نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب منچستریونایتد در اولدترافورد میزبان یوونتوسی خواهد بود که ستاره سابق‌شان رونالدو را در خط حمله‌اش دارد.

منچستریونایتد - یوونتوس؛ کریس به خانه برمی‌گردد به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ ورزشگاه اولدترافورد شاهد یکی از حساس‌ترین جدال‌های هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا بین منچستریونایتد و یوونتوس خواهد بود. بازگشت کریس رونالدو به تئاتر رؤیا‌ها جذابیت‌های این نبرد را دوچندان خواهد کرد. میلوراد ماژیچ صربستانی قضاوت این بازی را برعهده خواهد داشت.
منچستریونایتد؛ سخت‌ترین مسیر برای صدرنشینی
۲ هفته است در لیگ برتر شکست نخورده‌اند و در لیگ قهرمانان هم ۲ بازی را بدون باخت سپری کرده‌اند، اما کیست که نداند این آمار‌های مقطعی هواداران منچستریونایتد را راضی نخواهد کرد. تیمی که زمانی مدعی درجه یک قهرمانی در همه تورنمنت‌ها بود حالا تبدیل به یک تیم معمولی شده. در لیگ برتر از مدعیان فاصله گرفته‌اند و در لیگ قهرمانان در ابتدای راه هستند. شیاطین‌سرخ در گروه‌شان در لیگ قهرمانان شانس بالایی برای صعود دارند، اما برای صدرنشینی باید یوونتوس را پشت سر بگذارند. حریف آماده‌ای که این فصل شکست‌ناپذیر بوده. اگرچه شاید مهم برای مورینیو و شاگردانش صعود باشد، اما صدرنشینی می‌تواند در مرحله بعد مسیر ساده‌تری را پیش روی آن‌ها قرار دهد. امشب چالش بزرگ یونایتد خط دفاعی‌اش خواهد بود که باید برابر خط حمله قدرتمند یووه با رونالدو قرار بگیرد. شاید یک مرتبه دیگر اتوبوس آقای خاص جلوی یک تیم تهاجمی چیده شود که حتی اگر با کسب نتیجه هم همراه شود باب میل هواداران نخواهد بود.
یوونتوس؛ آرامش بانوی پیر
بدون شک بیش از هر تیم بزرگ دیگری در اروپا این روز‌ها یوونتوس حال خوشی دارد. ترمز آن‌ها برابر جنوا کشیده شد و نوار برد‌های متوالی‌شان در تمامی رقابت‌ها پاره شد، اما با فاصله‌ای که در سری A. با رقبا گرفته‌اند این نبردن‌های مقطعی هم مشکلی برای‌شان ایجاد نخواهد کرد. همه تیم‌های بزرگ و مدعی در لیگ قهرمانان یا در لیگ به مشکل برخورده‌اند یا در لیگ قهرمانان باخت را تجربه کرده‌اند؛ بارسلونا، رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ و حتی لیورپول، منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن. تنها تیمی که نه شرایط بدی داشته و نه به صخره برخورد کرده یوونتوس بوده. شاید این یک شروع تازه برای بانوی‌پیر باشد و سرانجام آلگری بتواند قهرمانی لیگ قهرمانان را برای تیمش به ارمغان بیاورد. حسرت ۲۳ ساله‌ای که پیش از شروع فصل هم بسیاری اعتقاد داشتند با حضور رونالدو می‌توانند به آن پایان دهند. البته فراموش نکنید جدال با منچستریونایتد اولین چالش بزرگ بیانکونری در فصل جدید لیگ قهرمانان است.
آخرین جدال
آخرین بازی رسمی منچستریونایتد و یوونتوس در دومین مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲ برگزار شد. در ورزشگاه دل‌آلپی تورین شیاطین‌سرخ موفق شدند با ۲ گل از گیگز و یک گل از فان‌نیستلروی با نتیجه ۳ بر صفر یووه را شکست دهند. بازی رفت را هم یونایتد ۲ بر یک برده بود. بانوی‌پیر آن فصل تا فینال لیگ قهرمانان رسید و با شکست برابر میلان نایب‌قهرمان شد.
مصدومان و محرومان
مارکوس روخو و جسی لینگارد به طور قطعی و مروان فلینی و اسکات مک‌تامینی احتمالاً بازی برابر یوونتوس را از دست خواهند داد. سامی خدیرا و دانیله روگانی هم مصدومان یوونتوس هستند که نمی‌توانند در اولدترافورد بازی کنند.
آمار بازی
۸) بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳ منچستریونایتد و یوونتوس ۸ مرتبه به مصاف هم رفتند. ۳ برد برای یوونتوس، یک تساوی و ۴ برد برای یونایتد به ثبت رسید.
۳) هر ۳ بازی آخر برابر یوونتوس را منچستریونایتد برده است. پیش از ۲ بازی سال ۲۰۰۳ در سال ۱۹۹۹ آن کام‌بک تاریخی را رقم زدند و ۳ بر ۲ یووه را مغلوب کردند.
۴) بانوی‌پیر رکورد ضعیفی در انگلیس داشته. یوونتوس در این کشور از ۲۲ بازی فقط ۴ برد کسب کرده و ۱۲ بازی را باخته است. ۶ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده. البته در آخرین حضور در انگلیس فصل قبل در ومبلی تاتنهام را شکست دادند.
۱۰) رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی یووه در این فصل برابر جنوا شکسته شد. پیش از بازی این هفته شاگردان آلگری ۱۰ برد در تمامی رقابت‌ها کسب کرده بودند.
صفر) منچستریونایتد و یوونتوس هر دو موفق شده‌اند در ۲ بازی نخست‌شان برابر یانگ‌بویز و والنسیا کلین‌شیت کنند.
۶) آخرین باخت شیاطین‌سرخ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در اولدترافورد به دسامبر ۲۰۱۲ یعنی ۶ سال قبل برمی‌گردد که برابر کلوژ رومانی مغلوب شدند.
۷) یوونتوس در ۷ بازی اخیر خودش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان شکست نخورده. آخرین باخت آن‌ها برابر بارسلونا در هفته اول فصل قبل رقم خورد.
۳) شیاطین‌سرخ از ۲۲ بازی آخر اروپایی فقط ۳ باخت داشته‌اند، ۱۴ بازی را برده‌اند و در ۵ بازی به تساوی رسیده‌اند.
۷) یوونتوس که ۲ مرتبه در لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپای سابق قهرمان شده از ۹ حضور در فینال ۷ بازی را باخته که یک رکورد محسوب می‌شود. این تیم در ۵ فینال آخر بازنده بوده است.
ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد: دخئا، والنسیا، اسمالینگ، لیندلوف، شاو، ماتیچ، پوگبا، رشفورد، اِررا، مارسیال و لوکاکو
یوونتوس: شچسنی، دی‌شیلیو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، جان، پیانیچ، متوئیدی، دیبالا، مانژوکیچ و رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی