۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوکا مودریچ به تازگی از سوی فیفا به عنوان برترین بازیکن دنیا انتخاب شده در گفت‌وگو با سایت فیفا می‌گوید امیدوار است بتواند چند سال دیگر در قله فوتبال بماند.

لوکا مودریچ: آدم ساده و متواضعی هستم
به گزارش خبرورزشی، مودریچ که روز‌های سختی را در کودکی سپری کرده تا به موفقیت در دنیای فوتبال برسد، می‌گوید در وقت‌گذرانی برای خانواده هم «بهترین» است. صحبت‌های بهترین بازیکن دنیا با سایت فیفا را از نظر می‌گذرانید.
* لوکا، بعد از بردن جایزه «د ِبست» برای اولین بار، چه احساسی داری؟
احساس فوق العاده‌ای است. از اینکه در آن مراسم بودم و چنین جایزه‌ای را گرفتم خیلی به خودم افتخار کردم و خوشحال بودم. شب خاصی برای من و لحظه‌ای ویژه در کل دوران حرفه‌ای‌ام بود.
* برای بردن «دِ بست» تو رأی فوتبالیست‌ها، مربی‌ها، خبرنگاران و هواداران را به دست آوردی. اینکه این‌قدر در سطح وسیعی آدم مشهوری شده باشی چه حسی دارد؟
خب موضوع بسیار مهمی است. به نظرم چیزی زیباتر از این نیست که آدم توسط افرادی مختلف در طیف‌های کاری مختلف برگزیده شود. از همه آن‌هایی که کنارم بودند و در این مدت از من حمایت کردند تشکر می‌کنم.
* سال‌های زیادی بود که به غیر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، بازیکن دیگری جوایز انفرادی را به دست نمی‌آورد. فکر می‌کنی این جایزه هم برای تو آغازگر یک راه طولانی در بردن جوایز دیگر باشد؟
باید ببینیم چه می‌شود. فعلاً به این مورد فکر نمی‌کنم. خوشحالم «د بست» را بردم، چون در این راه بازیکنان زیادی وجود داشتند؛ دو تایش را شما نام بردید و کلی دیگر هم هستند. بردن این جایزه آن هم در شرایطی که می‌بینیم کلی بازیکن بزرگ برای فتحش کاندیدا شده‌اند مایه افتخار است. این موضوع شبیه مزد کار سختی است که انجام داده اید. راستش در جریان این مراسم حس کردم رؤیاهایم محقق شد.
لوکا مودریچ: آدم ساده و متواضعی هستم
* برگردیم و کمی هم درباره فصلی که سپری کردی صحبت کنیم...
فوق العاده بود. بدون تردید یکی از زیباترین فصول دوران فوتبالی‌ام بود حالا چه در عرصه انفرادی و چه تیمی. از کاری که برای باشگاه و تیم ملی انجام دادم رضایت دارم. در این راه طبیعتاً بردن جوایز انفرادی مثل همین «د بست» و عنوان برترین بازیکن جام جهانی هم لذت خاصی دارد.
* اگر قرار باشد بهترین لحظه فصلت را انتخاب کنی، کدام لحظه است؟
آن‌قدر بوده که انتخاب کردن یکی از آن‌ها خیلی سخت است! با این حال فکر می‌کنم فینال جام جهانی بود. آن دیدار، مهم‌ترین بازی دوران فوتبالی‌ام بود. اینکه نماینده کشورت در فینال جام جهانی باشی، یعنی فینال مهم‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا، مورد بی‌نظیری است. این حس وقتی فراتر می‌رود که تو بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بسته باشی. متأسفانه در فینال شرایط مطابق میل ما پیش نرفت و بازی را باختیم ولی از آنجا که بالاخره توانستیم تا آخر این مسیر برویم، آن را یک موفقیت می‌دانم. توانستیم کاری انجام بدهیم که در تاریخ ثبت شود.
* همه بچه‌ها دوست دارند روزی بهترین فوتبالیست دنیا شوند. تو هم وقتی بچه بودی چنین آرزویی داشتی؟
وقتی شما فوتبال را شروع می‌کنید همیشه آرزو دارید. من همیشه از آن آدم‌هایی بودم که می‌خواست بهترین باشد. بله، من هم آرزوی رسیدن به چنین سطحی را داشتم و خدا را شکر، امروز به خواسته‌ام رسیده‌ام. با این حال برای رسیدن به این آرزو سخت کار کرده‌ام، سراسر خودم را وقف این شغل کرده‌ام و به خودم حتی در سخت‌ترین شرایط ایمان داشتم. از این موارد گذشته، باید اشاره کنم به تنهایی به این موفقیت نرسیدم؛ هم‌تیمی‌ها، خانواده و دوستانم کمک کردند.
* از لحظات سخت حرف زدی. چطور توانستی بر این سختی‌ها غلبه کنی؟
خودم را باور داشتم، حتی لحظاتی که دیگران من را باور نداشتند. در جمع خانواده‌ام بودم، آدم‌هایی که همگی برای شما عزیز هستند، مثبت‌اندیش ماندم و به پیشروی در کار ادامه دادم. همیشه باید سخت کار کنید و تسلیم نشوید، هیچ وقت نباید حواس‌تان پرت جای دیگری شود. این‌ها تمام چیز‌هایی هستند که همیشه در سرم بود.
* در مجموع فصل فوق العاده‌ای را سپری کردی. چطور می‌توانی از این هم بهترش کنی؟
کار ساده‌ای نخواهد بود. همان‌طور که قبلاً گفتم همیشه دنبال بهترین بوده‌ام ولی این دفعه، اگر بتوانم در این سطح بمانم، واقعاً باورنکردنی می‌شود. رسیدن به قله چندان ساده نیست ولی ماندن در قله هنوز هم سخت‌تر است. چند سال است که در قله هستم، امیدوارم بتوانم هنوز هم در قله برای چند وقت دیگر بمانم.
* تو الان در دنیای فوتبال «دِ بست» (بهترین) هستی. اگر از تو بپرسند می‌توانی در یک حرفه دیگر هم بهترین باشی، چه چیزی را انتخاب می‌کنی؟
من آدم ساده و متواضعی هستم، کسی که خانواده و دوستانش را ترجیح می‌دهد. خب، شاید وقتی قرار به وقت‌گذرانی با خانواده باشد من باز هم بهترین باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی