۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در یک تیم فوتبال، دروازه‌بان یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ها محسوب می‌شود. از ارزش پست دروازه‌بانی همین بس که الکس فرگوسن در دوران پرافتخار حضور در منچستریونایتد در مصاحبه‌ای معروف گفت: «داشتن گلر خوب یعنی طی کردن ۵۰ درصد راه قهرمانی!»

به گزارش   خبرورزشی، تیم ملی ایران هم در رقابت‌های جام جهانی روسیه تأثیرات یک دروازه‌بان خوب و کم‌اشتباه را حس کرد. شاید خوشبین‌ترین هواداران تیم ملی و پرسپولیس هم باور نمی‌کردند علیرضا بیرانوند بتواند در روسیه آن‌طور بدرخشد و حتی پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند، اما این اتفاق افتاد.
دروازه‌بانی با دستانی بلند که زمانی از آن برای شستن ماشین‌های شاسی‌بلند در کارواش استفاده می‌کرد و حالا در تمام رسانه‌های دنیا شهرت یافته، به قدری که تیتر می‌زنند: «پیتزافروشی که پنالتی رونالدو را مهار کرد!»
صحبت از علیرضا بیرانوند است، سوژه این روز‌های فوتبال ایران که همه جا از او می‌گویند.
سعید شاه‌نظری، همکار جوان ما سه‌شنبه گذشته سر تمرین سرخپوشان حدود ۱۰ دقیقه‌ای با فرزاد حبیب‌اللهی، آنالیزور برانکو و پرسپولیس در خصوص موفقیت گلر شماره یک تیم ملی گفتگو کرد. آنالیزور پرسپولیس به خبرنگار خبرورزشی گفت: «قبل از جام جهانی به علیرضا بیرانوند گفتم تو بهترین بازیکن ایران در این تورنمنت می‌شوی و...»
وقتی همکارمان پرسید چرا؟ پاسخ شنید: «علیرضا بیرانوند ویژگی‌های خاصی دارد. او دروازه‌بانی است که هرقدر بیشتر توپ روی دروازه‌اش بیاید و تحت فشار باشد، بهتر گلری می‌کند و همین اتفاق هم در بازی‌های ایران مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال رخ داد. او پتانسیل آن را دارد که از این هم بالاتر برود و...»
به مطلع مطلب برگردیم. از حرف‌های آنالیزور پرسپولیس که بگذریم، دوباره به مصاحبه الکس فرگوسن می‌رسیم. پرسپولیس ۲ فصل گذشته را در حالی به قهرمانی رسید که علیرضا بیرانوند بیشترین کلین‌شیت‌ها را داشت. قبل از آن در لیگ پانزدهم پرسپولیس به رغم شایستگی و ارائه بازی‌های زیبا و تماشاگرپسند در نهایت مغلوب استقلال خوزستان شد و قهرمانی را به عبدا... ویسی واگذار کرد که مدعی بود: «دروازه‌بان خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است!»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی