نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بسکتبال پتروشیمی بندر امام در فصل جاری سوم شد اما همه حرف از ناداوری میزنند.بهنام یخچالی و سجاد مشایخی ملی پوشان این تیم از نا گفتنی های نیمه نهایی می گویند.

افشاگری بازیکنان تیم ملی از نیمه نهایی بسکتبال

به گزارش خبر ورزشی، تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در پایان رقابتهای لیگ برتر روی سکوی سوم ایستاد اما خیلیها معتقدند بعضی عوامل در عدم صعود جنوبیها به فینال تأثیرگذار بوده است. وقتی مهران شاهینطبع سرمربی پترو مدعی شد بعضی فشارها عدم صعود تیمش را رقم زد، موج انتقادات علیه او به راه افتاد. سجاد مشایخی و بهنام یخچالی دو بازیکن کلیدی این تیم هم از روزهای بیعدالتی سخن گفتند. آنها امیدوار هستند تنها تیمی که حمایت قاطعانهای از ملیپوشان دارد را حداقل با بیعدالتی از رده خارج نکنند.

این فصل برای شما پایان خوبی نداشت. نظرتان چیست؟
بهنام یخچالی: فصلی که گذشت فصل خوبی برای ما نبود. تیم استارت کارش را از باشگاههای آسیا زد که به دلیل اینکه زمان کافی در اختیار کادر فنی نبود هماهنگیهای لازم را نداشتیم. در کنار آن مصدومیت بازیکن خارجیمان و عدم صدور مجوز بازی گرامیپور از سوی مسئولان ما را از هدفمان دور کرد. ولی با شروع لیگ بیشتر هماهنگ شدیم و استارت خوبی هم زدیم. در بازیهای دور رفت و برگشت عملکرد خوبی داشتیم ولی با شروع پلیآف باز هم با یکسری مشکلات روبهرو شدیم که متأسفانه هر کاری کردیم آنها را از مسیرمان برداریم، نشد و نتوانستیم به فینال صعود کنیم.
سجاد مشایخی: خوب پترو زود تمریناتش را شروع کرد و بازیکنان خوبى را جذب کرد. هدف اول آن هم قهرمانى باشگاههاى آسیا بود اما بدشانسى از همان اول سراغ تیم ما آمد. مصدومیت بازیکن خارجى، جور نشدن کار سنتر ایرانی و در نهایت با چهارم شدن، خیلى بد تمام کردیم اما خیلى خوب فصل را بدون باخت شروع کردیم. در پلىآف بازیکنان خارجی رفتند و نهایت با سومى تمام شد که حق ما قهرمانى بود و این مطلب را همه میدانند.
 

به جز مصدومیت چه عاملی در عدم موفقیتتان مؤثر بود؟ بحث داوری در این مسئله تأثیرگذار بود؟
یکی از همین مشکلات مصدومیت بود که امسال ما را واقعاً اذیت کرد. یک فصل کامل را با یک بازیکن خارجی بازی کردیم. خدا را شکر باشگاه و کادر فنی تیم هیچ وقت نگذاشتند بازیکنان با مشکل و کمبودی روبهرو شوند. ما هم همه تلاشمان را کردیم تا به آن هدف اصلی برسیم. ولی خب متأسفانه همین بحث داوری که شما به آن اشاره کردید امسال خیلی ما را اذیت کرد، مخصوصاً در بازیهای پلیآف. واقعاً در بعضی از مواقع به صورتی بود که تمرکز تیم را گرفت. من فکر میکنم داوران ما میتوانند به بهترین شکل ممکن سوت بزنند به شرطی که تحت تأثیر خیلی از عوامل قرار نگیرند. مثل بازی پنجم ما مقابل مهرام. واقعاً خوب سوت زدند و با اینکه ما باختیم و صعود نکردیم ولی کسی اعتراضی به داوری نداشت اما در بازیهای دوم و چهارم و حتی بازی سوم که بردیم شرایط به گونهای بود که داوری تمرکز را از تیم ما گرفته و کار را برای ما خیلی سخت کرده بود.
سجاد مشایخی: به نظر من داوریها تفاوت زیادى داشت. داوران ایرانى توانایی زیادى دارند اما در مرحله نیمهنهایی خیلى سوتها تفاوت داشت. برای مثال بازى چهارم نیمهنهایی سوتهایی زده شد که باورنکردنى بود. بازى پنجم را باختیم اما خیلى سوت زدند و این همه تفاوت جای بحث دارد.

فکر میکنم شرایط داوری از خیلی وقت پیش پرسروصدا بود، از تبریز شروع شد و بعدش هم محرومیت سرمربی و تماشاگرانتان!
یخچالی: بله، مدت زیادی بود که این مشکل تیم ما را اذیت میکرد که دیگر در بازی برگشت مقابل مهرام و در پلیآف به اوج خودش رسید. البته محرومیت داور دردی را دوا نمیکرد و نتیجه از دست رفته را برنگرداند. بعد از این مسائل و در آستانه شروع پلیآف سرمربی ما هم محروم شد و دقیقاً زمانی بود که دو بازیکن خارجی جدید به ما اضافه شده بود و نیاز به هماهنگی داشتیم که این محرومیت سرمربی و تماشاگران هم به مشکلات ما اضافه کرد.
مشایخی: دقیقاً داور بازى برگشت و چهارم بازی با مهرام محروم شدند. بعد از بازى هم یکسرى تغییرات در فدراسیون به وجود آمد و اکثر تیمها اعتراض زیادى داشتند خصوصاً جلوى یک تیم اعتراضها زیاد بود.
 

 بعد از بازیهای تهران همه به این باور رسیدید که داور نمیگذارد شما ببرید؟
یخچالی: همانطور که گفتم ما بازی دوم، سوم و چهارم خیلی متضرر شدیم، حتی بازی سوم که بردیم. خیلی کادر فنی به ما گوشزد میکرد فقط روی مسائل فنی تمرکز کنیم و کاری به این موارد نداشته باشیم ولی وقتی در زمین با این مسائل روبهرو شدیم و حس میکردیم همه تلاشهای ما بیفایده است خود به خود ذهنیت آدم منفی میشود. من معتقدم اگر شرایطی که در بازی پنجم وجود داشت در ٤ بازی قبل هم وجود داشت اصلاً سری نیمهنهایی به بازی پنجم کشیده نمیشد. البته نمیخواهم زحمتهای تیم مقابل را نادیده بگیرم.
مشایخی: واقعاً تیم ما از داورى و محرومیتها خیلی ضربه خورد. چون بازیکن خارجى مهرام یکسرى کارهایی انجام میداد و حرفهایی میزد که اولین بار بود میدیدم و میشنیدم اما اتفاقى نیفتاد. ولى پترو با کوچکترین حرکت مربى و تماشاگرانش در بازى پلىآف محروم شد. همه، بازیهاى نیمهنهایی را دیدند، ما به جز بازى آخر در همه بازیها خوب بازى کردیم چون کادر و بازیکنان عالى داریم و پشتیبانى یک مدیر خوب اما در بازى چهارم در تهران ما با ٨ نفر باید مقابله میکردیم، سوتهایی که کاملاً تأثیرگذار بود و بازى را به سمت مهرام عوض کرد. بازیکنان پترو همه تلاششان را کردند اما نشد واقعاً. ما آن بازى را به عوامل دیگرى باختیم که این روزها بحثش داغ شده و یکسرى حرفها شنیده میشود.

سرمربیان دو تیم فینالیست از محق بودن خود در فینال صحبت کردند!
یخچالی: آنها نظر خودشان را گفتند و اعتقادشان بر این است. من هم گفتم نمیخواهم زحمات تیم مقابل را نادیده بگیرم. به نظرم باید این سؤال را از دیگران پرسید. تیم ما از همه نظر شایسته قهرمانی بود. این روزها یکسری افراد به صورت جهتدار دارند از این ناعدالتیها حمایت میکنند که این اصلاً درست نیست. همه این آدمها را میشناسند و میدانند هدفشان چیست و برای چه مقاصدی این کارها را میکنند. به نظرم این برای بسکتبال اصلاً خوب نیست. ضمن تشکر از طباطبایی امیدوارم در فدراسیون جدید این ناعدالتیها از بین برود.
مشایخی: این دو تیم از تیمهاى خوب لیگ هستند اما با احترام به آنها، دو تیم خوزستانى از لحاظ مهره بازیکنان ملى زیادى داشتند که اگر یکسرى اتفاق دیگر میافتاد الان فینالیستها تیمهاى دیگرى بودند. آنها هم نظر خودشان را دارند.در ضمن عده ای مطالبی رو می نویسند که به طرفداری و حهت داری به سمت تیم خاصی هست.بازیکنان تیم ملی  و کادر فنی در هر تیمی باید احترام گذاشت.همه رده های ملی زحمت می کشند..با یکسری حرفهای نسجیده مطالب شخصیشون را مطرح می کنند.اسپانسرهای قوی رو با این حرفها بیهوده اذیت نکنید.تین پتروشیمی هم یک باشگاه حرفه ای با مدیریت خوبی هست که سعی داره  اصول کاریش را در راه مثبت پیش ببره و حق بازیکنان ملی این مملکت را به نحو احسنت بدهد و برای موفقیت دست به هر کاری نمی زند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی