نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

منچستریونایتد چند روزی است تمرینات پیش‌فصل خود را از سر گرفته و چند بازیکن جوان هم در اردو هستند.

به گزارش خبرورزشی، منچستریونایتد بعد از اینکه فصل موفقیت‌آمیزی را از حیث کسب جام سپری نکرد چند روزی است تمرینات پیش‌فصل خود را از سر گرفته است. آن‌ها برای اردوی پیش‌فصل خود آمریکا را انتخاب کردند و با حضور در ینگه دنیا قرار است به مرور اهداف تاکتیکی خود بپردازند. اولین بازی تدارکاتی آن‌ها مقابل تیم کلاب آمه‌ریکا مکزیک بود که در استادیوم دانشگاه فونیکس برگزار شد. این دیدار با نتیجه تساوی یک- یک به اتمام رسید تا با گل خوان ماتا، شیاطین‌سرخ از شکست فرار کند. از جمله اتفاقات خوب این مسابقه برای ژوزه مورینیو استفاده از بازیکنان جوان بود. جوان‌هایی که به واسطه مرخصی روملو لوکاکو، مروان فلینی، اشلی یانگ و مارکوس رشفورد فرصت حضور در آمریکا را پیدا کردند. این بهترین موقعیت برای چهره‌های جوان آکادمی یونایتد است تا بتوانند مسیر اسکات مک تامینی و مارکوس رشفورد را طی‌کنند و یک شبه به تیم اصلی برسند.
تاهیت چونگ
۳۰ دقیقه به دستور ژوزه مورینیو فرصت بازی پیدا کرد که برای شروع اتفاق خوبی بود. تاهیت چانگ از جمله بازیکنانی است که توسط استعدادیاب‌های یونایتد کشف شده است. او سال ۲۰۱۶ از فاینورد به منچستر آمد و توانسته جایزه بهترین بازیکن جوان سال باشگاه را به دست آورد. چونگ به رغم اینکه ۱۸ سال بیشتر ندارد، اما در بازی با کلاب آمه‌ریکا توانست مؤثر واقع شود. با ارسال او بود که خوان ماتا توانست گلزنی کند و منچستریونایتد را از شکست در اولین بازی دوستانه تابستانی نجات دهد. تاهیت با درخشش در تیم جوانان منچستریونایتد توانست نظر کادر فنی بزرگسالان برای حضور در تور آمریکا را جلب کند. از جمله قابلیت‌های این وینگر جوان بازی در دو سمت راست و چپ است که دست مورینیو را در انتخاب پست باز می‌گذارد.
آنخل گومس
قبل از اینکه بخواهد با حضور در اردوی آمریکا جلب توجه کند، در لیگ برتر به همگان معرفی شده بود. بازیکن متولد ۲۰۰۰ شیاطین‌سرخ، در می ۲۰۱۷ اولین بازی اش را برای تیم بزرگسالان یونایتد مقابل کریستال پالاس در لیگ برتر انجام داد تا با ۱۷ سال سن در بین رکوردداران قرار بگیرد. گومس از قبل از آمدن ژوزه مورینیو درخشش را آغاز کرد، سال ۲۰۱۷ عضوی از تیم قهرمان انگلیس در رقابت‌های زیر ۱۷ ساله‌های جهان بود و ۲ ماه بعد اولین قرارداد حرفه‌ای اش را با منچستریونایتد امضا کرد. او در بازی با تیم مکزیکی آنچنان فرصت بازی پیدا نکرد، اما این هافبک بازیساز در ادامه بیشتر به کار گرفته خواهد شد.
میسن گرینوود
یک ربع فرصت برای میسن گرینوود کافی بود تا نشان دهد شایسته اعتماد بیشتری از سوی آقای خاص است. ۱۶ سال بیشتر ندارد، اما از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. این مهاجم جوان با ثبت رکورد فوق العاده ۱۷ گل در ۱۹ مسابقه برای تیم زیر ۱۸ ساله‌های منچستر موفق شد راه ورود به تیم اصلی را برای خود هموار کند. از جمله نکات جالب درباره میسن این است که او به دلیل امتحانات و علاقه به درس خواندن قید حضور در تیم زیر ۱۷ ساله‌های انگلیس برای جام ملت‌های اروپا را زد.
جیمز گارنر
کاپیتان تیم زیر ۱۷ ساله‌های انگلیس در جام ملت‌های اروپا بود که قرارداد حرفه‌ای خود را با منچستریونایتد امضا کرد. این اتفاق بعد از انجام اولین بازی در تیم زیر ۱۸ ساله‌های منچستر افتاد و او را به تیم اصلی نزدیک و نزدیک‌تر کرد. در واقع این سیاست باشگاه یونایتدی بود که با جذب بازیکنان جوان بتواند آینده‌نگری خوبی داشته باشد. این هافبک جوان منتظر فرصت از سوی مورینیو است تا بتواند خودش را در زمین نشان دهد.
روشان ویلیامز
در روز‌هایی که لوئی فان‌خال سرمربی شیاطین‌سرخ بود بعضاً از او روی نیمکت استفاده می‌کرد. داستانی که به مارس ۲۰۱۶ و بازی با وستهم برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون هرگز فرصت حضور در تیم اصلی را پیدا نکرده و با آمدن مورینیو این اتفاق منتفی شده است. تا اینکه بالاخره توانست نظر آقای خاص را برای اردوی آمریکا به خود جلب کند. هرچند در اولین بازی شیاطین‌سرخ در تور آمریکا فرصتی برای روشان ویلیامز پیدا نشد که بخواهد در زمین ظاهر شود.
جاشوا بوهوی
بازیکنی است که سال ۲۰۱۶ از برنتفورد به منچستریونایتد آمد تا رؤیاهایش را به واقعیت تبدیل کند. جاشوا همین حالا از بین فرانسه و ساحل عاج برای بازی در این کشور‌ها پیشنهاد دارد و هر دو کشور در تلاش هستند ملیت او را به نام خود ثبت کنند. او سال گذشته در تیم زیر ۲۳ ساله‌های یونایتد بود و درخشش مقابل بنفیکا در تورنمنت اروپایی این رده سنی باعث شد کم‌کم راه ورود به تیم اصلی را پیدا کند و امروز هم یکی از مهاجمان مورینیو در آمریکا به حساب می‌آید. البته بوهوی هنوز فرصت بازی برای یونایتد اصلی را پیدا نکرده است.
اتان همیلتون
با استایلی شبیه دارن فلچر امید دارد تا روزی مثل این بازیکن اسکاتلندی بتواند در یونایتد دیده شود. او حتی از باشگاه هاتچیسون اسکاتلند که فلچر عضو آن بود به منچستریونایتد آمد. این انتقال ۳ سال پیش انجام شد و از آن زمان به بعد رفته رفته جایگاهش را در تیم بهبود بخشید. او بیش از هر بازیکن جوان دیگری به تیم مورینیو نزدیک بود. نیمکت‌نشینی در جام‌حذفی و بازی با هادرسفیلد اتفاقی بود که باعث شد همیلتون به تیم اصلی نزدیک شود و حالا انتظار دارد تا هرچه زودتر اولین بازی اش را در آمریکا انجام دهد. اردویی که بهترین فرصت برای خودنمایی و طی کردن مسیری است که سال‌ها برایش سختی و زحمت کشیده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی