نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در ورزشگاه روستوف آرِنا ششمین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بین بلژیک و ژاپن برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرورزشی ، بلژیک که مقتدرترین تیم مرحله گروهی جام بوده و صدرنشین گروه G است، به مصاف ژاپن خواهد رفت که صعود تاریخی با امتیاز بازی جوانمردانه داشت؛ جدالی که روی کاغذ پیروزی در آن برای شیاطین‌سرخ اروپا ساده خواهد بود.
بلژیک؛ قهرمان جدید
همه چیز آماده رقم خوردن یک دوره جدید در تاریخ فوتبال ملی بلژیک است. از چند سال قبل برنامه‌ریزی روی پرورش استعداد‌ها صورت گرفت و بزرگترین استعداد‌ها از کشور بلژیک به لیگ برتر انگلیس و سایر لیگ‌های معتبر رفتند. نتیجه این برنامه هم تشکیل یک تیم ملی قدرتمند برای بلژیک بود؛ تیمی که آن‌قدر ستاره دارد که هر تورنمنت معتبری از جمله جام ملت‌های اروپا و جام جهانی فرا می‌رسید، آن‌ها را مدعی قهرمانی می‌دانند. با مارک ویلموتس بلژیک تنها ستاره‌های بزرگ داشت، اما با روبرتو مارتینس حالا شیاطین‌سرخ اروپا یک مربی متفکر و صاحب سبک هم دارند؛ تیمی که به راحتی دروازه رقبا را باز می‌کند و در جدال با انگلیس دیدیم که حتی تیم دوم آن‌ها هم با برنامه کار می‌کند. شاید تمامی معادلات در جام جهانی را بلژیک به هم بزند و بعد از کنار رفتن بسیاری از مدعیان علاوه بر کنار زدن ژاپن در مرحله بعد اگر به برزیل برخورد کنند یک دوره دیگر حسرت قهرمانی را به دل سلسائو بگذارند. باید منتظر باشیم و ببینیم پروژه بلژیک به قهرمانی در جام جهانی ختم خواهد شد یا خیر. اگرچه در رسانه‌ها صحبت از مسیر سخت بلژیک برای رسیدن به فینال می‌شود و می‌گویند آن‌ها بهتر بود برابر انگلیس بازنده می‌شدند، اما شاگردان مارتینس با اعتماد به نفس فقط به موفقیت برابر هر تیم کوچک و بزرگی فکر می‌کنند.
ژاپن؛ سامورایی از پا نمی‌افتد
یکی از عجیب‌ترین صعود‌های تاریخ جام جهانی به نام سامورایی‌های آبی ثبت شد. ژاپن هم تا چند ماه قبل از شروع جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در بحران به سر می‌برد. وحید حلیل هودزیچ انتظارات را برآورده نکرد و فدراسیون فوتبال ژاپن بدون تعارف او را برکنار کرد. آکیرا نیشینو روی نیمکت نشست و کسی انتظار نداشت این مربی ژاپنی تیمش را از مرحله گروهی به مرحله حذفی برساند. در مرحله حذفی در همان بازی اول برابر کلمبیا با اخراج بازیکن حریف برای ژاپنی‌ها گشوده شد، اما سامورایی‌ها فقط خوش‌شانس نبودند چراکه در بازی دوم هم با ارائه یک نمایش برتر از سنگال یک امتیاز گرفتند، در حالی که سرمربی حریف هم اعتراف کرد ژاپن تیم بهتر میدان بوده است. این رویارویی مستقیم ژاپن و سنگال مسائلی که در روز آخر مرحله گروهی اتفاق افتاد را توجیه می‌کند. ژاپن به لهستان باخت، برای سنگال هم همین اتفاق برابر کلمبیا رخ داد، اما ژاپنی‌ها با کمترین امتیاز منفی بازی جوانمردانه جواز حضور در مرحله بعد را گرفتند. جالب است بدانید ژاپن در ۳ بازی فقط ۲۸ مرتبه مرتکب خطا شد و میانگین خطاهای‌شان از ۱۰ در هر بازی هم کمتر است. این نشان می‌دهد ژاپنی‌های جوانمرد شایسته قرار گرفتن بین ۱۶ تیم برتر جام بوده‌اند.
آخرین جدال
ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ در دیداری دوستانه بلژیک موفق شد با تنها گل لوکاکو ژاپن را مغلوب کند.
مصدومان و محرومان
ادن آزار و روملو لوکاکو ستاره‌های خط هافبک و حمله بلژیک آسیب‌دیدگی جزئی دارند، اما بعید است به بازی برابر ژاپن نرسند.
آمار بازی
یک) در تاریخ دیدار‌های بلژیک و ژاپن یک بازی در جام جهانی به چشم می‌خورد. ژاپن سال ۲۰۰۲ در خانه برابر بلژیک به تساوی ۲-۲ رسید.
۴) در ۴ جدال اخیر دو تیم که ۳ بازی‌اش دوستانه بوده، ژاپن در ۲ دیدار پیروز شده است.
۹) بهترین خط حمله مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ با ۹ گل در اختیار بلژیک است.
یک) سامورایی‌ها فقط یک مرتبه در مرحله یک‌هشتم نهایی حاضر بوده‌اند که سال ۲۰۰۲ با شکست برابر ترکیه از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
۱۲) بیشترین گلی که شیاطین‌سرخ در یک دوره جام جهانی زده‌اند، ۱۲ گل در سال ۱۹۸۶ بوده و می‌توانند این دوره رکورد خودشان را بشکنند.
صفر) بعد از آرژانتین و مکزیک که با تفاضل گل منفی به مرحله حذفی رسیدند، ژاپن با تفاضل گل صفر بدترین عملکرد را داشته است.
۴) روملو لوکاکو با ۴ گل زده که بدون پنالتی بوده، در کنار هری کین شانس‌های اول آقای گلی جام جهانی هستند.
ترکیب احتمالی دو تیم
بلژیک: کورتوا، آلدرویرلد، بویاتا، فرتونگن، مونیه، دبروین، ویتسل، کاراسکو، آزار، مرتنس، لوکاکو
ژاپن: کاواشیما، ساکای، شوجی، یوشیدا، ناگاتومو، هاسبه، شیباساکی، هاراگوچی، کاگاوا، اینوی، اوساکو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی