نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تغییر قانون لیگ قهرمانان آسیا در بازی برگشت مقابل السد شاید به کمک برانکو و شاگردانش بیاید.

قانون جدید AFC به سود پرسپولیس؛ صعود به فینال حتی با شکست!
به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس در بازی برگشت مقابل السد شرایطی مشابه بازی برگشت مقابل الدحیل دارد و در خانه به میدان می‌رود. البته گل زده پرسپولیس و برد در بازی رفت باعث می‌شود که شرایط این تیم نسبت به بازی قبلی بسیار بهتر باشد. پرسپولیس بار دیگر فرصت دارد تا در بازی برگشت مقابل هوادارانش یک شگفتی دیگر آفریده و راهی فینال شود.
یکی از قوانینی که در بازی قبلی هم وجود داشت و در این بازی هم می‌تواند به کمک پرسپولیس بیاید تغییر قانون گل‌زده در خانه حریف است. البته پرسپولیس در مرحله قبل در ۹۰ دقیقه کار را تمام کرد و نیازی به این قانون پیدا نکرد، اما شاید مقابل السد بتواند از آن سود ببرد.
براساس قوانین جدید AFC قانون گل‌زده در خانه حریف فقط در تایم قانونی و ۹۰دقیقه‌ای بازی‌های رفت و برگشت محاسبه می‌شود. یعنی اگر پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه، یک گل دریافت کند و بازی به وقت اضافه کشیده شود این تیم می‌تواند در ۳۰ دقیقه وقت اضافه بدون این که نگران این قانون باشد در شرایطی برابر با السد بازی کرده و نتیجه را به سود خود به پایان ببرد. گل زده السد در این وقت اضافه معادل یک گل عادی خواهد بود و هیچ امتیازی اضافه برای السدی‌ها نخواهد داشت و پرسپولیس حتی با تساوی در وقت اضافه هم می‌تواند شانس خود را برای صعود در ضربات پنالتی زنده نگه دارد.
به بیانی ساده تر بر اساس قانون جدید پرسپولیس اگر در۹۰ دقیقه ۱-۰ بازی را واگذار کند و بازی وارد وقت اضافه (120 دقیقه) شود، در صورتی که در۳۰ دقیقه وقت اضافه هر دو تیم یک گل به ثمر برسانند و‌ در نهایت بازی ۲-۱ به سود السد تمام شود بازهم پرسپولیس این شانس را دارد تا با برتری در ضربات پنالتی فینالیست شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی