نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم تراکتورسازی گفت: یک دوره پرفشار را پشت سر می‌گذاریم و پشت سر هم بازی می‌کنیم.

سائلام:تغییر زیاد در ترکیب تراکتورسازی طبیعی است

به گزارش خبر ورزشی، ارطغرولسائلام در نشست خبری پیش از بازی تراکتورسازی - پیکان، اظهار داشت: ابتدا میخواهم در مورد بازی هفته قبلمان صحبت کنم. ما یک دوره پرفشار را پشت سر میگذاریم و پشت سر هم بازی میکنیم. ما مجبوریم در فاصله 4 روز یک بار و با یک کادر محدود مسابقاتمان را برگزار کنیم. به خاطر همین نمیتوانیم تغییرات زیادی در ترکیب هر بازی داشته باشم. با این وجود از جنگندگی بازیکنان و کیفیتی که از خودشان نشان دادند، واقعاً ممنونم.

وی افزود: وقتی به 4 بازی لیگ برتر و 2 بازی آسیاییمان نگاه میکنیم، میبینیم که ما بهجز بازی با مشکیپوشان در همه مسابقات تیم حاکم زمین بودیم، بیشتر با توپ بازی کردیم و بیشتر هم موقعیت به دست آوردیم. این را با خرسندی به شما بگویم که ما به نام فوتبال خیلی مسابقات خوب و درستی انجام میدهیم. درست است که در بعضی مسابقات شکست خوردیم، اما هر کسی که بازیهای ما را میبیند، از فوتبال لذت میبرد.

سرمربی تیم تراکتورسازی با اشاره به تساوی هفته گذشته تیمش در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال مقابل پارس جنوبی در شهرستان جم، خاطرنشان کرد: هفته پیش هم جلوی پارس بازی خوبی ارائه دادیم و جنگنده ظاهر شدیم. نتیجه ما را زیاد خوشحال نکرد، ولی اینکه امتیاز گرفتیم و برگشتیم، برایمان نتیجه بدی نبود.

سائلام ادامه داد: بازیکنان فیکسمان بدشانسی میآورند و تیم هم در سه بازی اخیرش خارج از خانه بازی کرده است. فردا باز تراکتورسازی میزبان است و بازی لیگ برترمان را هم 35 روز بعد قرار است برگزار کنیم. در ارتباط با این موضوع، باز هم قرار است در آخر صحبتهایم به آن اشاره کنم. فردا بازی سختی پیشرو داریم، حریفمان با دو بردی که داشته، با روحیه خوبی به تبریز آمده و میبینیم که تیم خوبی هستند، ولی فردا مقابل پیکان قرار است کیفیتی فراتر از چیزی که تاکنون از ما دیدید، را ارائه بدهیم. برای برد، جنگنده خواهیم بود و در کنار جنگندگی هم فوتبال خوبی ارائه خواهیم داد. کسانی که بازی را میبینند، قرار است یک بازی خوب ببینند و در نهایت ما با یک برد شیرین روند خوبمان در لیگ را ادامه خواهیم داد. همچنین قبل از بازی که در آسیا داریم، قرار است یک روحیه خوبی بگیریم.

وی یادآور شد: در این دوره ما بازیکنان مریض، مصدوم و حتی محروم داریم. ایرانپوریان و مهدیزاده فردا محروم هستند، اینها برای ما بازیکنان خوبی به حساب میآیند، با خیال راحت بگویم که بهجای آنها جایگزینهایی داریم و این مهم است. این جایگزینها فردا قرار است که خوب بازی کنند، فردا انشاءالله به ما حق خواهید داد که چرا اینقدر به آنها اعتماد داریم. قائم اسلامیخواه قرار است فردا عمل جراحی داشته باشد، برای او آرزوی موفقیت داریم. مصدومیت عالیشاه ادامه دارد و «سیمه» هم به یک بیماری ویروسی مبتلا شده و مقابل پیکان نیست.

سرمربی تیم تراکتورسازی هواداران این تیم را یکی از دلایل حضورش در تبریز دانست و تصریح کرد: بعد از همه این حرفهایی که گفتم، میخواهم حرفهای مهمی با هواداران بزنم. ما وقتی که داشتیم به تبریز میآمدیم، یکی از علتهای اصلی این حضور هواداران پرشور و پرهیجان تراکتورسازی بود که ما را وادار کرد به اینجا بیاییم. ما یک بازی خانگی کردیم، اما متاسفانه مقابل گسترش فولاد از این طرفداران چیز زیادی ندیدیم. دوست دارم فردا به معنای واقعی کلمه معنای حمایت را ببینیم و در بازی که داریم، هواداران هم سهیم باشند. بهخاطر همین میخواهیم همه نشان بدهند که هواداران واقعی تراکتورسازی چه نوع آدمهایی هستند. منتظریم آنها که از ته دلشان تراکتورسازی را دوست دارد، فردا به ورزشگاه بیایند. دوست داریم فردا جلوی هواداران پرشورمان بازی خیلی خوبی انجام بدهیم و آنها هم بازی ما را ببینند. آرزوی قلبی من این است که یک بازی جوانمردانه و برادرانه داشته باشیم. صادقانه میگویم که به برد خیلی نیاز داریم. انشاءالله فردا قرار است هر چیزی که داریم و تمام قابلیتهای خودمان را ارائه کنیم و سه امتیاز را بگیریم تا بعد از آن تمرکزمان را روی لیگ قهرمانان آسیا بگذاریم.

سائلام در مورد عملکرد بازیکنان تراکتورسازی پس از حضور او در تبریز، گفت: از روز اولی که آمدیم، سعی کردیم فوتبال مثبت و رو به جلو ارائه بدهیم. سعی میکنیم راهکاریهایی که به بازیکنان میدهیم هم در ارتباط با این موضوع باشد. آنها هم هر کاری از دستشان برمیآید انجام میدهند. این بازیکنان در دورههای قبلی با مربیان و سیستم متفاوت بازی کردند. البته نمیخواهم سوءتفاهم به وجود بیاید، من هیچ مربی را تجزیه و تحلیل و آنالیز نمیکنم، ولی نمیتوانیم تجربه و عادتهایی که کردیم را بلافاصله عوض کنیم. با این وجود آرامآرام این تغییرات را در تیم ایجاد میکنیم. اینکه بگوییم صد درصد راضی هستیم، نه، نیستیم. با همه این چیزهایی که گفتم، این واکنشی که بازیکنان در این مدت کوتاه نشان دادند، لایق تقدیر و ستایش است. ما امروز با بازیکنانمان هم صحبت کردیم. در این دوره پرفشار فرصت تمرین هم نداریم. فرض کنید که ما بازی میکنیم، باید استراحت و ریکاوری داشته باشیم، اما خیلی زود بازی بعدی میرسد. ما دوره پرفشار و خستهکنندهای را سپری میکنیم، اما میخواهم از واکنشی که بازیکنانم نشان دادند، تشکر کنم.

وی در واکنش به صحبتهای خبرنگاری که معتقد بود بهخاطر عدم برگزاری بازیهای تراکتورسازی در یک زمان تعطیل، هواداران به ورزشگاه نمیآیند، گفت: فردا (پنجشنبه) هم روز تعطیل است. حداقل دانشآموزان مدرسه که به مدرسه نمیروند، درست است؟ آنهایی هم که کار میکنند، سعی کنند کارشان را تا شروع بازی تمام کنند و به ورزشگاه بیایند.

سرمربی تیم تراکتورسازی پس از مواجه شدن با سوالی درباره عملکرد ضعیف دو بازیکن خارجی جدید این تیم، با حالت تندی، گفت: در دورهای که ما آمدیم، پنجره نقلوانتقالاتی تراکتورسازی بسته بود و یک محدودیتهایی وجود داشت. در آن دوره، باید یک بازیکنی پیدا میکردیم که قراردادی نداشته و یا همه قراردادهایش فسخ شده باشد. ما باید بازیکن آزاد میخریدیم، امیدوارم حداقل از این اطلاع داشته باشید. ما یا مجبور بودیم بازیکنی پیدا کنیم که از یک باشگاه خارج شده و یا قراردادش تمام شده و خلاصه بازیکن آزاد باشد. همچنین ما مجبور بودیم بازیکنی با قیمت مناسب پیدا کنیم. امیدوار بودیم که این دوره و خرید بازیکن قبل ما انجام میشد، نه اینکه در یک مدت و قیمت محدود بازیکن بگیریم.

سائلام ادامه داد: ما با یک کادر محدود بازی میکنیم. ایرانپوریان محروم است و بهجای او باید یک نفر پیدا کنیم، هنوز دو دل هستیم که در پست او (دفاع راست) عارف آغاسی را به میدان بفرستیم یا از دانیال اسماعیلیفر استفاده کنیم. دلمان نمیخواست در این دوره و با هزینه محدود محبور به جذب بازیکن شویم. به هر حال امیدوارم این بازیکنان هم به قابلیتشان برسند و بهتر کار کنندو در ارتباط با نقلوانتقالات امیدوارم صحبتهایم را درک کرده باشید.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا سیمه و کرپیچ به او تحمیل شدند یا با نظر خودش به تراکتورسازی آمدهاند؟»، گفت: اینکه اجباری بوده یا تحمیل شده، نه، اینطور نیست. در این مدت محدود همانطور که گفتم، ما باید با بودجهای که داریم بازیکن پیدا کنیم که آزاد باشد و این طبیعتاً سخت است. این طور نبود که فرصت انتخاب داشته باشیم و مثلاً از بین سه نفر، دو نفر را انتخاب کنیم. انتخابهای ما محدود بود و امیدوار بودیم در یک شرایط و محیط بهتر نقلوانتقالات را انجام بدهیم.

سرمربی تیم تراکتورسازی به اشتباهات فاجعهبار سیمه در دیدار مقابل الغرافه اشاره کرد و یادآور شد: در فوتبال بعضی وقتها چنین اشتباهاتی رخ میدهد، اما سیمه در این بازی دو اشتباهی کرد که شاید در تمام عمر فوتبالی خود این اشتباهات را نکرده بود. این اشتباهات قابل قبول نیست، اما در فوتبال پیش میآید. مهدیزاده و نادری هم در همان بازی اشتباهاتی داشتند. ما با 22 بازیکن تمرین میکنیم، اما اگر بخواهد بازیکنی مصدوم شود، مجبوریم با یک کادر محدود تمرین کنیم. وقتی بازیکنی هم خسته و محروم میشود، باید یک نفر را پیدا و جایگزین او کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی