نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هافبک ملی‌پوش فوتبال ایران پس از پیوستن به شارلروای بلژیک در مصاحبه‌ای از شرایط خود، تیمش و بازی‌های جام جهانی به صحبت پرداخت.

به گزارش خبرورزشی ، لژیونر فوتبال ایران که به عنوان یکی از بازیکنان منتخب کی‌روش همراه تیم ملی راهی بازی جام جهانی شده بود پس از پایان این بازی‌ها و پیوستن به تیم شارلروا بلژیک به صحبت پرداخت. علی قلی‌زاده که با پیراهن نارنجی تیم سایپا توانست در فوتبال ایران چهره شود در مصاحبه‌ای از آخرین شرایط خود در بلژیک و همینطور فوتبال ایران حرف زد.

اولین حضور در جام جهانی سخت بود
اولین حضورم در جام جهانی کمی سخت بود، چون از یک طرف خوشحال بودم که در جمع بچه‌های تیم ملی حضور دارم، اما از سوی دیگر با وجود شرایط مناسب و آمادگی‌ام در لیست نبودم که این موضوع برایم کمی سخت بود. البته هیچ چیزی باعث نمی‌شود آن انگیزه‌ام را از دست بدهم. تازه شروع کارم است و خیلی خوشحال بودم که با این سن کم جزو سه، چهار نفری بودم که آقای کی‌روش به آن‌ها اعتماد کرده بود. از در کنار تیم ملی بودن خوشحال بودم و این موضوع کمکی شد برای آمادگی‌ام قبل از حضور در شارلوا.

بعد از بازگشت به ایران بلافاصله رفتم بلژیک
من بعد از برگشت از مسابقات جام جهانی ۳ روز بعد مجبور شدم به بلژیک بروم و متاسفانه هیچ استراحتی نداشتم. اینجا تمرینات پرفشار دو، سه جلسه‌ای در روز برگزار می‌شود و کادرفنی این موضوع را باتوجه به آن‌که در شرایط مسابقات قرار دارند خوب می‌داند و خیلی در تمرینات بدن‌سازی روی من فشاری وارد نمی‌کنند تا خدایی ناکرده دچار مصدومیت زودهنگام نشوم. البته خودم سعی می‌کنم بهترین تمرین‌ها و بازی‌ها را داشته باشم.

ترابی به آرزوی کودکی‌اش رسید
از پیوستن مهدی به پرسپولیس خیلی خوشحال شدم. او بالاخره به تیمی که در بچگی آرزویش را داشت رفت و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در نیم‌فصل دوم توانایی و قدرت همیشگی را در این تیم به نمایش بگذارد ضمن آن‌که دلتنگش هم هستم. البته نه فقط برای مهدی بلکه برای تمامی بچه‌های سایپا به‌خصوص بزرگتر‌های تیم که تا به این‌جایی که حضور دارم خیلی هوایم را داشتند؛ آقای صادقی، آقا روزبه، آقای شکوری که دو سالی است از تیم جدا شدند اما در زمان حضورشان خیلی به من انگیزه می‌دادند، حامد شیری، مجید ایوبی و خیلی‌های دیگر که اگر اسمشان را فراموش کردم از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم، چون خیلی بودند و از همه بابت حمایت همه‌جانبه‌شان نیز متشکرم.

دلم می‌خواست با مهدی در یک تیم بازی کنیم
بله، دوست دارم بار دیگر در یک تیم مشترکا بازی کنیم ضمن آن‌که بیشتر از هر چیزی موفقیت شاد بودن دوست و رفیق چندان ساله‌ام برایم از هر چیزی مهمتر است. من با وجود آن‌که از ایران دور شدم، اما هر دو، سه روز یک بار با مهدی صحبت می‌کنم و درباره اتفاقاتی که برایمان در روز رخ می‌دهد حرف می‌زنیم و برای او در هر کجایی که هست آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

عده‌ای می‌خواستند جلوی پای من سنگ اندازی کنند
زمانی صحبت از حق رشد من بود افرادی در باشگاه سایپا حضور داشتند که چیزی درباره فوتبال نمی‌دانستند و همین موضوع مدتی ما را اذیت کرد که با همکاری‌های آقای درویش و آقای دایی این مشکل حل شد. یک عده در باشگاه قصد سنگ‌اندازی داشتند و متاسفانه جز منافع خودشان چیز دیگری را نمی‌دیدند. ضمن آن‌که چیزی از فوتبال نمی‌دانستند. من همیشه می‌گویم که در باشگاه سایپا بزرگ شدم و رشد کردم و خیلی‌ها در رسیدن به موفقیت به من کمک کردند. البته باید از مدیربرنامه هم که در نقل‌وانتقالات من زحماتی زیادی متحمل شدن هم تشکر کنم، ضمنا از کارکنان و همه کسانی که در سایپا حضور دارند هم بابت تمامی زحماتی که برایم کشیدند تشکر می‌کنم.

طرفدار آرژانتین و فرانسه بودم
در جام جهانی طرفدار آرژانتین بودم و دوست داشتم این تیم قهرمان شود، ولی فرانسه را هم به شخصه خیلی دوست داشتم. با وجود آن‌که من در بلژیک حضور دارم در زمان برگزاری فینال طرفداران بلژیکی و فرانسوی از هم جدا شده بودیم و از همین رو هم از قهرمانی فرانسه در این جام خیلی خوشحال شدم!

زمین‌های ایران ترس مصدومیت به همراه دارد
تفاوت بین فوتبال بلژیک با ایران خیلی زیاد است. در واقع ساده‌ترین شرایط که داشتن یک زمین تمرینی مناسب و ساده است در اختیار بازیکنان قرار نمی‌گیرد تا آن‌ها بدون ترس مصدومیت بازی کنند. کمبود که خودتان می‌دانید؛ خیلی وجود دارد. من پیش از این هم از لژیونرهایمان شنیده بودم، اما شما باید اینجا باشید و سپس تفاوت‌ها را خیلی خوب می‌توانید احساس کنید. امیدوارم مسئولین در ایران حداقل یک زمین خوب برای جلوگیری از آسیب بچه‌ها فراهم کنند. حالا چیز دیگری نه، همین کمترین و کوچکترین که از مهمترین شرایط آماده سازی یک بازیکن است را مهیا کنند. وقتی در تمرین می‌کنید آدم می‌ترسد در زمین‌های ایرانی بازی کند؛ ما به جز دو، سه زمین خوب زمین مناسب بازی نداریم چه برسد به زمین تمرین.

بازی ایران همه دنیا را به وجد آورد
بازی‌های خوب ایران چیزی بود که همه مردم دنیا را نه فقط ایرانی‌ها را به وجد آورده بود. هر سه رقیب ما قهرمان اروپا، قهرمان جهان و قهرمان آفریقا بودند ضمن آنکه به نظرم ایران هم دست کمی از آن‌ها نداشت و با آمادگی کامل به این تورنمنت رفته بودیم. ما از سه رقیبی که بهترین امکانات، آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی را داشتند خیلی خوب بودیم و حتی می‌توانستیم بهتر از این باشیم اگر بدشانس نمی‌آوردیم، ولی از این‌که مردم ایران از بازی هایمان رضایت داشتند برای ما جای خوشحالی دارد.

توقع مردم از تیم ملی طبیعی است
اکنون توقعات از تیم ملی بالا رفته است و می‌توان گفت: این توقع به‌جا و طبیعی است؛ وقتی شما مقابل تیم‌های بزرگ دنیا چنین تقابلی دارید مسلما نه تنها برای هواداران ایرانی بلکه برای اکثرا فوتبال‌دوستان دنیا این توقع ایجاد می‌شود که ایران باید یک بازی خوب در آسیا داشته باشد. البته این چیزی است که بازیکنان تیم ملی هم به آن فکر می‌کنند و می‌خواهند با نمایشی خوب در آسیا این را به اثبات برسانند.

به اروپا آمدم که خودم را به کی روش نشان دهم
اینکه در بازی‌های آسیایی حضور خواهم داشت یا نه بستگی به نظر سرمربی دارد. من به لیگ بلژیک آمدم تا بیشتر دیده و مورد توجه شوم و بتوانم نظر آقای کی روش را به خودم جلب کنم و در بازی‌های جام ملت هابی آسیا حضور داشته باشم. امیدوارم خدا به من در رسیدن به راه موفقیت کمک کند و با دعای پدرومادرم در مسیری که می‌خواهم قرار بگیرم.

هم با نورافکن هم‌بازی بودم هم با کاوه رضایی
پیش از آن‌که در تیم شارلوا با کاوه و امید هم‌بازی شویم در سایپا با کاوه رضایی هم‌بازی بودم و امید نورافکن هم یکی از دوستان صمیمی است و هم با یکدیگر در تیم امید همبازی بودیم. ضمنا در یک بازی هر سه در ترکیب تیم ملی حضور داشتیم و هم‌بازی بودیم که خیلی خوب بود. این موضوع که هر سه ما در ترکیب اصلی سرمربی شارلوا قرار بگیریم دست سرمربی تیم است که من فکر می‌کنم با شناختی که از همدیگر داریم مثلث قوی و خوبی خواهد شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی