نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: رفتار کی‌روش با ایرانی‌ها از مستشاران آمریکایی هم بدتر است.

به گزارش خبرورزشی، مصطفی هاشمی‌طبا درخصوص نتایج تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ و موضوع تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش اظهار داشت: ابتدا می‌خواهم در خصوص موضوع استخدام و به کارگیری نیرو‌های خارجی در کشورمان صحبت کنم. هیچگاه مخالف استفاده از نیرو‌های خارجی نیستم و در صنعت و جا‌های دیگر از نیرو‌های زبده خارجی استفاده کرده‌ام. باید از دیگران بیاموزیم و کار را از نظر علمی به خوبی پیش ببریم، با این حال اکنون تحت فرمان کی‌روش قرار گرفته‌ایم و او خیلی برای ما سروری می‌کند؛ درست مثل مستشاران آمریکایی که زمانی در کشور ما بودند.
وی افزود: رفتار‌های کی‌روش با ما پیش درآمدی از کاپیتولاسیون است که هر رفتاری صورت می‌گیرد، مجازاتی ندارد، اکنون کی‌روش طوری رفتار می‌کند که هر کاری می‌گوید ما باید انجام دهیم. فکر می‌کنم نقش کی‌روش از زمان حضور مستشاران آمریکایی در کشورمان هم بیشتر شده و رفتار به مراتب بدتری دارد. او به ایران به شکل یک کشور استعماری و عقب افتاده نگاه می‌کند که یک روز می‌گوید ما ۴۰ سال از پرتغال عقب هستیم، یک روز می‌گوید ۵۰ سال از اسپانیا عقب افتاده‌ایم و دائم به مربیان و مدیران ما اهانت می‌کند. در کنار این‌ها پول خوب می‌گیرد و زندگی‌اش را هم می‌کند. اگر قرار به این است که ما در این حد تحت نظر خارجی‌ها باشیم، می‌توانیم در عرصه‌های مالی، بانکی، صنعتی و... هم تحت نظر خارجی‌ها باشیم و به آن‌ها پول بدهیم تا برای ما مدیریت کنند، چون ما مدیریت بلد نیستیم! این زشت است که یک خارجی بیاید، به ما زبان درازی و تحقیرمان کرده و در محدوده فوتبال در کشور ما تشنج ایجاد کند.
رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک و نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به بحث تمدید قرارداد کی‌روش تصریح کرد: با شرایطی که پیش رفته، من با تمدید قرارداد او مخالف هستم. مگر کیفیت فوتبال ما چقدر بر سرنوشت مردم‌مان اثر گذاشته که بخواهیم این حرکات را تحمل کنیم؟ باور کنید اگر بهترین مربیان دنیا را به ایران بیاوریم، آن‌ها هرگز چنین رفتاری با ما نخواهند داشت. کی‌روش، چون می‌بیند کارش به این شکل پیش می‌رود، هر بار شروع به تحقیر ما می‌کند.
هاشمی‌طبا در ادامه به تسنیم گفت: کی‌روش ۸ سال است در فوتبال ایران کار می‌کند و به اعتقاد من در این مدت باید هویتی به فوتبال ما می‌داد. درست است که بچه‌های ما در جام جهانی فداکاری کردند و با فداکاری آن‌ها در این مسابقات امتیاز گرفتیم، اما باید به یک نکته هم توجه کنیم. در تمام ادوار جام جهانی که حضور داشته‌ایم، در جریان بازی گل زده‌ایم، اما در این جام یک بار مراکشی‌ها برای ما گل زدند و یک بار هم از روی نقطه پنالتی به گل رسیدیم که فیفا اعلام کرد پنالتی ما اشتباه بوده است. در سه بازی جام جهانی ۲۰۱۸ فقط در قفس خودمان بودیم و یک بار بازی هجومی نشان ندادیم. دو تیم صعود کرده گروه ما هم که پرتغال و اسپانیا بودند به راحتی حذف شدند و دیگر نمی‌توانیم بگوییم با قهرمان اروپا و جهان بازی کردیم. ما باید در زمین فوتبال هم شخصیت خود را نشان دهیم و هویتی داشته باشیم، نه اینکه فقط در زمین خودمان بمانیم و‌ای کاش حداقل یک بازیکن را در خط حمله داشتیم. کاش یک نفر بود که مانند مهدوی‌کیا در بازی با آمریکا فرار کند و گل بزند.
وی ادامه داد: شاید این تاکتیک کی‌روش بوده و من وارد مسائل فنی نمی‌شوم، اما در مجموع شانسی برای پیشبرد اهداف‌مان نداشتیم، در حالی که فوتبال، حمله و زیبایی هم دارد. ژاپن را ببینید که مقابل بلژیک چطور حمله می‌کرد؛ در حالی که به اعتقاد من، ما عناصر هجومی خیلی خوبی در اختیار داشتیم، اما آن‌ها را در قفس خودمان نگه داشتیم. حتی سردار آزمون که مهاجم رأس ما بود، مأمور مهار بازیکنان حریف در زمین خودمان شده بود. با این حال شاید بحث فنی در صلاحیت من نیست و این مسائل را کلی گفتم، اما می‌گویم که کی‌روش باید حد و حدود خودش را بداند. حتی اگر از مربی خارجی دیگری استفاده نکنیم، یعنی مربیان ما آنقدر بدبخت، ضعیف و نادان هستند که نتوانیم تیم ملی را موفق کنیم؟ نمی‌گویم از مربی خارجی استفاده نکنیم، اما در این شرایط ماندن کی‌روش به صلاح نیست و او در حال فضاسازی برای گرفتن امتیاز بیشتر است.
رئیس پیشین کمیته ملی المپیک با اشاره به رفتار‌های خارج از عرف کی‌روش گفت: رفتار‌های کی‌روش مستقیماً به فدراسیون فوتبال مربوط است. فدراسیون ما باید شخصیت داشته باشند، اما شخصیت ما توسط کی‌روش خُرد شده و هر بار هم حرفی می‌زند ما را عقب مانده خطاب می‌کند. مقصر این رفتار‌ها مهدی تاج است که با چنین عنصری کار را ادامه می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی