۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با برگزاری 16 دیدار در سرتاسر قاره‌سبز، لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی رسماً شروع می‌شود.

شب‌های داغ فوتبالی در قاره‌سبز به گزارش خبرورزشی،  سه‌شنبه شب و چهارشنبه شب هیجان فصل جدید فوتبال در اروپا بیشتر خواهد شد. ۱۶ دیدار در سرتاسر اروپا برگزار می‌شود و لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی رسماً شروع می‌شود.

گروه A: مهمانی مدعیان
فصل پیش برای بوروسیادورتموند فصل خوبی نبود. در حالی که همیشه یکی از مدعیان صعود از گروه‌شان هستند فقط ۲ امتیاز گرفتند، هیچ بردی نداشتند، به لیگ اروپا رفتند و آنجا هم در نهایت ناکام بودند. این فصل زنبور‌ها با لوسین فاوره شرایط بهتری دارند و باز هم مدعی صعود از گروه هستند. در اولین بازی باید به بلژیک سفر کنند تا برابر قهرمان این کشور بازی کنند. کلوب‌بروژ دومین تیم پرافتخار بلژیک که در ترکیب خودش کاوه رضایی مهاجم ملی‌پوش ایرانی را هم خواهد داشت این فصل هم صدرنشین است. آن‌ها ۲ بازی خانگی قبلی برابر دورتموند را برده‌اند. آبی‌و‌مشکی‌ها ۱۵ سال پیش در پلی‌آف زنبور‌ها را حذف کردند. در دیگر بازی این گروه اتلتیکومادرید دیگر مدعی اصلی صعود، مهمان موناکو پدیده دو فصل پیش خواهد بود. هر دو تیم فصل قبل دور از انتظار ظاهر شدند و در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. نکته منفی دیگر این است که فصل جدید را هم خوب شروع نکرده‌اند، موناکو از ۵ بازی و اتلتیکو از ۴ بازی تنها ۵ امتیاز دارند. با این حال روخی‌بلانکو که قهرمان سوپرجام شده شانس نخست صعود خواهد بود. در لیگ قهرمانان این دو تیم هیچ‌گاه برابر هم بازی نکرده‌اند.
گروه B: گروه در ظاهر مرگ!
اگرچه تیم‌های نامداری در این گروه هستند، اما نمی‌توان در شرایط فعلی برای بارسلونا این گروه را دشوار توصیف کرد. در نخستین بازی آبی‌واناری‌ها به مصاف آیندهوون خواهند رفت. ۲ برد، ۳ تساوی و یک باخت حاصل کار بارسا برابر این حریف هلندی است. بارسلونا در ۲۶ بازی اخیر خانگی بدون باخت بوده (۲۴ برد و ۲ تساوی) و می‌خواهد به رکورد خوبش در نوکمپ ادامه دهد. برخلاف بارسا قهرمان هلند کار دشواری برای صعود خواهد داشت. فصل جدید برای هر دو تیم با رکورد صددرصد برد شروع شده. دلیل اینکه گروه را برای بارسلونا ساده می‌دانیم وضعیت فعلی تاتنهام و اینترمیلان دو تیم مطرح دیگر گروه است. در جوزپه مه‌آتزا، اینتر در بازگشت پس از ۷ سال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان یکی از تیم‌های خوب چند سال اخیر انگلیس را پیش‌رو دارد در حالی شروع سری A برای نراتزوری به شدت بد بوده. شاگردان اسپالتی در ۴ بازی ۴ امتیاز کسب کرده‌اند. تاتنهام هم بعد از ۳ برد متوالی ۲ هفته شکست خورده، با این حال شانس صعودش بیشتر از اینتر خواهد بود. ۲ برد برای هر تیم در جدال‌های رودررو ثبت شده است.
گروه C: هیجان‌انگیزترین گروه
لیورپول و پاری‌سن‌ژرمن در آنفیلد احتمالاً زیباترین بازی هفته نخست لیگ قهرمانان را برگزار خواهند کرد. تیم‌هایی که فصل قبل آمار‌های گلزنی فوق العاده‌ای داشتند. لیورپول تا فینال هم پیش رفت و این روز‌ها در لیگ برتر هم عملکردی عالی داشته. پاری‌سن‌ژرمن هم قهرمان و صدرنشین بلامنازع لیگ فرانسه است. مثلث‌های خط حمله را به یاد بیاورید تا متوجه شوید چرا پیش‌بینی یک بازی زیبا را داریم. صلاح، مانه و فیرمینو برابر نیمار، امباپه و کاوانی. ناپولی دیگر رقیب جدی این دو تیم برای صعود کارش را در صربستان آغاز خواهد کرد. پیش از بررسی آمار به یاد داشته باشید که کارلو آنچلوتی قهرمان سابق لیگ قهرمانان با میلان و رئال روی نیمکت پارتنوپی نشسته. ستاره‌سرخ که البته آن‌ها هم قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند و قهرمان فعلی لیگ صربستان هستند میزبان ناپولی خواهند بود. این نخستین رویارویی ناپولی و ستاره‌سرخ در لیگ قهرمانان است.
گروه D: پیچیده یا آسان؟
از گروه مرگ تعریف‌های متفاوتی می‌شود. برخی اعتقاد دارند گروه مرگ گروه تیم‌های نامدار نیست بلکه گروهی است که قدرت همه تیم‌ها نزدیک به هم باشد. در گروه D شما نمی‌دانید بیشترین شانس صعود برای کدام تیم است. لوکوموتیو مسکو که سرگروه بود باید در استانبول به مصاف گالاتاسرای برود. قهرمان ترکیه این فصل هم صدرنشین است، اما قهرمان روسیه در حال حاضر در رده دهم لیگ برتر قرار دارد. جالب است لوکوموتیو در حالی سرگروه شده که پس از ۱۵ سال به مرحله گروهی می‌رسد. فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ در مرحله گروهی این دو تیم به مصاف هم رفتند که هرکدام در خانه حریف پیروز شدند. گالاتاسرای هم بعد از ۲ فصل غیبت به مرحله گروهی می‌رسد. پورتو را شاید بتوان بیش از دیگر تیم‌ها مدعی صعود دانست. قهرمان فصل پیش لیگ پرتغال، فصل قبل از مرحله گروهی صعود کرد. آن‌ها ۲ باخت برابر حریف آلمانی سه‌شنبه شب داشته‌اند و تنها یک مرتبه آن‌ها را شکست داده‌اند. آبی‌های گلزن‌کرشن هم ۳ فصل در مرحله گروهی غایب بوده‌اند در حالی که اژدهایان پرتغالی برای هشتمین فصل متوالی در مرحله گروهی حضور پیدا می‌کنند.
گروه E: باواریایی‌ها و دیگران
بایرن‌مونیخ برخلاف دو فصل قبل کمتر نگران از دست دادن صدرنشینی است. آن‌ها دو فصل با حضور در رده دوم از گروه‌شان صعود کردند و این فصل در کنار بنفیکا، آژاکس و آاِک شانس بالایی برای صدرنشینی خواهند داشت. آن‌ها در نخستین بازی چهارشنبه شب مهمان بنفیکا خواهند بود. بایرن باز هم در بوندس‌لیگا کارش را با برد در تمامی بازی‌ها شروع کرده در حالی که بنفیکا هم چنین شرایطی دارد. در ۶ جدال قبلی بین بنفیکا و بایرن، عقاب‌های پرتغال یک برد هم نداشته‌اند. ۳ تساوی و ۳ شکست حاصل کار آن‌ها بوده. از طرفی باواریایی‌ها در لیسبون ۲ برد و ۳ تساوی داشته‌اند. این نخستین حضور نیکو کواچ در رقابت‌های اروپایی روی نیمکت بایرن است. آژاکس یکی دیگر از تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان اروپا بیش از ۲ دهه پیش طعم قهرمانی را چشیده در ورزشگاه یوهان کرویف میزبان آاِک آتن خواهد بود. تیم یونانی که به سلطه المپیاکوس در سوپرلیگ این کشور خاتمه داد. فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۴ که آژاکس قهرمان شد در مرحله گروهی در ۲ بازی رفت و برگشت آاِک را شکست داد. تیم یونانی هر ۵ بازی قبلی اروپایی‌اش در هلند را باخته است.
گروه F: آسان برای سیتی، دشوار برای بقیه
پپ گواردیولا در دومین فصل حضورش در سیتی تیمش را به قهرمانی لیگ برتر انگلیس رساند و حالا نوبت قهرمانی در لیگ قهرمانان رسیده. اگرچه باشگاه او را برای چنین موفقیتی تحت فشار نمی‌گذارد. منچسترسیتی اولین بازی را در خانه برابر لیون برگزار خواهد کرد. ورزشگاه اتحاد در ۸ بازی اخیر اروپایی هیچ‌گاه شاهد باخت سیتی نبوده و آن‌ها ۷ برد و یک تساوی داشته‌اند. ۵ رقابت با فرانسوی‌ها هم با ۲ برد، ۲ تساوی و یک باخت برای‌شان به پایان رسیده. این نخستین جدال سیتی و لیون در لیگ قهرمانان است. شاختاردونتسک مثل فصل قبل در مرحله گروهی حریف سیتی است. قهرمان اوکراین در اولین بازی میزبان هوفنهایم خواهد بود. شاختار هر ۵ بازی آخرش در خانه برابر رقبای آلمانی را با تساوی به پایان برده است. هوفنهایم با مربیگری ناگلزمن جوان‌ترین مربی لیگ قهرمانان برای اولین مرتبه در مرحله گروهی بازی خواهد کرد و طبیعتاً این نخستین بازی دو تیم در رقابت‌های اروپایی خواهد بود.
گروه G: قهرمان برابر گرگ‌ها
رئال‌مادرید قهرمان ۳ دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا و پرافتخارترین تیم در این رقابت‌ها کارش را در سانتیاگو برنابئو با جدال برابر رم شروع خواهد کرد، تیمی که فصل قبل تا نیمه‌نهایی بالا آمد. جالوروسی می‌تواند برای صدرنشینی رئال چالش ایجاد کند، مثل کاری که فصل قبل تاتنهام انجام داد. ۱۰ مرتبه رئال‌مادرید به مصاف رم رفته و ۶ برد، یک تساوی و ۳ شکست حاصل کارشان بوده است. رئالی‌ها با وجود جدایی رونالدو و زیدان، لالیگا را خوب شروع کرده‌اند، اگرچه توقف این هفته برابر بیلبائو باعث شد شاگردان لوپتگی ۲ امتیاز از بارسا عقب بیفتند. با این حال تغییرات در ترکیب مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان شاید کمی در لیگ قهرمانان آن‌ها را دچار چالش کند. این اولین حضور لوپتگی به عنوان سرمربی مادریدی‌ها در لیگ قهرمانان خواهد بود. سه فصل پیش در آخرین جدال رئال و رم، کهکشانی‌ها هر دو بازی رفت و برگشت را با ۲ گل بردند و جالوروسی را حذف کردند. ویکتوریا پلزن و زسکامسکو دیگر تیم‌های این گروه که شانس کمتری برای صعود دارند در جمهوری چک به مصاف هم خواهند رفت. زسکا که در حال حاضر تیم پنجم لیگ روسیه است برابر تیم‌های جمهوری چک ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست داشته. رقابت‌های قبلی این دو تیم با یک برد برای هرکدام از آن‌ها به پایان رسیده.
گروه H: رونالدو، مورینیو، بانوی‌پیر و شیاطین‌سرخ
این گروه هم جذابیت‌های خاصی خواهد داشت. دیدن کریستیانو رونالدو با پیراهن تیم دیگری غیر از رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان جالب خواهد بود. آقای گل همیشگی فصول اخیر لیگ قهرمانان در نخستین حضورش با بیانکونری در مستایا بازی خواهد کرد. یووه که با برد‌های متوالی باز هم صدرنشین سری A است برای اولین مرتبه برابر والنسیا بازی خواهد کرد. خفاش‌ها هم بعد از ۲ فصل به مرحله گروهی رسیده‌اند. بانوی‌پیر در ۳ بازی آخر خارج از خانه در لیگ قهرمانان پیروز شده است. بسیاری اعتقاد دارند یووه با رونالدو مدعی اول قهرمانی لیگ قهرمانان خواهد بود و می‌تواند طلسم قهرمانی را بشکند. منچستریونایتد هم که در زمان خوبی به آرامش رسیده در شهر بِرن سوئیس کارش در لیگ قهرمانان را شروع می‌کند. یانگ‌بویز قهرمان سوپرلیگ سوئیس میزبان شیاطین‌سرخ است. منچستریونایتد ۲ بازی قبلی‌اش در سوئیس را واگذار کرده است. یانگ‌بویز برابر تیم‌های انگلیسی یک برد، یک تساوی و ۴ باخت داشته.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی