نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتلتیکو موفق شد در دربی حساس مادرید رئال را متوقف کند.

سيمئونه جنگ تاکتیکی را از زيدان برد؟

به گزارش خبرورزشی، مصاف دو تيم رئالمادريد و اتلتيكومادريد با تساوي و تقسيم امتيازات ميان دو تيم به پايان رسيد اما در نبرد مربيان، به نظر ميرسد كه ديگو سيمئونه، برنده جنگ تاكتيكي با همتاي فرانسوياش شد.

 شهرآورد شهر مادريد دو فاز مختلف داشت؛ در فاز اول، رئالمادريد تسلط كاملي بر جريان بازي داشت و به نظر ميرسيد كه اتلتيكوييها ترجيح داده بودند ابتكار عمل را به دست رئال سپرده و در زمين خودشان منتظر فرصت مناسبي بمانند. فاز دوم بعد از گلزني پهپه و پيش افتادن كهكشانيها آغاز شد. بعد از اين اتفاق، شاگردان سيمئونه جلو كشيدند و خستگي فيزيكي مانع آن شد كه سفيدهاي مادريد بتوانند پا به پاي اتلتيكوييها دويده و سد راه آنها شوند. در اين فاز شاگردان سيمئونه فشار زيادي را در زمين حريف اعمال كرده و توانستند گل مساوي را بزنند. در دقيقه 62 مسابقه سرمربي اتلتيكو، كورئا را به جاي سائول وارد بازي كرد تا قدرت حملات تيمش را بالا ببرد.

زيدان مجبور به انجام يك تعويض اجباري شد و ناچو را به جاي پهپه مصدوم به ميدان فرستاد و بدين ترتيب سيستم 3-3-4 تيمش را حفظ كرد و كروس را بيرون كشيد تا ايسكو را به ميدان بفرستد. در شرايطي كه بازي صفر-يك دنبال ميشد، اين تعويضي تهاجمي براي تيم مادريدي بود. البته برخي معتقدند كه در آن شرايط بهتر بود زيدان سيستم تيمش را به 2-4-4 تغيير ميداد و يكي از مهرههاي مثلث BBC را بيرون ميكشيد.

اين اتفاق، 5 دقيقه بعد و در دقيقه 81 رخ داد؛ تعويض ديگري براي رئال و ورود لوكاس به جاي گرت بيل كه در زمين كمفروغ بود.

توماس سلطان خط مياني

البته ورود توماس به جاي فرناندو تورس كه دقايقي قبل انجام شده بود، باعث شد اتلتيكو تسلط زيادي بر ميانه ميدان بيابد و كورئا، يار تعويضي اتلتيكو با دادن پاس گلي زيبا به گريزمن، نقش مؤثري در به ثمر رسيدن گل تساوي براي تيمش داشت.

تعويضها در اين بازي، سرنوشت نتيجه نهايي مسابقه را رقم زدند و باعث شدند تا روند بازي كاملاً تغيير كند. در پايان مسابقه، سيمئونه سرخوش و راضي از مؤثر بودن تعويضش، جوري اين يك امتياز را جشن گرفت كه گويي تيمش به پيروزي رسيده اما كسب همين يك امتياز هم براي او و تيمش ارزش زيادي داشت.

عملكرد عالي اتلتيكو در سال 2017: تنها يك باخت در 15 بازي

اتلتيكومادريد سال جاري ميلادي را خيلي خوب آغاز كرده و در 15 ديداري كه در سال 2017 انجام داده، به 10 برد، 4 تساوي و تنها يك باخت رسيده است. در اين سال فقط بارسلونا توانسته در ورزشگاه كالدرون از شاگردان سيمئونه 3 امتياز بگيرد.

4 تساوي اتلتيكو در سال 2017 نيز مقابل تيمهاي اتلتيكبيلبائو، آلاوس، دپورتيوو لاكرونيا و رئالمادريد رقم خورده كه هر 4 تاي اين نتايج در بازيهاي خارج از خانه به دست آمده.

آنها از 45 امتياز ممكن در سال 2017، 34 امتياز گرفتهاند و اين باعث شده كه سفيد و قرمزپوشان شهر مادريد بتوانند خودشان را به رده سوم جدول كه هدف اصلي آنها از ابتداي فصل بود، برسانند. اتلتيكو حالا از نظر تفاضل گل هم اوضاع بهتري نسبت به سويا، رقيب سرسختش در كسب رده سوم دارد.

شاگردان سيمئونه در سال 2017 مقابل تيمهاي ايبار، بتيس، لگانس، سلتاويگو، خيخون، والنسيا، گرانادا، سويا، مالاگا و سوسيهداد به پيروزي رسيده و 30 امتياز كسب كردهاند. آنها در فاز پاياني فصل و در بازيهاي باقيمانده ميزبان اوساسونا، ويارئال، ايبار و اتلتيكبيلبائو خواهند بود و در خانه تيمهاي اسپانيول، لاسپالماس و بتيس به ميدان خواهند رفت كه بازيهاي چندان سختي براي شاگردان الچولو نخواهند بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی