۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مایکل فلپس در رقابتی جالب مغلوب کوسه سفید آفریقایی شد.

فلپس: مسابقه با كوسه سخت‌ترين مسابقه عمرم بود

به گزارش خبرورزشی، بالاخره انتظارها به پايان رسيد و مايكل فلپس، شناگر اسطورهاي آمريكا به رقابت با كوسه سفيد آفريقايجنوبي پرداخت. اين رقابت مهيج كه از مدتها قبل وعدهاش داده شده بود، روز يكشنبه برگزار شد و مطابق با انتظاري كه ميرفت مايكل فلپس مغلوب اين كوسه سفيد شد. اين رقابت كه آن را شبكه تلويزيوني ديسكاوري آمريكا پوشش ميداد، هيجان زيادي داشت كه دست آخر با اختلاف 2 ثانيه به سود كوسه سفيد به پايان رسيد. فلپس اسطورهاي كه 23 مدال المپيكي دارد و از اين حيث پرافتخارترين ورزشكار المپيك هم محسوب ميشود، سال 2016 و بعد از شركت در بازيهاي المپيك ريو براي هميشه از دنياي حرفهاي شنا كنار رفت ولي خبر رقابت او با كوسه سفيد بسياري از علاقهمندان به دنياي شنا را برانگيخت تا اين رقابت مهيج را تماشا كنند.

كلك ويدئويي

سناريوي نوشته شده براي اين داستان از همان ابتدا جذاب به نظر ميرسيد ولي در عمل وقتي زمان پياده شدن اين سناريو رسيد، كمي از جذابيت آن كاسته شد؛ داستان از اين قرار است كه فلپس كنار كوسه شنا نكرد! اگرچه اين بخش از داستان ابتدا ذكر نشده بود ولي دست آخر از ترس اينكه كوسه هوس خوردن فلپس به سرش بزند، بيخيال رقابت كنار هم شدند! به اين ترتيب كلكهاي ويدئويي وارد شدند! ابتدا كوسه مسير مورد نظر را شنا كرد و بعد كه او از منطقه دور شد، فلپس هم همان مسير را شنا كرد. از اين به بعد با مونتاژ تصاوير، جوري نشان داده شد كه واقعاً اين دو با هم مسابقه دادهاند. البته در كليت داستان تغيير زيادي به وجود نيامد چون فلپس با وجود اينكه لباس مخصوصي به تن كرده بود كه سرعتش را به طور ميانگين 9/5 كيلومتر بيشتر ميكرد ولي باز هم چند ثانيه از كوسه مورد نظر كم آورد. حركت خارقالعاده كوسه و تفاوتي كه شناي او با شناي مايكل فلپس داشت، در چند متر آخر بود؛ جايي كه كوسه سفيد براي خوردن يك فوك خيز بلندي برداشت و از خط پايان گذشت.

جاي من امن است

البته كمي پيش از شروع رقابت، مايكل فلپس در گفتوگوي ويدئويي كه داشت، درباره رقابتش روشنگري كرد و گفت: «خيليها دارند از خودشان ميپرسند كه ما قرار است همزمان به آب بزنيم يا نه؟ ميخواهم به آنها بگويم كه جاي من امن است و قرار نيست همزمان با هم در آب شنا كنيم. من از قبل هم خواسته بودم امنيت جانيام تأمين شود. در واقع اولويت خواستههايم بود».

فلپس بعد از پايان اين مسابقه دشوار هم دوباره چند كلمهاي صحبت كرد و گفت: «اين مسابقه يكي از سختترين مسابقاتي بوده كه در طول دوران حرفهايام داشتهام كه البته يكي از دلايلش هم اين بود كه دماي آب پايينتر از حد چيزي بود كه فكرش را ميكرديم».

فلپس 32 ساله در شرايطي به مسابقهاش با كوسه سفيد پايان داد كه 23 مدال طلاي المپيكي در شنا دارد. او با 26 عنوان قهرماني در جهان و 39 ركورد جهاني هم نامش را براي هميشه در تاريخ شنا سر زبانها انداخته است.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی