نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بایرنی‌ها در روزی که ستاره‌های کهنه‌کارشان روبن و ریبری درخشیدند موفق به پیروزی در کلاسیکر شدند.

فرار بایرن با فِراری

به گزارش خبرورزشی، «كلاسيكر» آلمانيها كه روز شنبه برگزار شد، نشان داد كه هنوز هم جذابترين بازي بوندسليگاست: بايرنمونيخ و دورتموند در شرايطي در آليانس آرنا به مصاف هم رفتند كه انگار هيچكدام ميلي به بازي كردن در خط دفاعي نداشتند و تنها هدفشان رسيدن به دروازه رقيب بود. نتيجهاش هم اين شد كه اين بازي در همان 20 دقيقه اول به اندازه تمام 4 بازي قبلي آنها گل داشت! فرانك ريبري در همان دقيقه 4 بازي هيجان را به مسابقه داد و بعد هم كه لواندوفسكي در دقيقه 10 روييك ضربه ايستگاهي تقريباً كار دورتمونديها را در نيمه اول يكسره كرد. با اين حال گررو در دقيقه 20 بازي پاسخ يكي از گلهاي بايرنيها را داد تا كلاسيكر در دقيقه 20 سه گل داشته باشد!

تهاجمي مثل بايرن

در اين بازي برخلاف آنچه كه تصور ميشد، بايرنيها فوتبال سرحالي را به نمايش گذاشتند؛ برخلاف تصور به اين خاطر بود كه ميانگين سني اين تيم 30 سال و يك ماه بود و سخت ميشد تصور كرد بازيكناني مثلاً مانند ريبري توانايي دويدن پرفشار و تردد در اتوبان دفاعي و هجومي تيمش را داشته باشد. البته كارلو آنچلوتي در اين بازي سه هافبك مياني تيمش يعني آلونسو، آلكانتارا و ويدال را كاملاً در زمين حريف نگه داشته بود تا پرس از همان بالا شروع شود.اينطور شد كه بازيكناني مثل روبن و ريبري و البته لواندوفسكي توانستند زهرشان را به تيم زردپوش دورتموند بريزند. اگرچه عطش بايرنيها در نيمه اول با همان دو گل فروكش كرد ولي در ادامه و با شروع نيمه دوم اين روبن بود كه دوباره راه گلزني را در پيش گرفت و در دقيقه 49 بازي سومين گل بايرنيها را وارد دروازه رقيب كرد. نكته قابلتوجه اينكه روبن اگرچه مدتها بود برابر دورتموند به گلي نميرسيد ولي با همين گل توانست در مجموع رقابتهايي كه مقابل دورتموند به ميدان رفته، دهمين گلش را وارد دروازه اين تيم كند.

اوباميانگ به زير كشيده شد

قبل از شروع بازي همه نگاهها متوجه دو بازيكن خطرناك تيمها بود: لواندوفسكي، مهاجم لهستاني بايرن و البته اوباميانگ مهاجم گابني دورتموند. دومي پيش از شروع مسابقه با 25 گل در ردهبندي گلزنان بوندسليگا يكهتازي ميكرد ولي لواندوفسكي در همان دقيقه 10 با گلي كه زد، به اوباميانگ رسيد. هرچند كه اين پايان ماجرا نبود و «لوا» در دقيقه 69 بازي با زدن گل چهارم بايرنمونيخ مقابل دورتموند در مجموع هم تعداد گلهاي زدهاش در اين فصل بوندسليگا را به عدد 26 رساند و يك گل از اوباميانگ پيش افتاد.

فِراري روشن شد!

درست است كه لواندوفسكي در اين بازي حساس براي تيمش دو گل زد ولي بدون ترديد شاخصترين چهره بازي بايرنيها در «در كلاسيكر» كسي جز فرانك ريبري نبود؛ بازيكن فرانسوي اين باشگاه كه ابتدا به دليل مصدوميت و بعد هم به دليل جا نداشتن در تفكرات آنچلوتي چندان در تركيب اصلي بايرنمونيخ به ميدان نميرفت. او در اين بازي علاوه بر گلي كه زد يك پاس گل هم داد تا در مجموع هم از فصل 2004 به اين طرف تبديل شود به بهترين پاسور بايرنمونيخيها. البته آنچلوتي كه ديگر در مهار كردن بازيكنان بزرگ دنيا و نيمكتنشيني آنها متبحر شده در گفتوگو با «ژورنال دوديمانش» از «فِراري» بودن ريبري حرف زد و گفت: «به فرانك گفتم: گوش كن ببين چي ميگم. تو مثل يه فراري هستي و آدم نميتونه هر روز از فرارياش استفاده كنه. پس فقط يكشنبهها كه تعطيله ميشه فراري رو از گاراژ بيرون كشيد. خب بازي با دورتموند كه يكشنبه برگزار نميشه، پس تو بازي نميكني! البته فرانك هم از اين توصيفم خوشش آمد و كلي شوخي كرد». البته اين فراري برخلاف عرف، روز شنبه در گاراژ نماند و بنا بر نظر آنچلوتي به ميدان فرستاده شد و كلي هم درخشيد.

خط و نشان براي رئالمادريد

بايرنمونيخ علاوه براينكه با برد شيرين و قاطع 4 بر يك از سد دورتموند گذشت تا يكي از جديترين رقباي ليگياش را سر جاي خود بنشاند، خط و نشاني هم براي رئالمادريد كشيد كه قرار است روز چهارشنبه در ليگ قهرمانان اروپا به مصافش برود. بايرنيها كه همين حالا با اختلاف 10 امتياز نسبت به تيم لايپزيك، تيم دوم جدول در آلمان يكهتازي ميكنند، خيالشان از قهرماني در اينجا آن هم براي پنجمين بار متوالي راحت است و حالا با تمركز بالاتري ميتوانند براي از سد راه برداشتن رئالمادريد بازي كنند.

4

فرانك ريبري با پاس گلي كه در اين بازي داد، چهارمين پاس گل اين فصلش در بوندسليگا را ثبت كرد. در مجموع هم او نهمين پاس گلش را داد.

صفر

كارلو آنچلوتي در اين فصل به همراه بايرنمونيخ در آليانسآرنا شكستي نخورده: 21 بازي، 18 پيروزي و 3 تساوي.

3

تقابل بايرن و دورتموند براي سومين بار در اين فصل بود؛ ابتدا بايرنيها با دو گل در سوپركاپ آلمان به برتري رسيدند و بعد شاگردان توخل در بازي رفت ليگ يك بر صفر برنده شدند. حالا هم كه 4 بر يك بازي را واگذار كردند.

71

تقابل بايرن و دورتموند تقابل دو خط حمله قوي اين فصل بوندسليگا بود. قبل از بازي گلهاي زده دو تيم 67 براي بايرن و 58 براي دورتموند بود. با احتساب گلهاي اين بازي بايرنيها 71 گله شدند و دورتمونديها 59 گله.

1

در 6 بازي خارج از خانه اخير، دورتموند فقط يك بار توانسته برنده از زمين خارج شود. 3 شكست و دو تساوي هم حاصل كار بوده.

110

فرانك ريبري با باز كردن دروازه دورتموند در مجموع صد و دهمين گلش با پيراهن بايرنمونيخ را ثبت كرد و همرديف اولي هوينس شد.

30

ميانگين سني بازيكنان بايرنمونيخ در ديدار برابر دورتموند 30/1 سال بود. يعني تقريباً 5 سال مسنتر از بازيكنان دورتموند كه ميانگين سنيشان 24/8 سال بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی