نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جو کول که در ینگه دنیا و تیم تامپا رودیز، فوتبالش را به اتمام رساند در گفت‌وگو با شبکه اسکای‌اسپورت از آینده کاری‌اش و همچنین تصمیم به خداحافظی حرف زد.

ذهن می‌خواهد بازی کند، اما بدن جواب نمی‌دهد به گزارش خبرورزشی، چند روز پیش بود که جو کول هافبک سال‌های نه‌چندان دور باشگاه چلسی، کفش‌هایش را برای همیشه آویخت و از فوتبال خداحافظی کرد. جو بعد از ۲۰ سال بازی در سطح حرفه‌ای فوتبال، پوشیدن پیراهن تیم ملی انگلیس و سابقه حضور در تیم‌هایی همچون وستهم و لیورپول این تصمیم را در ۳۷ سالگی گرفت تا از حالا وارد فاز جدیدی از زندگی فوتبالی خود شود. کول که در ینگه دنیا و تیم تامپا رودیز، فوتبالش را به اتمام رساند در گفتگو با شبکه اسکای‌اسپورت از آینده کاری‌اش و همچنین تصمیم به خداحافظی حرف زد.

زمان برای هیچ‌کس صبر نمی‌کند
اولین صحبت‌های جو کول به ماجرای خداحافظی اش اختصاص داشت. خداحافظی‌ای که کاملاً غیرمنتظره بود و او دلایل خود را برایش عنوان کرد: «زمان برای هیچ‌کس صبر نمی‌کند. از رختخواب بلند شدن برایت سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. ذهنت می‌خواهد بازی کند، اما بدنت به تو می‌گوید دیگر کافی است. در زمان درستی برای خداحافظی اقدام کردم. اگر از آمریکا می‌رفتم می‌توانستم احتمالاً در جای دیگری بازی کنم، اما زمان این بود که یک خط روی شن بکشم و در مسیر جدید حرکت کنم.»

از زندگی در آمریکا لذت بردم
کول در حالی تصمیم به خداحافظی گرفت که باشگاه آمریکایی تامپا آخرین جایی بود که فوتبالش را آنجا تمام کرد. کول بعد از زندگی در آمریکا حالا به انگلیس برگشته و قصد شروع جدیدی را دارد: «من به انگلیس بازگشتم. از زندگی در آمریکا لذت بردم، اما الان دوباره به اینجا برگشته‌ام و برای فصل بعدی زندگی آماده‌ام. همیشه در لیگ‌های قدرتمندی بازی کرده‌ام. من مرد فوتبال هستم و همیشه در فوتبال باقی خواهم ماند. همیشه اطراف فوتبال و مردم بوده‌ام.»

کار‌های زیادی باید انجام دهم
جو کول ۵۶ بار پیراهن تیم ملی انگلیس را پوشید و ۱۰ گل هم در کارنامه اش ثبت کرد. او همچنین زمانی که عضو چلسی بود ۳ بار لیگ برتر را فتح کرد و ۲ بار قهرمانی در جام حذفی را جشن گرفت. وقتی از او پرسیده شد آیا از خداحافظی پشیمان نخواهد شد، این‌طور پاسخ داد: «شما همیشه کمی ناراحت خواهید شد، اما من به اندازه کافی خوش‌شانس هستم که کاری را انجام دادم که کاملاً دوست داشتم. خداحافظی همیشه برای یک فوتبالیست وجود دارد. می‌دانید زمانش فرا رسیده بود. من کاملاً برایش آماده هستم. کار‌های زیادی است که باید انجامش دهم، خانواده‌ای عالی که باید مراقبش باشم. بنابراین به‌خوبی آمادگی دارم.»

از هم‌تیمی‌ها و مردم ممنونم
پس از خداحافظی کول، هم‌تیمی‌ها، طرفدارانش و به‌خصوص هواداران چلسی در فضای مجازی از این بازیکن به نیکی یاد کردند. جو در پیامی از همگی تشکر می‌کند: «همه پیام‌هایی که دریافت کردم پر از احساس و غیرمنتظره بود. خوشحال هستم که مردم از تماشای بازی‌هایم لذت بردند و هم‌تیمی‌هایم از بازی کنار من رضایت داشتند. به‌عنوان یک بازیکن از هم‌تیمی‌هایت انتظار احترام داری. بنابراین هر چیزی که از بازی کنار بازیکنان بزرگ کسب کردم و همچنین هواداران برایم خاص بوده است.»

خودتان را فراموش نکنید
آخرین سؤالی که از جو پرسیده شد درباره بازیکنان نسل جدید بود. جو به جوان‌تر‌ها توصیه می‌کند برای ماندگاری در فوتبال چه فاکتور‌هایی را رعایت کنند: «هرگز خودتان را فراموش نکنید. کودکی بودید که تا چه اندازه می‌خواستید بازی کنید و حضور در زمین چقدر برایتان معنی و مفهوم داشت. فوتبال ممکن است زمانی شما را بدبین کند، اما خودتان عدالت را رعایت کنید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی