نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس‌جمهور گفت: خوشبختانه امروز زنان ایرانی با نشاط بیشتری در صحنه‌ها و میادین ورزشی حضور دارند.

روحانی خطاب به اینفانتینو: فیفا مراقبت کند تا مسائل غیرورزشی در ورزش تأثیرگذار نباشد

به گزارش خبرورزشی، حجت الاسلام حسن روحانی رئیسجمهور امروز پنجشنبه در دیدار «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با اشاره به اینکه ورزش پیامآور سلامتی و نشاط بوده و همواره میتواند در نزدیک کردن روابط ملتها به یکدیگر تأثیرگذار باشد، گفت: با توجه به جذابیت فوق العاده فوتبال برای ملتها و بویژه جوانان، فدراسیون جهانی فوتبال میتواند نقش بسزایی در ارتباط هر چه بیشتر ملتها با یکدیگر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنر و ورزش نقش مهمی در زدودن خستگیهای زندگی صنعتی بشر دارد، افزود: خوشبختانه امروز مردم ایران بخصوص جوانان به ورزش و بویژه فوتبال علاقه بسیاری دارند و مسابقات ورزشی را با شور و هیجان زیادی دنبال میکنند که شما امروز نمونه ای از آن را در رقابت بین دو تیم پر طرفدار فوتبال پایتخت شاهد خواهید بود.

رئیسجمهور با تأکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده تا دسترسی به فضاهای ورزشی و تعداد آنها را هر چه بیشتر برای مردم فراهم کند، گفت: ورزش عمومی و حرفهای امروز در کشور ما در حال پیشرفت است و اینکه تیمهای ملی ایران در رشتههای مختلف ورزشی در سطح رقابتهای جهانی حاضر میشوند، از جمله حضور تیم های ملی فوتبال ایران در تمام سطوح و گرایشها در رقابتهای منطقه ای و جهانی، مایه خرسندی است.

روحانی با اشاره به علاقه و حضور پرشور بانوان در عرصههای مختلف ورزشی بویژه فوتبال گفت: خوشبختانه امروز زنان ایرانی با نشاط بیشتری در صحنهها و میادین ورزشی حضور دارند که از جمله آنها، فعالیت 23 هزار زن ورزشکار در رشته فوتبال است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش سازنده ورزش و بویژه فوتبال در برقراری نشاط، سلامتی و ارتباط نزدیک میان ملتها، تاکید کرد: فیفا به عنوان عالی ترین نهاد بین المللی فوتبال و فدراسیونهای منطقه ای باید مراقبت کنند تا ادعاها و مسایل غیرورزشی در عرصه ورزش تأثیرگذار نبوده و ملتها از تماشای مسابقات مورد علاقه در ورزشگاههای کشورشان محروم نشوند.

رئیسجمهور روحانی با بیان اینکه فدراسیونهای منطقهای باید به دنبال نزدیک کردن ملتها به یکدیگر و افزایش دوستیها باشند، گفت: ایران کشوری امن است و آمادگی میزبانی از مسابقات و گروههای مختلف ورزشی منطقهای و بینالمللی را دارد.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم تلاش فدراسیون جهانی فوتبال در راستای احقاق حق ملتها برای تماشای بازی تیمهای مورد علاقهشان در ورزشگاه و کشور خود تاکید کرد.

جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس جمهوری کشورمان گفت: فوتبال نقش مهم اجتماعی در سطح جهان دارد و مردم ایران حقیقتاً از پرشورترین طرفداران فوتبال در جهان هستند.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال هدف از ورزش فوتبال را نزدیکی میان ملتها دانست و افزود: فدراسیون جهانی فوتبال همواره به دنبال بهتر شدن محیط جهان از طریق ورزش فوتبال بوده و از هیچ کمکی در راستای ارتقاء سطح فوتبال ایران دریغ نخواهد کرد.

اینفانتینو حضور تیم ملی فوتبال ایران به عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه پس از برزیل را نشانه قدرت فوتبال ایران دانست و گفت: مردم ایران مانند مردم هر کشور دیگری حق دارند که تیم محبوب خود را در استادیوم کشورشان تشویق کنند و ما به عنوان فدراسیون جهانی فوتبال این حق را پیگیری میکنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی