نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سوت آغاز مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امروز از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه کازان آرِنا به صدا درخواهد آمد.

جنگ خروس‌ها و یاران لئـو

به گزارش خبرورزشی ، فرانسه و آرژانتین به عنوان صدرنشین گروه C. و تیم دوم گروه D. در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که شرایط کاملاً متفاوتی در مرحله گروهی داشتند. خروس‌ها بی‌دردسر صعود کردند، اما آلبی‌سلسته تحت فشار در آخرین لحظات جواز ماندن در روسیه را گرفت.
فرانسه؛ رؤیای ۲۰ ساله
زمانی که دیدیه دشان روی نیمکت فرانسه نشست بی‌تردید رؤیای قهرمانی جهان به عنوان مربی را در سر می‌پروراند. کاپیتان سابق خروس‌ها در مربیگری هم بلندپرواز بوده و می‌توان او را یک مربی موفق نامید. خروس‌ها دوره قبلی به آلمان آماده برخورد کردند و بیراه نیست اگر آن‌ها را سرسخت‌ترین رقیب قهرمان بدانیم. آن‌ها در جام ملت‌های اروپا بهترین فرصت برای قهرمانی پس از ۱۶ سال را از دست دادند و حالا دشان نمی‌خواهد تیمش با ساده‌لوحی خیلی زود از جام کنار برود. شرایط آرژانتین به شکلی بوده که بسیاری از مردم فرانسه این تیم را رقیب آسانی برای تیم ملی کشورشان دانسته‌اند. در جام جهانی نمی‌توان تیمی را دست‌کم گرفت و مرحله گروهی که تمام شد تیم‌ها با شرایط متفاوتی مسابقات را ادامه خواهند داد. فرانسه ۲۰ سال پیش در خاک خودش قهرمان شد و می‌خواهد این مرتبه در کشور دیگری جام را بالای سر ببرد. آن‌ها تیم یک‌دستی دارند که اگرچه برخی اوقات چشم‌نواز هم بازی نمی‌کنند ولی روحیه برتری‌جویی‌شان در ادامه تورنمنت به آن‌ها کمک خواهد کرد. نکته‌ای که مشخصاً شانس فرانسوی‌ها برای شکست دادن آرژانتین و رسیدن به جمع ۸ تیم برتر را روی کاغذ بیشتر می‌کند. دفاع متزلزل آرژانتین امروز کار دشواری برابر ستاره‌های تکنیکی مثل گریزمن و امباپه خواهد داشت و لحظه‌ای غفلت از این بازیکن‌ها به منزله خداحافظی از جام برای‌شان خواهد بود. احتمالاً در ادامه جام، فرانسه مثل مرحله گروهی با حریفان مدارا نخواهد کرد و برای زدن گل نخست و آسودگی خاطر از ابتدای بازی‌ها فشار خواهد آورد.
آرژانتین؛ تحول در کوتاه‌مدت
آلبی‌سلسته روز‌های سخت و پرتنشی را در روسیه سپری کرده است. وقتی آن‌ها از پس ایسلند برنیامدند متوجه شدیم که تیم خورخه سمپائولی هنوز نقص‌های زیادی دارد و در جام جهانی حتی با لیونل مسی هم مهار شده است. شکست سنگین برابر کرواسی آن‌ها را از دایره مدعیان خارج کرد و حتی باعث شد بسیاری شانس کمی برای صعودشان متصور شوند. با این وجود برابر نیجریه از خطر وداع زودهنگام گریختند و در یک‌هشتم نهایی آرژانتین را خواهیم دید. برخی از کارشناسان اتخاذ تاکتیک‌های غلط و کم بازی دادن به مهره ارزشمندی همچون پائولو دیبالا را دلیل کم‌اثر بودن آرژانتین در خط حمله می‌دانند. از طرفی خط هافبک هم خلاقیت و برندگی لازم برای باز کردن دفاع رقبا را ندارد. در دروازه پس از اشتباه مرگبار ویلی کابایرو، فرانکو آرمانی فیکس شد و در ادامه راه هم حتماً او سنگربان اول خواهد بود. در هر صورت مرحله گروهی تمام شده و شاید مثل دوره قبل با دشواری آرژانتین حتی تا فینال هم پیش بیاید. یادمان هست که ۴ سال پیش در برزیل، آرژانتینی‌ها در کل مراحل حذفی فقط ۲ گل زدند. سمپائولی همین الان هم زیر سؤال رفته و می‌گویند اکثر تصمیم‌های او باید از کانال لئو مسی رد شود. شاید همین اقتدار زیر سؤال رفته مانع بزرگی برای موفقیت‌شان به عنوان یک تیم باشد. باید ببینیم در این مدت کوتاه تا جدال حساس با فرانسه چقدر آرژانتین متحول شده و آیا می‌تواند سختی‌های مرحله گروهی را به دست فراموشی بسپارد یا اینکه امروز کارش در روسیه تمام خواهد شد.
آخرین جدال
دیداری دوستانه در سال ۲۰۰۹ بین فرانسه و آرژانتین برگزار شد که آلبی‌سلسته ۲ بر صفر با گل‌های خوناس و مسی به برتری رسید.
مصدومان و محرومان
وضعیت ساموئل اومتیتی برای بازی کردن در ترکیب فرانسه برابر آرژانتین مشخص نیست. آلبی‌سلسته همه بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت.
آمار بازی
۱۲) فرانسه و آرژانتین ۱۲ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۶ برد برای آرژانتینی‌ها ثبت شده و فرانسه فقط ۲ برد داشته است.
۲) در جام‌های جهانی ۱۹۳۰ و ۱۹۷۸ این ۲ تیم برابر هم قرار گرفتند که هر ۲ بازی را آرژانتین برده است.
۷) این هفتمین مرتبه‌ای است که فرانسه از مرحله گروهی جام جهانی فراتر می‌رود. ۴ مرتبه خروس‌ها به نیمه‌نهایی هم رسیده‌اند.
۱۰) در ۱۱ دوره قبلی آرژانتین ۱۰ مرتبه از مرحله گروهی جام جهانی صعود کرده است.
۳) فرانسه و آرژانتین در مرحله گروهی آمار ضعیف ۳ گل زده در ۳ بازی را داشته‌اند.
یک) خروس‌ها تنها یک گل دریافت کرده‌اند و در کنار برزیل، کرواسی و دانمارک پس از اروگوئه بهترین خط دفاعی مرحله گروهی را در اختیار دارند.
۲) آرژانتین در کنار مکزیک تیم‌هایی هستند که با تفاضل گل منفی به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌رسند.
صفر) نه فرانسه و نه آرژانتین بازیکنی ندارند که در مرحله گروهی بیش از یک گل زده باشد.
یک) تنها شکست فرانسه و آرژانتین در دوره قبلی جام جهانی برابر آلمان بود که حالا دیگر در جام نیست.
ترکیب احتمالی دو تیم
فرانسه: لوریس، پاوار، واران، اومتیتی، لوکاس، کانته، پوگبا، امباپه، گریزمن، متوئیدی و ژیرو
آرژانتین: آرمانی، مرکادو، اوتامندی، روخو، تالیافیکو، پرس، ماسچرانو، بانِگا، دی‌ماریا، ایگواین و مسی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی