نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پرسپولس اعلام کرد تا زمانی که او سرمربی این تیم باشد دیگر مهدی طارمی پنالتی نخواهد زد!

برانکو: تا من سرمربی هستم دیگر طارمی پنالتی نمی‌زند!

به گزارش خبر ورزشی، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری  پس از بازی پرسپولیس و الریان اظهارات مختلفی را بیان کرد:

به خاطر هواداران نارحت هستم

قبل از هر چیز به خاطر هوادارانمان و بازیکنانم ناراحتم. ناراحتم که این بازی را با برد پشت سر نگذاشتیم. خیلی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. میدانستم که الریان تیم خوبی است، اما ما بهتر بودیم. 14 کرنر زدیم و موقعیتهای بهتری هم داشتیم، اما ما مجازات نشدیم و فقط به پیروزی نرسیدیم. ما زمانی مجازات میشویم که شکست بخوریم، اما بازهم یک مساوی گرفتیم.

«بازی آینده ما با الهلال بسیار مهم است که باید به این بازی فکر کنیم»، وی با بیان این جمله در واکنش به طرح این موضوع که تعویضهایش به موقع و کامل نبود و چرا این اتفاق رخ داد، گفت: من ربیعخواه را به زمین آوردم تا دقیقاً آن چیزی که اتفاق میافتد، رخ ندهد. برای اینکه حریف موقعیتی روی دروازه ما ایجاد نکند، میخواستیم میانه میدان را محکم کنیم. بازیکنان جوانی هم روی نیمکت داشتیم که شاید میتوانستند به زمین بیایند.

کوچکترین اشتباه در لیگ قهرمانان تاوان دارد

 طبیعی است که لیگ قهرمانان با لیگ ایران متفاوت است و ابعاد آن تفاوت دارد. این بازیها کیفیت بالاتری دارد. در لیگ ایران بازیکنان مثل سوریا، تاباتا یا ... ندارید. اینها بازیکنان بینالمللی و باتجربه هستند که به راحتی نمیتوان مقابل آنها بازی کرد. ما مقابل همین تیم از میانه زمین و کنارهها موقعیتهای خوبی ایجاد کردیم، پنالتیمان را نتوانستیم به گل تبدیل کنیم و پنالتی دوم روی علیپور هم گرفته نشد.

 امروز الریان اولین تیمی بود که توانست روی دروازه ما موقعیت ایجاد کند، موقعیتی که بیرانوند مقابل آن به خوبی واکنش نشان داد. در لیگ قهرمانان کوچکترین اشتباه تاوان به دنبال دارد. ما گل نزدیم و اگر این اتفاق رخ میداد شرایط تغییر پیدا میکرد. شوق بازیکنان ما در 15 دقیقه آخر و هیجانی شدن آنها برای حلمه باعث شد سازماندهی تیم ما به هم بریزد و الریان حملاتی داشت، اما خیلی سخت بود که در آن شرایط واکنشی به موقعیتهای الریان نشان داد.

تا من سرمربی پرسپولیس هستم دیگر طارمی پنالتی نمیزند!

ما تیمی هستیم که موقعیتهای زیادی از دست میدهیم و بازیکنان با این روش انرژی زیادی از دست میدهند. اینها بازیکنانی هستند که با هم متفاوت بوده و در خیلی از موارد پیش آمده که حرکت یکی از آنها میتواند سرنوشتساز باشد. میتوانیم از مهدی (طارمی) ناراحت باشیم، اما او برابر الهلال عربستان، الوحده امارات و الریان قطر گل زده و در لیگ آقای گل است. در صورتی که مهاجمانی داریم که حتی یک ماه هم گل نمیزنند!

برانکو در واکنش به ناراحتی هواداران از پنالتی مهدی طارمی گفت: فقط میتوانم بگویم، ببخشید!

طارمی در تمرینات، به خوبی تمرین پنالتی را انجام میدهد، اما در این بازی پنالتی را از دست داد. نمیدانم چرا تصمیم گرفتند او پنالتی را بزند! اگر بازی را واگذار میکردیم، همه ساختههای ما فرو میریخت. البته همچنان در کورس هستیم و نشان دادهایم هیچکسی بهتر از ما نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که از او پرسید چرا پرسپولیس برابر تیمهایی که تدافعی بازی میکنند، پلن B ندارد، خاطرنشان کرد: ما به این مسئله واقف بودیم و به بازیکنان گفتیم قلبتان داغ و خونتان سرد (خونسرد) باشد، اما در بازیکنان ایرانی زیاد دیده میشود که احساسی بازی کنند. طبیعی است که در ضدحملات خطر بالقوه تهدیدمان کند. خوشبختانه نباخیتم و خودمان را برای دیدار برابر الهلال عربستان آماده خواهیم کرد. درست است که سیدجلال حسینی و سروش رفیعی را در اختیار نداریم، اما اهداف ما تغییر نمیکند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه طارمی به نشانه اعتراض به انتقادات هواداران به آنها علامت سکوت نشان داده است، گفت: من این صحنه را ندیدم، اما پنالتی که طارمی امروز زد، آخرین پنالتی او تا زمانی که سرمربی من باشم، خواهد بود.

برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید چرا در تمرینات روی ضعف مهاجمانی چون طارمی کار نمیشود، تصریح کرد: کادر فنی تلاش کرده که طارمی آقای گل لیگ و حتی تیم ملی است. فکر میکنید به همین سادگی است که بازیکن را اصلاح کرد؟ پلیاستیشین نیست و عوامل انسانی در آن دخیل است. بعضی از بازیکنان یکسری ضعفها را برطرف کرده و برخیها هیچ وقت برطرف نمیکنند.

شاید وقتی سن طارمی بالا برود اصلاح شود

وی در خاتمه تصریح کرد: واضح است طارمی تعداد زیادی از موقعیتها را گل کرده است. او مهاجم اول ما بوده و مدام روی بهبود عملکردش کار میکنیم، اما نمیتوان یک شبه این کار را انجام داد. نه یک هفته، نه یک ماه، بلکه شش ماه شاید نتوان این کار را کرد. شاید وقتی سنش بالا برود، خودش را اصلاح کرده و تجربهاش بیشتر شود. طارمی برای دومین سال پیاپی آقای گل است. زمانی که من  آمدم، او شش گل زده بود، اما سال بعد 16 گل و امسال هم تاکنون 14 گل زده است. بنابراین نشان میدهد که ما کاری کردهایم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی