۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پسر طلایی ورزش ایران، نه تنها کلی مدال طلا درو کرد بلکه بهترین ورزشکار پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هم شد. افتخاری که به این سادگی برای ورزشکاران ما در تورنمنت‌های آسیایی و جهانی رقم نمی‌خورد.

به گزارش   خبرورزشی ، شاهین ایزدیار بعد از هفتمین مسابقه شنا و هفتمین مدال، حالا می‌تواند دو، سه هفته‌ای استراحت کند. او به محض برگشت به ایران، راهی مشهد می‌شود تا به پابوس امام هشتم برود. پسر طلایی ورزش ایران، نه تنها کلی مدال طلا درو کرد بلکه بهترین ورزشکار پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هم شد. افتخاری که به این سادگی برای ورزشکاران ما در تورنمنت‌های آسیایی و جهانی رقم نمی‌خورد.
* حالا دیگر می‌توانی یک نفس راحت بکشی!
خدا را هزار بار شکر. مزد زحماتم را گرفتم. فقط خدا می‌داند که برای این مدال‌ها، چقدر زحمت کشیدم. ماه‌ها در اردو بودم و کمتر کنار خانواده‌ام. ماه‌ها بدنسازی سخت و تمرینات فشرده‌ای که هر ورزشکاری را خسته می‌کند، اما من به رقم زدن یک اتفاق بزرگ فکر می‌کردم و خدا را شکر که بهترین اتفاق ممکن هم رقم خورد.
* پیش‌بینی خودت چه بود؟ چند مدال طلا؟
انگیزه و برنامه‌ریزی‌ام برای ۶ مدال طلا بود، اما نمی‌دانستم در روز مسابقات چه اتفاقی می‌افتد. مدام باید خدا را بابت لطفی که به من داشت تا بتوانم پیش مردم کشورم سربلند باشم و مربیانم را روسفید کنم، شکرگزار شوم.
* مربیانت می‌گفتند اگر بیمار نمی‌شدی، کار‌های بزرگتری انجام می‌دادی. این موضوع حقیقت دارد؟
این موضوع را کمتر گفته‌ام، اما وقتی به جاکارتا رسیدیم، به خاطر هوای گرم این شهر، تعرق زیادی داشتم و استفاده از کولر باعث شد سرماخوردگی شدیدی به سراغم بیاید. همه شناگران، سینوزیت دارند، اما تشدید این سینوزیت نگذاشت رکوردهایم را جابه‌جا کنم. با آمادگی صددر‌صد به جاکارتا آمده بودم، اما این سرماخوردگی کنار استرس رقابت با بهترین‌های شنای پاراآسیایی، شرایط را تغییر داد.
* از حالا به بعد، برنامه‌ات چیست؟
وقت زیادی برای استراحت ندارم. شاید دو، سه هفته‌ای استراحت کنم، اما بعد از آن تمرینات را زیر نظر مهدی ضیایی مربی‌ام شروع می‌کنم. می‌خواهم برای مسابقات جهانی و بعد پارالمپیک ۲۰۲۰ آماده شوم. حضور در آن رقابت‌ها و مدال برای ایران، اهمیت فوق العاده‌ای دارد.
* یک مصاحبه جنجالی هم داشتی و گفتی به خاطر پرسپولیس می‌خواهی ۶ طلا بگیری. ماجرا چه بود؟
من به همه هواداران فوتبال در ایران احترام می‌گذارم، اما تیم محبوبم پرسپولیس است و به خاطر علاقه به این تیم، انگیزه‌های زیادی داشتم تا ۶ مدال طلا را قطعی کنم. این اتفاق هم افتاد و لذت ۶ مدال طلایم، بیشتر شد.
* نمی‌توانستی هفتمین مدال را هم طلایی کنی؟
یک شناگر یا باید سرعت خوبی داشته باشد یا در رقابت‌های استقامتی بهترین آمار و عملکرد را به جا بگذارد. من در شنای سرعتی و نیمه‌استقامتی همه مدال‌ها را گرفتم، اما در ۴۰۰ متر، رکورد حریف ازبکستانی از من بیشتر بود. در دوره‌های قبلی بازی‌های پاراآسیایی، تجربه تلخی داشتم، چون در چند مسابقه، مدال نقره گرفتم و اتفاقاً بد هم نشد که حریف ازبکستانی حداقل یک طلا گرفت. هر چند معتقدم رکورد‌های خوبی داشت و من به او نمی‌رسیدم.
* با پاداش این ۶ مدال حسابی پولدار می‌شوی؟
من بابت ۶ مدال طلا، ۳۲ هزار دلار پاداش پای سکو گرفتم، اما پاداش سکه قهرمانی مشخص نیست. هنوز محاسبه نشده است. دوره قبل هم که ۵ مدال نقره و یک برنز گرفتم، پاداش یک مدال نقره را گرفتم و بقیه را درصدی حساب کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی