نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محسن کیایی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی کاملا فوتبالی با خبرورزشی گفت: رفتار سردار آزمون در قبال تیم ملی را نمی پسندم.

خبرورزشی/امید یوسفیان: وقتی قبل از دیدار برگشت پرسپولیس مقابل الدحیل با محسن کیایی، بازیگر محبوب سینمای ایران، صحبت کردیم، گفت: پرسپولیس ۳ بر یک این بازی را می‌برد و به مرحله بعد صعود می‌کند، نتیجه‌ای که عیناً اتفاق افتاد تا نشان دهد او پیش‌بینی‌های خوبی انجام می‌دهد. کیایی که این روز‌ها مشغول بازی در فیلم ماجرای نیمروز ۲ است برای فیلمبرداری لوکشین‌های این فیلم سینمایی در کرمانشاه حضور دارد، در آستانه دیدار برگشت تیم محبوبش مقابل السد با ما گفت‌وگویی انجام داد که در زیر می‌خوانید...
*وضعیت پرسپولیس را در آستانه دیدار برگشت مقابل السد چطور می‌بینید؟
از لحاظ روحی و ذهنی شرایط پرسپولیس بسیار خوب است و بعد از برد شیرین خارج از خانه مقابل السد در بهترین فرم خود به سر می‌برد، ولی شک ندارم دیدار برگشت به مراتب سخت‌تر از بازی رفت خواهد بود، چون السدی‌ها چیزی برای از دست دادن ندارند و قطعاً برای برد به میدان می‌آیند. ضمن اینکه نباید از کنار بازیکنان باکیفیت این تیم گذشت و نباید فراموش کنیم آن‌ها چه بلایی سر استقلال در تهران آوردند.
*بازی با الدحیل را که دقیق حدس زدید، دیدار مقابل السد را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
من فکر می‌کنم بازی ۲-۲ مساوی شود. یعنی از آن بازی‌هایی می‌شود که پرسپولیس عقب می‌افتد و در دقایق پایانی گل مساوی را می‌زند و به فینال صعود می‌کند.
*گل‌ها را چه کسانی می‌زنند؟
فکر می‌کنم گل‌های پرسپولیس را منشا و شجاع خلیل‌زاده می‌زنند.
*شما آن‌قدر می‌گویید شجاع گل می‌زند تا بالاخره او گلزنی کند...
بله خیلی دوست دارم شجاع گل بزند. اتفاقاً در این چند بازی اخیر عملکرد بسیار خوبی دارد و پرش‌های فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. امیدوارم شجاع در این بازی بتواند گلزنی کند.
*عده‌ای می‌گویند باتوجه به حضور پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، این تیم با انگیزه کمتری در بازی‌های لیگ برتر حاضر می‌شود.
به نظرم اصلاً این‌طور نیست و با شناختی که از برانکو دارم امکان ندارد بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی را دست‌کم بگیرد. ضمن اینکه سومین قهرمانی پی‌درپی در لیگ برتر برانکو و تیمش را برای همیشه دست نیافتنی می‌کند و در بازار دنیای فوتبال قیمتش چند برابر می‌شود.
*پرسپولیس توانایی قهرمان شدن در آسیا را دارد؟
اگر واقع‌بین باشیم باید بگویم کار بسیار سخت است. تیم‌های شرق آسیا از همه لحاظ در سطح بالایی قرار دارند و بسیار خوب کار کردند. ولی به نظرم سخت‌ترین بازی پرسپولیس مقابل السد است و این دیدار به مراتب دشوارتر از دیدار مقابل تیم‌های شرق آسیا خواهد بود. اگر پرسپولیس به فینال برود تجربه و تاریخ نشان داده تیم‌های ایرانی مقابل تیم‌های شرق آسیا خیلی خوب کار می‌کنند ضمن اینکه بازی برگشت در آزادی خیلی به پرسپولیس کمک خواهد کرد.
*باتوجه به شرایط سخت و کمبود بازیکن پرسپولیس عملکرد جوان‌تر‌ها را چطور دیدید؟
بد نبودند و به نسبت توانستند خواسته‌های کادرفنی را اجرا کنند، ولی باید چند بازی در لیگ به میدان بروند تا بتوان در مورد عملکرد آن‌ها نظر داد.
*ستاره پرسپولیس در بازی‌های آسیایی چه کسی بود؟
همه بازیکنان زحمت کشیدند و عملکرد خوبی داشتند، ولی برانکو ستاره واقعی پرسپولیس بود که با دست خالی توانست نظم و اعتماد به نفس خوبی به تیم بدهد و عامل اصلی موفقیت‌های پرسپولیس به شمار می‌رود. سال‌های قبل دیده بودیم پرسپولیس پر از ستاره بود، ولی تیم نبود، اما با آمدن برانکو همه چیز عوض شد.
*بیرانوند نامزد دریافت بهترین بازیکن آسیا شده، باتوجه به اینکه شما گلر بودید این اتفاق را چطور ارزیابی می‌کنید؟
علی عملکرد بسیار خوبی هم در جام جهانی و هم در لیگ قهرمانان آسیا داشته و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد و بیرانوند مرد سال آسیا شود. هرچند معمولاً دروازه‌بان‌ها شانس کمتری برای بردن این جایزه دارند.
*در مورد دعوت فقط دو بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی چه نظری دارید؟
کی‌روش نشان داده همیشه بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت می‌کند و نتایج تیم ملی هم نشان‌دهنده همین موضوع است. اگر سیدجلال که قطعاً آماده‌ترین و بهترین مدافع ایران است را فاکتور بگیریم، فکر می‌کنم علیپور هم می‌توانست به تیم ملی دعوت شود، چون زحمات زیادی کشیده و باید دیده شود. هرچند کی‌روش باید حرف اول و آخر را بزند، ولی به نظرم علیپور می‌توانست به جای آزمون که خداحافظی کرده بود، دعوت شود. به شخصه حرف‌ها و رفتار سردار آزمون را نپسندیدم. ارزش پیراهن تیم ملی خیلی بالاتر از این حرف‌هاست مثلاً خودم فکر می‌کنم اگر بازیکنی مثل محسن مسلمان عضو تیم ملی بود خیلی کمتر از این چیزی که الان است دچار حاشیه می‌شد و قطعاً می‌توانست جایگاه بهتری داشته باشد. تیم ملی جایی است که بازیکن با دعوت شدن نتیجه زحماتش را می‌گیرد و احساس رضایت می‌کند.
*در این چند وقت اخیر شایعاتی پیرامون بازگشت رامین رضاییان و مهدی طارمی به پرسپولیس به گوش رسید. نظر شما به عنوان یک هوادار پرسپولیس چیست؟
من خیلی بازی رامین و مهدی را دوست دارم و این دو بازیکنان باکیفیتی هستند که حضورشان به هر تیمی کمک می‌کند. ولی برانکو نشان داده بازیکن پرحاشیه را دوست ندارد و تجربه ثابت کرده هرچه حواشی کمتر باشد پرسپولیس بهتر نتیجه می‌گیرد، ولی با این اتفاقاتی که برای طارمی افتاد، رابطه‌اش با هواداران پرسپولیس تیره شده و به نظرم مهدی راه طولانی و بسیار سختی برای به دست آوردن دوباره دل هواداران پرسپولیس دارد.
*سؤال آخر اینکه قصد ندارید برای دیدن بازی پرسپولیس به ورزشگاه بروید؟
بدم نمی‌آید بروم، ولی این روز‌ها به دلیل مشغله بسیار زیاد و اینکه در شهرستان هستم نمی‌توانم به استادیوم بروم، ولی اگر فرصت داشته باشم حتماً این کار را می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی