نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه دیدار تیم ملی استرالیا در پلی آف جام جهانی 2018 مقابل هندوراس یادی از دیدار این تیم در سال 97 مقابل تیم ملی ایران کرده است.

تاریخ سازی تیم ملی ایران مقابل ستارگان لیگ انگلیس

به گزارش خبرورزشی، استرالیایی ها پس از عبور از سوریه برای صعود به جام جهانی، هندوراس نماینده کونکاکاف را پیش رو دارند در حالی که آنها با حضور در این مرحله به خوبی آشنا هستند و در ادوار گذشته نیز بارها حضور در پلی آف جام جهانی را تجربه کردند که یکی از مهم ترین آنها مصاف با تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی 98 فرانسه بود.
سایت کنفدارسیون آسیا به بهانه برگزاری دیدار رفت استرالیا مقابل هندوراس یادی از دیدار رفت استرالیا مقابل ایران کرده است. دیداری که 20 سال پیش در تهران و با حضور بیش از 128 هزار نفر در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در آن سال ایران تمام رکوردهای مربوط به حضور هواداران در ورزشگاه را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان پر هوادار ترین تیم جهان در مقدماتی جام جهانی مطرح شده بود. استرالیایی ها در آن مقطع نسلی درخشان از ستارگان فوتبال را در اختیار داشتند مسئله ای که باعث شده بود خیلی ها صعودشان به جام جهانی را قطعی بدانند. اکثر بازیکنان آن تیم در مطرح ترین تیم های لیگ برتر انگلیس به صورت ثابت بازی می کردند. بازیکنانی مانند هری کیول، مارک بوسنیچ، مارک ویدوکا وبسیاری نام های دیگر.
 
 
در دیدار رفت در سال 97 در ورزشگاه آزادی ابتدا استرالیا با گل هری کیول در دقیقه 19 مقابل ایران پیش افتاد اما در دقیقه 37 این خداداد عزیزی بود که کار را به تساوی کشاند و شانس ایران برای صعود را زنده نگه داشت. محمد خاکپور با یک ضربه چیپ توپ را به مهدوی کیا رساند و مهدوی کیا نیز با یک پاس خوب پایه گذار گل تیم ملی شد که با ضربه استادانه خداداد به ثمر رسید.
 
 
 
با این نتیجه استرالیایی ها امید زیادی داشتند تا در ملبورن جشن صعود بگیرند اما همانند دیدار رفت مقابل ایران آنها ابتدا جلو افتادند و پس از آن تیم ملی دو بار دروازه استرالیا را باز کرد تا صعودی رویایی را در خانه حریف قدرتمند خود به جام جهانی تجربه کند.
با صعود تیم ملی به جام جهانی طلایی ترین نسل تاریخ جام جهانی از حضور در این رقابت ها بازماند در حالی که استرالیا هرگز به اندازه تیم سال 97 خود لژیونر در فوتبال انگلیس نداشت.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی