۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارنامه بانوان کاراته‌کا در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان اسپانیا با تک‌برنز سارا بهمنیار جوان‌ترین ملی‌پوش ایران و البته حاشیه بسته شد.

خبرورزشی/فتح‌الله فتحی: حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار و فاطمه چالاکی ۵ ملی‌پوش تیم کومیته بانوان در بخش انفرادی رنگ فینال را ندیدند تا تنها سارا بهمنیار با شکست حریفانش پا به دیدار رده‌بندی بگذارد و مدال برنزش، تنها دستاورد کومیته انفرادی بانوان باشد، اما در بخش کومیته تیمی بانوان، شاگردان موسوی عملکرد نسبتاً خوبی داشتند و با پیروزی برابر حریفان پا به دیدار رده‌بندی جهانی گذاشتند، اما با شکست برابر میزبان پنجم جهان شدند.
برخلاف انتظار ترکیب باتجربه بانوان با حمیده عباسعلی و پگاه زنگنه به رغم انتقادات زیاد به نحوه اعزام‌شان به جهانی، همان مسابقه اول باختند و حذف شدند. اتفاقاتی که باید ریشه آن را در انتخابی‌های پرحاشیه، حذف طراوت خاکسار نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا از ترکیب کومیته تیمی و سکوت کادر فنی و البته نایب‌رئیس بانوان کاراته قبل از سفر تیم به اسپانیا جست‌وجو کرد.
به جز نتایج ضعیف کاراته‌کا‌ها در اسپانیا، درگیری ملی‌پوش با سرمربی تیم ملی هم جالب است. یکی از حاضران در اسپانیا ادعا می‌کند، با پایان بازی ایران و اسپانیا یکی از کاراته‌کا‌های باتجربه با سرمربی تیم ملی درگیری لفظی پیدا کرد. ملی‌پوشی که سرمربی را مقصر از دست رفتن سکوی جهانی دانست. ارنج اشتباه کادر فنی در مسابقات تیمی و میانگین سنی بالا هم از دیگر نکات منفی تیم اعزامی بود. ترکیب ایران بدون بهمنیار، یکی از مسن‌ترین تیم‌های حاضر در جهانی اسپانیا بود. در بخش کاتای انفرادی و تیمی هم طبق انتظار بانوان ایران دست خالی ماندند و شکست‌های همیشگی که گریبان بانوان کاراته‌کا را گرفته، باز در اسپانیا تکرار شد. البته نباید از نقش نایب‌رئیس بانوان هم به سادگی گذشت که در این مدت روزه سکوت گرفته و نتوانست حواشی را مدیریت کند.
کاش نایب‌رئیس بانوان صدای زنگ خطر را برای المپیک شنیده باشد و روزه سکوتش را بشکند و همراه ستاره موسوی سرمربی تیم ملی که مسئولیت نتایج تک‌تک نفرات تیمش را بر عهده دارد پاسخگوی نتایج ضعیف تیم ملی و شفاف‌سازی ابهامات باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی