نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ناسازگاری‌های مدیر جوان و جدید شبکه 3 با عادل که بی‌شباهت به لج‌بازی نیست، فردوسی‌پور را دوباره به نوک قله محوبیت برگرداند!

به گزارش خبرورزشی، ریزش محبوبیت عادل فردوسی‌پور که طی ماه‌های پایانی با حمایت آشکار و جهت‌دار او از کارلوس کی‌روش و سکوت جانبدارانه و تابلوی او در قبال موضوعاتی نظیر قهر و آشتی‌های سردار آزمون، ماجرای مذاکره‌های سرمربی تیم ملی و بازی‌های تدارکاتی عجیب این تیم و ورود نکردنش به داستان عجیب‌تر قرارداد امضا شده یا نشده کی‌روش و فدراسیون، ملموس و محسوس شده بود، با اشتباه استراتژیک مسئولان شبکه ۳ جبران شد.
حالا حتی همان منتقدانی که تا دیروز می‌گفتند برنامه ۹۰ هویت و ماهیت واقعی خود را از دست داده و از جایگاه یک برنامه روشنگرانه به پرتگاه یک شوی نمایشی نزدیک شده، به ضرورت ماندگاری این برنامه تأکید دارند و می‌گویند تلویزیون با هیچ منطق و بهانه‌ای نباید این برنامه را حذف کند. دعوای عادل و شبکه ۳ به نفع عادل تمام شد. اگر چه او در این دعوا که از داستان کارلوس پویول شروع شد، در ظاهر باخت و مثلاً همین دو هفته اخیر، دو برنامه هفتگی اجرا نکرد، اما حمایت ۹۵ درصدی مردم را به دست آورد، مردمی که معتقدند برنامه عادل برای فوتبال مفید است.
حالا بحث‌هایی مثل «آیا جنجال‌های این برنامه به نفع فوتبال است یا نه؟... آیا فردوسی‌پور همان عادل سابق است یا نه؟!» جای خود را به «حق با عادل است... برنامه ۹۰ با تمام کمبود‌ها و ایرادهایش مفید است» داده و همه حامی فردوسی‌پور شده‌اند.
دیروز عبدالله سمامی، عضو ارشد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به خبرورزشی گفت: «عادل بار‌ها به روند سالم‌سازی فوتبال کمک کرده و با پرداختن به موضوع‌های حساس جلوی انحراف را گرفته و به کمیته اخلاق برای برخورد با خاطیان و مهم‌تر از آن پیشگیری از یک سری تخلفات و جلوگیری ازگسترش یک سری رفتار‌های اشتباه و کنترل فضای اخلاقی و جوانمردانه فوتبال کمک کرده است. چنین برنامه‌ای برای فوتبال ایران مفید است.» البته سازمان صدا و سیما هم برنامه عادل را غیر مفید تشخیص نداده است. آن‌ها فقط می‌خواهند عادل را کنترل کنند. بعد از ماجرای پویول که عادل در واکنش به حذف مهمان برنامه‌اش، استودیو را ترک کرد و حاضر به اجرای برنامه آن شب ۲۰۱۸ نشد، شبکه ۳ نسبت به او گارد گرفت و هفته قبل هم وقتی عادل قبول نکرد برنامه‌اش را بعد از پایان پخش مستقیم بازی اسپانیا و انگلیس شروع کند، این گارد کاملاً بسته شد. این بار مدیر شبکه ۳ که روبه‌روی عادل قرار گرفته و نمی‌خواهد مثل مدیران قبلی با هر قهر و دلخوری فردوسی‌پور، یک قدم عقب برود و یک امتیاز دیگر به او بدهد، فردوسی‌پور را فرا خواند و گفت: شرط روی آنتن رفتن ۹۰ این است که او بابت پخش نشدن برنامه هفته قبل عذرخواهی کند و بگوید خودش قبول نکرده این برنامه بامداد سه‌شنبه روی آنتن برود. عادل هم قبول نکرده و مدیر شبکه ۳ برنامه او را از کنداکتور پخش شبکه خارج کرده است تا با بیانیه‌ای که از طرف او صادر شده، شکاف بین طرفین بیشتر و اختلاف‌شان علنی‌تر شود.
برنامه عادل هفته آینده هم به دلیل همزمانی دوشنبه ۷ آبان با شب اربعین حسینی پخش نمی‌شود و حتی احتمال دارد ۱۴ آبان هم، چون رحلت رسول اکرم نزدیک است، ۹۰ روی آنتن نرود. ۳ الی ۴ هفته پخش نشدن این برنامه، جایگاه عادل را متزلزل‌تر می‌کند، اما آیا صدا و سیما دنبال این تزلزل است؟
عقلانی نیست شبکه ۳ برنامه‌ای مثل ۹۰ که بیشترین امکان جذب مخاطب و جذب آگهی را دارد، تعطیل کند. این هم که می‌گویند شبکه ۳ پخش ۹۰ را به یکی غیر از عادل بسپارد، شایعه‌ای بیش نیست، چون حداقل همین دیروز مشخص شد مردم کسی غیر از فردوسی‌پور را نمی‌پذیرند. البته در اینکه تلویزیون تلاش می‌کند برای عادل و ۹۰، رقیب بتراشد و فوتبال را از انحصار او خارج کند، شکی نیست. حمایت از محمدحسین میثاقی، تغییر ساعت چند برنامه ورزشی و واگذاری بهترین ساعت به این برنامه‌ها و تق و لق کردن برنامه ۹۰ در همین راستاست...
عادل فردوسی‌پور از تلویزیون بزرگتر شده و تلویزیون به جای آنکه حالا از این برنده بزرگ که با هزینه صدا و سیما بزرگ شده، بهره بگیرد، می‌خواهد قد او را کوتاه کند. اینکه گرایش سیاسی عادل با نگاه و جناح سیاسی حاکم بر صدا و سیما یکی نیست، نمی‌تواند بهانه خوبی برای کوتاه کردن قد عادل باشد. صدا و سیما با این کار خودزنی می‌کند. صدالبته عادل هم در رویه خود نیاز به یک بازنگری اساسی دارد. او باید در این برهه حساس، بین خودش و برنامه‌اش یکی را انتخاب کند.
او اگر برنامه‌اش را دوست داشته باشد، باید از برخی مواضع خود کوتاه بیاید و با مدیر شبکه ۳ به تفاهم برسد. تفاهم همیشه به به معنی سازش نیست.
فوتبال ایران به برنامه ۹۰ نیاز دارد نه تنها فوتبال ایران که سینمای ما و اقتصاد و سیاست‌مان هم برنامه‌ای مثل ۹۰ می‌خواهد و این برنامه نباید قربانی دعوای عادل و فروغی شود. مدیر شبکه ۳ تصور می‌کند عادل برای شکست دادن او تیم رسانه‌ای تشکیل داده و از طریق رسانه‌های همسو به شبکه ۳ فشار می‌آورد. بی‌تردید این تصور اشتباه است. عادل رفیق رسانه‌ای زیاد دارد، اما تیم رسانه‌ای همسو ندارد.
به همان اندازه که دیروز فرهاد مجیدی، مهدی پاشازاده، محسن تنابنده، نوید محمدزاده، قاسم‌خانی‌ها، مهناز افشار و... خودجوش از عادل حمایت کردند، رسانه‌ای‌ها هم کاملاً خودجوش پشت او درمی‌آیند.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
حذف احتمالی برنامه ۹۰ به ورزش صدا و سیما لطمه نمی‌زند؟
دوشنبه‌شب برای دومین هفته متوالی برنامه تلویزیونی ۹۰ پخش نشد و روابط عمومی شبکه سوم سیما برخی دلایل خاص و رفتار‌های غیرحرفه‌ای عادل فردوسی‌پور را دلیل این اتفاق عنوان کرد. اما اینکه آیا حذف احتمالی برنامه ۹۰ به ورزش صدا و سیما لطمه نخواهد زد و این برنامه پرطرفدار آیا باید در شرایط این‌چنینی قرار بگیرد سؤالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
رضا رشیدپور: مدیران شبکه ۳ شفاف‌سازی کنند
مجری برنامه تلویزیونی حالا خورشید در این خصوص گفت: با وجود اینکه من آدم ورزشی نیستم، اما برنامه ۹۰ را می‌بینم. من از مسئولان شبکه سوم سیما می‌خواهم با شفافیت در این باره اطلاع‌رسانی کنند و امیدوارم این موضوع در یک چارچوب حرفه‌ای حل شود. برنامه ۹۰ از برنامه‌های بسیار موفق رسانه ملی است و شخصاً خواهش می‌کنم مدیران رسانه ملی در این حوزه شفاف با مردم صحبت کنند. هر کمکی هم از دست من بربیاید حتماً و با کمال میل برای حل موضوع انجام خواهم داد.
منوچهر هادی: عادل سرمایه مردم در رسانه است
کارگردان مطرح سینما و تلویزیون که در حال حاضر سریال دلدادگان او از شبکه سوم در حال پخش است، گفت: عادل دیگر متعلق به خودش و صدا و سیما نیست. او سرمایه تلویزیون و فوتبال و در نهایت با خاطراتی که دوشنبه شب‌ها در ذهن مخاطب میلیونی رسانه گذاشته سرمایه مردم در رسانه است. من از مدیران محترم سازمان صدا و سیما و شبکه سوم درخواست دارم این اختلاف را که اغلب سلیقه‌ای است برطرف کنند. از هواداران عادل و برنامه باشعور ۹۰ هم خواهش می‌کنم صبوری پیشه کنند تا مشکل حل شود و عادل حضور درخور شأنی در تلویزیون داشته باشد.
عبدالله سمامی: نبود ۹۰ به ورزش صدا و سیما لطمه می‌زند
 دبیر و عضو ارشد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: من تعجب می‌کنم از این اتفاقی که افتاده است. برنامه ۹۰ تمام ایراد‌های فوتبال را بازگو می‌کرد و یک برنامه مفید بوده و با وجود اینکه ایراداتی هم داشته، اما در کل یکی از برنامه‌های تأثیرگذار و محبوب صدا و سیماست. خود ما در کمیته اخلاق بسیاری از پرونده‌های خود را با کمک عادل و برنامه‌اش حل کرده‌ایم و در پاکی و صداقت این برنامه شکی نداریم. من نمی‌دانم مشکل چیست و چرا این ماجرا به وجود آمده، اما قطعاً برنامه ۹۰ پربیننده و محبوب است و نبودش به ورزش صدا و سیما لطمه می‌زند.
سهراب بختیاری‌زاده: عادل را، چون عادل است برمی‌گردانند
گلزن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ و مربی تیم امید در این خصوص گفت: واقعیت این است آنچه که مردم می‌خواهند را نمی‌شود خاموش کرد. من شک ندارم این مشکل برطرف خواهد شد و عادل هم باز خواهد گشت چراکه عادل، عادل است و مردم او را دوست دارند. قطعاً برنامه ۹۰ یکی از برنامه‌های پربیننده و محبوب صدا و سیماست و شک نکنید قطع این برنامه به اعتبار و ورزش صدا و سیما لطمه خواهد زد چراکه برنامه ۹۰ همواره دلسوز و در صف مقدم مبارزه با فساد در فوتبال بوده و هدف اصلی‌اش اعتلای این رشته ورزشی در کشورمان است.
محمود شهریاری: برنامه ۹۰ پربیننده‌ترین برنامه تاریخ است
مجری پیشین تلویزیون در این خصوص به خبرورزشی گفت: حذف برنامه ۹۰ لطمه بزرگی به صدا و سیما خواهد زد. این برنامه به نظر من پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین برنامه تاریخ صدا و سیماست و خود عادل فردوسی‌پور هم فردی سالم و پاک بوده و هرگز حق را زیر پا نگذاشته است. عقل سلیم حکم می‌کند که مسئولان هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف سازند و اگر می‌خواهند مردم سراغ فضا‌های مجازی و ماهواره‌ها نروند بهتر است عادل و برنامه ۹۰ را با قدرت روی آنتن برگردانند و دل میلیون‌ها هوادار فوتبال و این برنامه تأثیرگذار را شاد کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی