نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فقط چند روز پس از شكست سنگين در فينال جام اتحاديه و واگذاري اولين جام فصل، آرسنالي‌ها شانس دارند در ديداري از هفته بيست‌و‌هشتم ليگ برتر انگليس باخت برابر منچسترسيتي را تلافي كنند.

آرسنال – منچسترسيتيی؛ وقت تلافی كمی آن ‌طرف‌تر

به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت 23:15 در ورزشگاه امارات باز هم در شهر لندن شاگردان ونگر و گوارديولا به مصاف هم خواهند رفت، ديداري كه به دليل برگزاري فينال جام اتحاديه چند روز به تعويق افتاده بود.

آرسنال؛ پروفسور ولكن نيست

باز هم يك نمايش ضعیف ديگر و يك باخت ديگر در ديداري حساس شرايط را براي پروفسور بحراني كرده اما او ثابت كرده ولنكنترين مربي تاريخ است! آرسن ونگر به اين راحتي بيخيال هدايت توپچيها نخواهد شد و حتي وقتي تيمش مشكل دارد باز هم به راهحل فكر ميكند. تيم او پيش از شكست برابر سيتي در فينال جام اتحاديه در 5 بازي ليگ برتر 3 شكست داشت و حتي 2 برد قاطع برابر كريستالپالاس و اورتون هم حال تيمش را خوب نكرد. اين آرسنال مريض است و شايد با يك تفكر جديد و دوراني جديد تيم متفاوتي بشود. باز هم داستان تكراري ليست جانشينان ونگر را در رسانهها ميخوانيم و كمكم دوباره پلاكاردهاي Wenger Out را طرفداران آرسنال به ورزشگاه خواهند آورد. از شانس بد ونگر در اولين بازي بعد از فينال اتحاديه هم بايد برابر سيتي آماده بازي كند و تنها نكته مثبت اين است كه در خانه شانس گرفتن انتقام را دارد. آيا آرسنال ميتواند در ليگ با يك نمايش خوب همه را غافلگير كند؟

منچسترسيتي؛ خامه روي كيك قهرماني

حالا ديگر پپ گوارديولا هم در فوتبال انگليس بيجام نيست. جامحذفي را از دست داد اما حداقل با جام اتحاديه استارت زد. قهرماني ليگ برتر ديگر براي او و شاگردانش فكر كردن ندارد و حتي بالاترين معجزه در ليگ برتر هم باعث پايين آمدن آنها نخواهد شد. سيتيزنها ميتوانند به شكستن ركوردها فكر كنند و در ادامه ليگ هم بقيه تيمها را يكي پس از ديگر شكست دهند. شايد اين آسودگي خاطر به سيتي كمك كند در ليگ قهرمانان اروپا بدون فشار و راحتتر بازي كند و تيمِ گوارديولا حتي بتواند همين فصل يك سهگانه رؤيايي و بيسابقه در تاريخ باشگاه را رقم بزند. فقط ليورپول اين فصل توانسته سيتي را شكست دهد اما حتي روش كلوپ هم راهنماي ديگر مربيان براي پيروز شدن برابر سيتي نيست چراكه تيمي قدرت تهاجمي سرخهاي مرسيسايد را ندارد. گوارديولا آنقدر مهره دارد كه در اين بازي با روش و بازيكنهاي متفاوتي به مصاف آرسنال برود. پيروزي برابر تيمهاي بزرگ مثل خامه روي كيك قهرماني آبيآسمانيها ميماند.

آخرين جدال

چند روز قبل در فينال جام اتحاديه با گلهاي آگوئرو، كمپاني و سيلوا سيتي موفق شد آرسنال را 3 بر صفر شكست دهد و قهرمان شود. در بازي رفت اين فصل ليگ برتر هم سيتي 3 بر يك پيروز شده بود.

مصدومان و محرومان

ناچو مونرئال در فينال جام اتحاديه آسيب ديد و در ليست مصدومان آرسنال كنار الكساندر لاكازت و سانتي كاسورلا قرار گرفت. بنجامين مندي و فرناندينيو هم مصدومان سيتي هستند.

آمار بازي

41) در 41 بازي آرسنال و سيتي در تاريخ ليگ برتر توپچيها 23 برد و سيتيزنها 8 برد داشتهاند، 10 بازي هم مساوي شده است.

 2) توپچيها فقط در 2 بازي از 11 بازي آخرشان در ليگ برتر برابر منچسترسيتي پيروز شدهاند. در ساير بازيها 4 باخت و 5 تساوي برايشان رقم خورده است.

يك) با وجود عملكرد كلي خوب سيتي برابر آرسنال در 20 بازي آخر در خانه آرسنال فقط يك برد داشته و 7 تساوي و 12 شكست نتيجه كارشان در ديگر ديدارها بوده.

10) آرسنال در 10 بازي متوالي نتوانسته كلينشيت كند. آنها در صورتي كه از سيتي هم گل بخورند به ركورد منفيای كه فوريه 2002 ثبت كردند، خواهند رسيد.

72) كسب 72 امتياز در 27 هفته بهترين ركورد يك تيم در اين مقطع از ليگ در تاريخ از زمان سيستم 3 امتيازي است كه سيتي به آن دست پيدا كرده.

3) اگر سيتي 3 امتياز برابر آرسنال بگيرد به اندازه كل امتيازهاي فصل قبل آرسنال در هفته بيستوهشتم امتياز گرفته است.

4) سرخيو آگوئرو در 5 بازي متوالي در تمامي رقابتها دروازه آرسنال را باز كرده. او هيچگاه ركورد گلزني در 6 بازي متوالي برابر يك حريف را با پيراهن سيتي نداشته.

تركيب احتمالي دو تيم

آرسنال: چك، بيرين، كاسيلني، مصطافي، كولاشيناتس، رمزي، النني، ويلشر، مخيتاريان، اوزيل و اوباميانگ

منچسترسيتي: ادرسون، واكر، استونز، لاپورته، دلف، دبروين، گوندوغان، داويد سيلوا، برناردو سيلوا، استرلينگ و آگوئرو

 

 

 

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی