۰
پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

داستان پیرمرد و نوه‌اش را که یادتان هست؟ هر دو سوار الاغ می‌شدند، حالا حکایت تیم ملی ایران است.

خبرورزشی/فرهاد اشراقی؛ داستان پیرمرد و نوه‌اش را که یادتان هست؟ هر دو سوار الاغ می‌شدند، عده‌ای می‌گفتند بیچاره الاغه! پدربزرگه سوار شد، عده‌ای گفتند چرا خودت سوار شدی و بچه بنده خدا دارد پیاده می‌رود. بچه سوار شد. دوباره عده‌ای گفتند پیرمرد بیچاره چرا پیاده دنبال الاغ و نوه‌اش راه افتاده و...
حالا حکایت تیم ملی ایران است. اگر با تیم بزرگی مثل پرتغال بازی کنیم، می‌گویند چرا دفاعی بازی کرد. اگر با تیم‌های آسیایی هجومی‌تر بازی کنیم، می‌گویند این‌ها که تیم نبودند. بازی با آرژانتین رسانه‌ای و سپس لغو می‌شود، عده‌ای می‌گویند کی‌روش می‌ترسد با تیم‌های بزرگ بازی کند! اگر با تیم‌های ضعیف بازی کنیم، دوباره یک حرفی می‌زنند. خلاصه ما عادت داریم یک ایراد بگیریم و مسلماً اگر به جای کی‌روش، گواردیولا و مورینیو هم بودند، همین کار را می‌کردیم.
عده‌ای بعد از جام جهانی گفتند ما به ضعیف‌ترین اسپانیای تاریخ باختیم و مقابل مراکش هم با گل‌به‌خودی بردیم، اما همان اسپانیا، انگلیس را در خانه‌اش برد و ۶ گل به کرواسی (نایب‌قهرمان همین جام جهانی) زد. پرتغال هم ایتالیا را برد تا مشخص شود که ما واقعاً در گروه سختی بودیم.
آن‌هایی که می‌گفتند چرا ما مقابل امثال اسپانیا هجومی بازی نکردیم، احتمالاً، چون خواب‌شان می‌آمد بازی سه‌شنبه شب اسپانیا و کرواسی را ندیدند! حالا فکر کنید مثلاً ما جلوی اسپانیا و پرتغال امثال ایسکو، آسنسیو، رونالدو و... را آزاد می‌گذاشتیم. وقتی کرواسی با آن همه مهره و آن تیم خوب ۶ گل از اسپانیا می‌خورد، انصافاً ما چند گل باید بخوریم؟ خودتان کلاه‌تان را قاضی کنید و ببینید با قواعد نوشته و نانوشته فوتبال ما چند گل باید از اسپانیا می‌خورد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی