نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در بررسی مجدد فاجعه هیلزبورو 6 نفر به عنوان متهمان اصلی پرونده معرفی شدند.

متهمان فاجعه هیلزبورو معرفی شدند

به گزارش خبرورزشی، پرونده رسیدگی مجدد به فاجعه هیلزبورو که در سال 1989 و در جریان آن 96 نفر کشته شدند، این روزها در انگلیس باز است و مسئولان به منظور حقیقتیابی در حال تحقیق در این زمینه هستند. سازمان خدمات پیگرد قانونی جرایم انگلیس امروز (چهارشنبه) 6 نفر را در فاجعه هیلزبورو متهم دانست.

بر اساس اعلام این سازمان دیوید داکنفیلد، مدیر برگزاری مسابقه بین دو تیم لیورپول و ناتینگهام فارست، سِر نورمن بتیسون، افسر سابق کنسولگری و چهار نفر دیگر به جرایم مرتبط با این فاجعه متهم شدند. داکنفیلد متهم به سهلانگاری شدید در کشته شدن 95 نفر از 96 هوادار لیورپول در آن فاجعه شده است. همچنین بتیسون متهم به چهار مورد سوءاستفاده رفتاری در ادارات دولتی شده است.

دونالدو دنتون و آلن فاستر از افسران پیشین پلیس ساوت یورکشایر همانند وکیلی به نام پیتر متکالف متهم به انجام اعمالی برای جلوگیری از اجرای عدالت شدهاند، این در حالی است که گراهام مککرل، دبیر پیشین باشگاه شفیلد ونزدی نیز به جرایم مرتبط با سلامتی و امنیت و امنیت در ورزشگاهها متهم شده است.

در تاریخ 15 آوریل 1989 قرار بود لیورپول و ناتینگهام فارست در مرحله نیمهنهایی جام حذفی انگلیس در ورزشگاه هیلزبورو، ورزشگاه خانگی شفیلد ونزدی به مصاف هم بروند. ازدحام بیش از حد جمعیت سبب شد پلیس در تصمیمی عجیب یکی از درهای ورودی ورزشگاه را که معمولاً برای خروج هواداران استفاده میشد باز کند. همین باعث شد سیل هواداران به سمت ورزشگاه جاری شود و در این بین برخی زیر دست و پا ماندند. در این ماجرا 96 نفر از هواداران لیورپول جان خود را از دست دادند و 766 نفر هم زخمی شدند.

پس از این ماجرا برخی رسانههای انگلیسی، هواداران لیورپول را مقصر اصلی این حادثه تلخ دانستند، اما لیورپولیها پیگیر ماجرا بودند تا حقیقت روشن شود چون معتقد بودند که دولت و پلیس تمام حقایق را نگفتهاند. آنها سرانجام در سال 2012 پس از 23 سال به هدفشان رسیدند، زمانی که هیئت مستقل هیلزبورو نتایج دو سال تحقیق خود را منتشر و اعلام کرد تماشاگران لیورپول به هیچوجه در آن فاجعه مقصر نبودهاند و دلیل اصلی فاجعه ناکارآمدی پلیس در کنترل جمعیت بوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی