نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آنری، اسطوره تیم ملی فرانسه که روزگاری خودش استاد فتح دروازه رقیب بود، با وجود ناکامی‌های متعددی که نصیبش شده می‌گوید هنوز خوشبین است تا این شرایط بحرانی سپری شود و تیمش به چیزی که در سر دارد برسد.

شاید مجبور شوم خودم برای موناکو بازی کنم به گزارش خبرورزشی، برای تیری آنری و موناکو، کابوس همچنان ادامه دارد. برای دومین‌بار در طول یک هفته، موناکو با ۴ گل در خانه درهم شکسته شد. بعد از شکست مقابل بروژ در لیگ قهرمانان اروپا، این‌بار نوبت پاری‌سن‌ژرمن بود تا در ورزشگاه لوئی دوم، سیلی محکمی بر صورت شاگردان آنری بزند. موناکو شرایط بسیار بدی را در جدول تجربه می‌کند ولی از آن بدتر تعداد مصدومانی است که روی دست این تیم مانده. کار به جایی رسیده که آنری می‌گوید احتمالاً مجبور است خودش دوباره کفش‌های آویخته‌شده را به پا کند و وارد زمین شود...

اتفاقی که موناکو از آن می‌ترسید، سرش آمد؛ این تیم که در جریان رقابت‌های این هفته لیگ یک فرانسه در خانه میزبان پاری‌سن‌ژرمن بود به وضوح متوجه شد قرار نیست هیچ معجزه‌ای برایش در کار باشد. پاریسی‌ها خیلی خیلی برای تیم موناکو قوی بودند. مدافع عنوان قهرمانی فرانسه در شب درخشش ادینسون کاوانی با ۴ گل موناکو، تیمی که این روز‌ها در قعر جدول رده‌بندی لیگ دست و پا می‌زند را در هم کوفتند. درست شبیه همان نتیجه‌ای که سه‌شنبه هفته پیش، بروژ مقابل تیری آنری ثبت کرده بود. البته این دوئل که تقابل دو قهرمان اخیر لیگ یک فرانسه بود، نابرابر و نامتوازن بود. پاریسی‌ها که این روز‌ها در لیگ، فرم فرازمینی به خود گرفته‌اند در دنیای دیگری سیر می‌کنند و صدر جدول را تمام و کمال مال خود کرده‌اند. بعد از سپری‌شدن ۱۳ هفته از رقابت‌های این فصل، حالا ۳۲ امتیاز اختلاف بین پاری‌سن‌ژرمن و موناکو افتاده که خود این موضوع به‌خوبی بیانگر وضع وخیم موناکو و سرمربی جدیدش، تیری آنری است. «ما برای بقا در لیگ بازی می‌کنیم، فقط برای بقا در لیگ». این را تیری آنری سرمربی موناکو می‌گوید که هنوز در حرفه جدیدش طعم رسیدن به پیروزی را نچشیده است.

شاید مجبور شوم خودم برای موناکو بازی کنم خوشبینی
آنری، اسطوره سابق تیم ملی فرانسه که روزگاری خودش استاد فتح دروازه رقیب بود، با وجود ناکامی‌های متعددی که نصیبش شده می‌گوید هنوز خوشبین است تا این شرایط بحرانی سپری شود و تیمش به چیزی که در سر دارد برسد. «من خودم به مبارزه ادامه می‌دهم. باید مثبت‌اندیش بمانیم. حتی با وجود این همه مصدوم که روی دست‌مان مانده بود، باز هم توانستیم مقابل پاری‌سن‌ژرمن خلق موقعیت کنیم». موناکو این روز‌ها به این متهم می‌شود که بازیکنانش کم‌کاری می‌کنند و میلی برای رسیدن به موفقیت ندارند. آنری، اما چیز دیگری می‌گوید: «بازیکنانم کم‌کاری می‌کنند یا بی‌انگیزه‌اند؟ به نظر من که این‌طور نیست، نه. من که در بازی برابر پاری‌سن‌ژرمن چنین چیزی ندیدم». آنری با این حال از این‌که یکی دو موقعیت گل تیمش به‌راحتی هدر رفته کمی نگران است. «فرصت بسیار خوبی داشتیم تا بازی را یک-یک کنیم. حتی به سمت دروازه شوت هم نزدیم. دیدم که فالکائو می‌خواست روی آن موقعیت چه کار کند ولی آیا می‌توانم او را درک کنم؟ نه! در نیمه دوم امبولا می‌توانست بازی را ۲-یک کند ولی خب در این بازی، تفاوت زیادی بین قابلیت‌های فنی، اطمینان و اعتماد به نفس بین دو تیم وجود داشت. خودمان از قبل می‌دانستیم مقابل پاری‌سن‌ژرمن کار دشواری داریم». فارغ از روزگار سختی که این روز‌ها موناکو در لیگ دارد و فقط ۷ امتیاز بعد از ۱۳ هفته کسب کرده، تیری آنری نگران وضعیت مصدومان تیمش است. سالن پزشکی این باشگاه همین حالا پر از بازیکنان مصدوم است ولی باز هم یکی دو بازیکن دیگر به‌تازگی به این فهرست اضافه شده‌اند. «چیزی که نگرانم می‌کند این است که امبولا را هم از دست داده‌ایم. در همین بازی باز دو بازیکن مصدوم روی دست‌مان مانده و رفته‌رفته تعداد بازیکنانی که در اختیار نداریم بیشتر و بیشتر می‌شوند». حالا سؤالی که هفته‌های پیش در خفا پرسیده می‌شد به‌صورت علنی مطرح می‌شود. آیا آمادگی تیم در پیش‌فصل و در تابستان ناقص صورت گرفته است؟ آنری می‌گوید: «این یک سؤال بسیار جدی است. سؤالی که هر روز آن را از خودم می‌پرسم». پرسش به این سؤال فعلاً دردی از موناکو دوا نمی‌کند؛ چیزی که این تیم به آن نیاز دارد یافتن راه حل برای فرار از بحران است. راه حلی که آنری فعلاً با شوخی به آن می‌پردازد: «راه حل؟ باید ببینم خودم می‌توانم دوباره مجوز بازی کردن را به‌دست بیاورم یا نه... حالا از شوخی گذشته، واقعاً باید بررسی کنم ببینم چه کاری می‌شود در این راه انجام داد». حالا و با توجه به فرارسیدن بازی‌های ملی در سطح دنیا، موناکو تقریباً دو هفته‌ای فرصت دارد تا به فکر برون‌رفت از این بحران باشد. دو هفته‌ای که آنری و تیمش به آن شدیداً نیاز دارند. در دستور کار آنری فقط یک چیز قرار دارد: تلاش کردن. البته تلاش و تمرین با بازیکنانی که در تمرین برایش باقی می‌مانند. «چندتا از بازیکنان که برای بازی در تیم‌های ملی ما را ترک می‌کنند. باید با آن‌هایی که می‌مانند تمرین کنیم. فعلاً که سناریو برایمان تکراری پیش می‌رود: همچنان می‌بازیم و بازیکنان‌مان را هم به دلیل مصدومیت از دست می‌دهیم».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی