نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مارکینیوس مدافع برزیلی پاری‌سن‌ژرمن در مصاحبه با اکیپ از کار کردن با توخل و قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی 2018 می‌گوید.

مارکینیوس: فرانسه قهرمان دنیا شد، چون مربی باهوشی داشت
به گزارش خبرورزشی، مارکینیوس مدافع برزیلی پاری‌سن‌ژرمن بعد از چند هفته استراحت کردن خودش را به چین رساند تا در تمرینات تیم پاری‌سن‌ژرمن حضور داشته باشد. او که به نظر می‌رسد یکی از مدافعان اصلی توخل برای رقابت‌های پیش‌رو است در گفت‌وگویی که روز گذشته با اکیپ داشته درباره شرایط مختلفی صحبت کرده است؛ از سرمربی جدید پی‌اس‌جی گرفته تا قهرمانی فرانسه در جام جهانی.
*سه هفته تعطیلات برای بازیابی اکسیژن‌های از دست رفته و رفع خستگی کافی بود یا نه؟
آنقدری بود که بتوان سرت را جایی بگذاری و کمی از انرژی‌های از دست رفته را دوباره بازیابی کنی. به هر حال بعد از جام جهانی فرصت کمی برای استراحت کردن وجود دارد، چون همان‌طور که می‌دانید بازی‌های لیگ خیلی سریع و از یک‌شنبه هفته آینده شروع می‌شود.
*در این مدت که در تعطیلات بودی آیا برنامه‌هایت را به صورت انفرادی دنبال می‌کردی تا از لحاظ شرایط بدنی روی فرم باشی؟
خب راستش را بخواهید من خودم را آماده نگه داشته‌ام ولی این‌طور نبوده که بخواهم برنامه بدنسازی سنگینی برای خودم در نظر بگیرم. وقتی آدم در تعطیلات قرار است به تنهایی برنامه‌های تمرینی اش را اداره کند، شرایط شبیه به یک برنامه کامل پیش نمی‌رود. از این گذشته وقتی هم به تمرینات گروهی اضافه شدم، دیدم فضا چقدر مثبت است و چقدر حس مثبت‌اندیشی بین بچه‌ها حاکم است. این موضوع بسیار مهم است.
*یعنی می‌خواهی بگویی این فضای خوب و مثبت به خاطر حضور توماس توخل سرمربی تازه تان است؟ او کاری کرده که اونای امری، سرمربی قبلی نتوانست انجامش دهد؟
هر مربی شیوه خاص خودش برای اداره کردن تیم را دارد. درباره توماس توخل باید بگویم که ارتباط خوبی با بازیکنان دارد. با آن‌ها زیاد حرف می‌زند و از آن‌ها نظرات‌شان را هم می‌پرسد. توخل مربی‌ای جوان است که روزانه کلی انرژی برای تیم می‌گذارد.
*یکی از ویژگی‌های توخل این است که کار گروهی را در مقایسه با کار انفرادی در اولویت می‌گذارد. فکر می‌کنی این همان چیزی است که پاری‌سن‌ژرمن برای انجام کار‌های بزرگ کم داشت؟
شاید. ما بازیکنانی داریم که از لحاظ انفرادی خوب هستند ولی وقتی تیم قوی باشد، فراتر از هر چیزی، همین بازیکنان با تکنیک فردی بالا هستند که می‌توانند بیشترین سودش را ببرند. معلوم است که همیشه باید تیم را در اولویت قرار داد.
مارکینیوس: فرانسه قهرمان دنیا شد، چون مربی باهوشی داشت
*وقتی از جام جهانی روسیه برگشتی توقف کوتاهی در پاریس داشتی. آن زمان با توخل صحبت کردی؟
به پاریس آمدم تا کمپ تمرینی که خیلی تغییر کرده بود را ببینم. البته برای دیدن دوستانم هم بود. خب از طرفی برای رفتن به تعطیلات باید چمدان‌هایم را هم می‌بستم. از این موارد گذشته صحبت کردن با سرمربی و اعضای کادر فنی برای اینکه آن‌ها را بهتر بشناسی هم موضوع مهمی است. با توخل زمانی که در لندن برای جام جهانی روسیه به همراه برزیل برنامه آماده‌سازی داشتیم دیدار و صحبت کرده بودم. در پاریس بیشتر درباره اتفاقاتی که در جام جهانی افتاد حرف زدیم و اینکه در تعطیلات چه کار‌های انجام بدهم. همان‌طور که گفتم او به بازیکنانش علاقه دارد ولی زیاد با من درباره فلسفه مربیگری اش و یا شیوه‌ای که می‌خواهد پاریس با آن بازی کند حرف نزد.
*و حالا متوجه فلسفه بازی‌اش شده‌ای؟
سعی کردم بازی‌های پاری‌سن‌ژرمن در دیدار‌های تدارکاتی را خوب زیر نظر بگیرم. در دورتموند کار او را زیر نظر گرفته بودیم. مربی است که بازی هجومی را دوست دارد و دلش می‌خواهد خط دفاعی مطمئنی داشته باشد. او آزادی زیادی در خط حمله به مهاجمانش می‌دهد.
*در بازی‌های تدارکاتی که از پی‌اس‌جی دیدیم، توخل خیلی زیاد علاقه‌مند نشان می‌داد که از سیستم ۳ دفاعه استفاده کند. تو از سیستم سه دفاعه خوشت می‌آید؟
من با رم در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ با همین سیستم بازی می‌کردم. از این سیستم خیلی خوشم می‌آید. در سیستم ۳ دفاعه وقتی سه مدافع خیلی خوب کار و تمرین کرده باشند، امنیت بیشتری به خط دفاعی می‌دهند. حالا باید ببینیم چه می‌شود...
*از زمانی که به تمرینات پی‌اس‌جی اضافه شده‌ای موفق شده‌ای با جان‌لوئیجی بوفون صحبت هم کنی؟
بله، بله. حتی بعد از جام جهانی در کمپ او را دیدم و توانستم چند کلمه‌ای با او به زبان ایتالیایی حرف بزنم. البته فرصت نشد زیاد حرف بزنیم. بوفون یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال است که تقریباً همه جام‌های ممکن را برده است. داشتن بازیکنی مثل او با تجریبات زیادی که دارد، می‌تواند خیلی خوب و مهم باشد. درست است که ۴۰ سالش است ولی خیلی انگیزه دارد. این همان چیزی است که پی‌اس‌جی می‌خواهد.
*یعنی فکر می‌کنی پاری‌سن‌ژرمن در فصل گذشته برای بردن لیگ قهرمانان اروپا کمبود تجربه داشت؟
ببینید، فرانسه در شرایطی قهرمان جام جهانی شد که بازیکنان باتجربه زیادی نداشت. تیمی کاملاً جوان بود. پس نمی‌خواهم بگویم ما تجربه کم داشتیم ولی شاید می‌توانستیم بعضی از شرایط را بهتر هضم کنیم. این همان چیزی است که در این فصل برایش تلاش می‌کنیم.
*و انگیزه‌های خودت چقدر است؟
به شخصه می‌خواهم یک فصل فوق العاده‌ای را داشته باشم. می‌خواهم گامی بلند در دوران حرفه‌ای‌ام رو به جلو بردارم. خیلی چیزهاست که باید برای رسیدن به آن تلاش کنم.
*پاری‌سن‌ژرمن الان دو فصل متوالی است که در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌شود. این موضوع ناراحت‌کننده نیست؟
اول نباید گفت که لیگ قهرمانان هدف ماست. هدف باشگاه این است که هر ساله تاریخ جدیدی بنویسد. در لیگ قهرمانان می‌دانیم برای رسیدن به فینالش چقدر مسیر طولانی است. واضح است که هربار از این رقابت‌ها حذف می‌شویم چقدر ناراحت می‌شویم ولی این ارتباطی با اینکه ما پیراهن پی‌اس‌جی را می‌پوشیم، ندارد. این موضوع بیانگر این است که باید همیشه جنگجو باشیم.
*ولی پاری‌سن‌ژرمن دارد تمام تلاشش را می‌کند تا بازیکنانی به خدمت بگیرد که به همین هدف (لیگ قهرمانان) برسد...
روی کاغذ، تیمی داریم که می‌توانیم بگوییم برنده می‌شویم ولی در زمین برای اینکه بتوانی لیگ قهرمانان اروپا را ببری باید ۱۵۰ درصد آماده باشی. اگر دقت کرده باشید در لیگ قهرمانان همیشه بهترین تیم قهرمان نمی‌شود. رئال‌مادرید هم نشان داد که باید پختگی زیادی برای شرکت در این جام داشت. ما فعلاً در مرحله پخته‌تر شدن برای رسیدن به فینال هستیم.
*فکر می‌کنی جایگاه کیلیان امباپه در پاری‌سن‌ژرمن بعد از بازی‌هایی که در جام جهانی انجام داد تغییرکرده است؟
کیلیان را باید فقط در زمین قضاوت کرد. او هنوز جوان است ولی همین حالا کار‌های مهمی در زندگی حرفه‌ای اش رقم زده است. به همین خاطر است که توانسته احترام دنیای فوتبال را به دست بیاورد.
*و اینکه نظرت درباره عملکرد تیم ملی فرانسه در جام جهانی چه بود؟
خب جام جهانی به شیوه‌ای عجیب برای برزیل، فرانسه و آلمان شروع شد ولی فرانسه خیلی زود متوجه شد اگر می‌خواهد به فینال برسد به چه چیزی نیاز دارد. سرمربی این تیم چند تغییر به وجود آورد که خیلی زود تیمش را روی غلتک برگرداند. او مسیر را پیدا کرد، با تیمش همان مسیر را دنبال کرد و نشان داد که چقدر باهوش است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی