نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ادن آزار بعد از کسب عنوان سومی به همراه تیمش در جام جهانی درباره شیاطین‌سرخ، آینده و شایعاتی که درباره اش به راه افتاده صحبت کرد.

آزار: در این جام فقط لوکا مودریچ از من بهتر بود

به گزارش خبرورزشی، شاید خودم هم تصمیم بگیرم از تیم ملی خداحافظی کنم پاریس، مادرید و بارسلونا؟ دو، سه روز دیگر، بایرن‌مونیخ هم من را می‌خواهد! ادن آزار، ستاره و کاپیتان تیم ملی بلژیک بعد از کسب عنوان سومی به همراه تیمش در جام جهانی، گفت‌وگوی کوتاهی با «درنیر اور» بلژیک داشته و درباره شیاطین‌سرخ، آینده و شایعاتی که درباره اش به راه افتاده صحبت کرده است. بخشی از صحبت‌های او با این رسانه بلژیکی را در زیر می‌خوانید.
* بلژیک با عنوان سومی به کارش در جام جهانی پایان داد؛ الان که جام تمام شده است چه احساسی دارید؟
احساس فوق العاده‌ای دارم. ما در این یک ماه کار‌های باشکوهی را رقم زدیم که از همه مهم‌تر این بود که مردم بلژیک را خوشحال کردیم. جام جهانی برای ما تقریباً عالی بود.
* با توجه به جام درخشانی که سپری کردید الان با چه جایگاهی به بلژیک و بعد به انگلیس برمی‌گردید؟
من که همان بازیکن قبلی هستم فقط خیلی ساده حس می‌کنم تورنمنت خوبی را پشت سر گذاشته‌ام. کارمان را خوب انجام دادیم. حتی می‌توانم بگویم خیلی خوب.
* اگر قبل از جام جهانی به شما می‌گفتند سوم می‌شوید باورتان می‌شد؟
حاضر بودم چشم‌بسته چنین چیزی را بپذیرم و پای هر برگی که سومی‌مان را تضمین می‌کند امضا کنم. درست است ما همیشه برای بردن بازی می‌کنیم ولی تیم‌های دیگری هم به این جام آمده بودند تا قهرمان شوند. فکر می‌کنم رفتن ما به بازی رده‌بندی به جای فینال حاصل جزئیات بود؛ جزئیاتی که روی یک ضربه کرنر در نیمه‌نهایی رقم خورد. اگر آن اتفاق رقم نمی‌خورد شاید می‌توانستیم در فینال بازی کنیم. حالا هم به نظرم ۲ یا ۴ سال دیگر با قدرت بیشتری برمی‌گردیم.
* به لحاظ انفرادی هم شما جام جهانی فوق العاده‌ای را سپری کردید. شاید بشود نیم‌نگاهی به کسب توپ طلا داشت...
شما من را می‌شناسید، من هیچ وقت به دنبال جوایز و عناوین فردی نیستم. از این موضوع گذشته، مطمئناً اگر من را به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی معرفی کنند، خب، خوشحال می‌شوم. تازه فکر می‌کنم استحقاقش را هم دارم ولی همه می‌دانیم این‌جور جوایز را معمولاً به بازیکنانی می‌دهند که در فینال بازی می‌کنند پس من قرار نیست برای خودم زیاد توهم درست کنم.
* می‌توانید بازیکنانی که در این جام جهانی از شما بهتر بوده‌اند را نام ببرید؟
جدی می‌گویید؟ مودریچ. نه اینکه خیلی بهتر باشد ولی بالاخره کرواسی را به فینال رساند. به غیر از او دیگر نه، کس دیگری نیست. ااه، چرا، انگولو کانته هم است. او از یک زاویه دیگر شایستگی عنوان بهترین بازیکن جام بودن را دارد.
* تعدادی از بازیکنان بلژیک گفته‌اند قصد دارند از تیم ملی خداحافظی کنند. به عنوان کاپیتان سعی می‌کنید آن‌ها را از این کار منصرف کنید؟
ولی خب شاید خودم هم تصمیم داشته باشم خداحافظی کنم (می‌خندد). این‌جور تصمیمات بستگی به حال افراد دارد. بازی برای تیم ملی و آماده شدن برای جام جهانی فداکاری و انرژی زیادی می‌خواهد. بعضی وقت‌ها آدم به سنی می‌رسد که می‌بیند توانایی این را ندارد وسط هفته هم بلند شود و از یک کشور به کشور دیگری برود تا بخواهد در بازی‌های دوستانه به میدان برود. اگر کسی بخواهد از تیم ملی خداحافظی کند، می‌تواند این کار را انجام دهد. ما بازیکنان دیگری پیدا می‌کنیم تا به جای‌شان به میدان بروند.
* به شوخی درباره خداحافظی تان از تیم ملی صحبت کردید ولی شما پیش از این گفته اید قرار هم نیست برای سالیان زیادی فوتبال بازی کنید. خیال ما را راحت کنید: تا ۴ سال دیگر در تیم ملی هستید؟
همه چیز بستگی به عملکردم دارد؛ اگر خوب باشم، خب، ادامه می‌دهم. تا زمانی که بدنم اجازه بدهد به فوتبال ادامه می‌دهم. ۴ سال دیگر ۳۱ ساله می‌شوم و هنوز ۴ فصل دیگر باید مبارزه کنیم تا جام جهانی بعدی از راه برسد.
* در بین بازیکنان جوان شیاطین، کدام یک در جام جهانی عملکرد قانع‌کننده‌ای داشتند؟
این‌طور نیست که کسی کمتر از دیگری قانع‌کننده باشد. وقتی درباره جوانان صحبت می‌کنیم داریم از یوری، عدنان، لنادر و بقیه حرف می‌زنیم؛ بچه‌هایی که وقتی شانس بازی کردن را به دست آوردند نهایت تلاش‌شان را کردند. کار آن‌ها را در بازی مقابل انگلیس در مرحله گروهی دیدید. باید اعتراف کنم شناخت زیادی از تیم امید‌های بلژیک ندارم ولی می‌توانم امیدوار باشم در سال‌های آینده بازیکنان خوبی را به دنیا معرفی خواهیم کرد. این موضوع باعث می‌شود ما هنوز تیم قوی‌ای باقی بمانیم.
* خیلی‌ها می‌خواهند درباره آینده شما بدانند. می‌شود کمی بیشتر درباره اش صحبت کنید؟
راستش را بخواهید فقط دارم به تعطیلات فکر می‌کنم. می‌روم و سؤالات خوبی از خودم می‌پرسم؛ من ۶ فصل فوق العاده در چلسی سپری کرده‌ام. شاید زمانش فرا رسیده باشد چیز دیگری را هم تجربه کنم. با این حال من نیستم که تصمیم می‌گیرم... چلسی هم باید تصمیم بگیرد. شاید مسئولان این باشگاه نخواهند که من بروم. من فعلاً در لحظه‌ای از زندگی حرفه‌ای قرار گرفته‌ام که بعد از سپری کردن یک جام جهانی زیبا می‌توانم به عوض کردن تیمم فکر کنم.
* در این میان صحبت زیادی از پی‌اس‌جی و رئال‌مادرید می‌شود. همین تازگی نام بارسا هم به گزینه‌هایی که شما را می‌خواهند اضافه شده است...
همین حالا اسم همه باشگاه‌ها عنوان شده است! در دو یا سه روز آینده احتمالاً اسم بایرن‌مونیخ هم اضافه می‌شود. کسی چه می‌داند؟ ولی شما می‌دانید من چه چیزی را ترجیح می‌دهم...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی