۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاگردان سیمئونه به کمک هواداران متعصب‌شان می‌توانند آبی‌واناری‌ها را به چالش بکشند و چه بسا صدر جدول را هم از این تیم بگیرند.

به گزارش خبرورزشی، در هفته سیزدهم لالیگا اسپانیا، از ساعت ۲۳:۱۵ اتلتیکومادرید در ورزشگاه «واندا متروپولیتانو» به مصاف بارسلونا صدرنشین خواهد رفت. دیداری که با توجه به فاصله یک امتیازی دو تیم در بالای جدول فوق العاده حساس شده است.
اتلتیکومادرید؛ صدر در دسترس
دیگو سیمئونه تصورش را هم نمی‌کرد در فصلی که تا هفته دوازدهم خارج از خانه فقط یک برد داشته‌اند و چندان هم نتایج خوبی نگرفته‌اند بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرند. به لطف نتایج ضعیف دیگر تیم‌های لالیگایی و بالانشینان حالا اتلتیکو با میانگین کمتر از ۲ امتیاز در هر بازی فقط یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. نکته امیدوارکننده برای روخی‌بلانکو این است که در مادرید نتایج خوبی کسب کرده‌اند و این مسئله برابر بارسلونا به آن‌ها کمک خواهد کرد. به کمک هواداران متعصب‌شان می‌توانند آبی‌واناری‌ها را به چالش بکشند و چه بسا صدر جدول را هم از این تیم بگیرند. اتلتیکو که هفته قبل بیلبائو را شکست داد این فصل فقط یک مرتبه موفق شده ۲ بازی متوالی را ببرد. در هر صورت صدر جدول برای تیم سختکوشِ سیمئونه در دسترس است و بارسلونا هم نشان داده برخلافِ اتلتیکو در گل هدیه دادن به رقبا دست‌و‌دلباز بوده.
بارسلونا؛ جبران و فاصله
صدرنشینی بارسلونا هم لطف دیگر تیم‌هاست. اگرچه در برخی بازی‌ها کاتالان‌ها چشم‌نواز بازی کرده‌اند و خودشان را در حد مدعی قهرمانی نشان داده‌اند، اما والورده خوب می‌داند برخی از نتایج ضعیف آن‌ها زیر سایه افت رقیب همیشگی‌شان رئال‌مادرید و البته نتیجه درخشان ال‌کلاسیکو قرار گرفته. بارسلونا تنها ۴ گل از رئال‌بتیس دریافت کرد و در ۱۲ هفته مجموعاً ۱۸ گل خورده که نشان می‌دهد خط دفاعی‌شان در حد تیم‌های پایین جدولی است. رکورد عجیب و غریب ۵۲ گل در دیدار‌های بارسلونا ثبت شده و هر بازی منتظر هستیم دیدار‌های کاتالان‌ها با گل‌های فراوان تمام شود. شاید مثل دیدار‌های قبلی باز کردن دروازه اتلتیکو برای بارسا دشوار نباشد، اما بسته نگه داشتن دروازه‌شان هم کار دشواری است. بارسلونا بعد از ۲ بازی نخست لالیگا در ۱۰ بازی متوالی گل خورده. در هر صورت بازی امشب در مادرید اهمیت زیادی برای بارسا دارد چراکه پیروزی در آن می‌تواند دوباره فاصله بین شاگردان والورده و رقبا را افزایش دهد.
مصدومان و محرومان
دیگو گودین و خوسه خیمنس مدافعان اصلی اتلتیکو به این دیدار حساس نخواهند رسید. ایوان راکیتیچ با اخراج در بازی قبلی غایب بزرگ بارسلونا است. توماس فرمائلن و سرخی سمپر هم مصدومان آبی‌و‌اناری‌ها هستند.
آخرین جدال
فصل قبل در بازی برگشت لالیگا در نوکمپ بارسلونا موفق شد با یک گل که توسط مسی به ثمر رسید از سدِ اتلتیکو بگذرد.
آمار بازی
۶) اتلتیکومادرید در ۶ بازی آخر لالیگایی برابر بارسلونا بدون برد بوده است. ۳ برد برای بارسا ثبت شده و ۳ تساوی.
۲) بارسلونا از آوریل ۲۰۱۶ یعنی حدود ۲ سال و نیم است که ۲ بازی متوالی در لالیگا را نباخته و اگر در مادرید ببازد دوباره به این رکورد منفی می‌رسد.
۱۶) روخی‌بلانکو بهترین آمار خانگی این فصل لالیگا را داشته، با ۵ برد و یک تساوی و کسب ۱۶ امتیاز.
۶) ارنستو والورده از ۱۱ رویارویی با دیگو سیمئونه ۶ بازی را باخته است. او فقط یک برد برابر سیمئونه داشته و در ۴ بازی هم به تساوی رسیده‌اند.
۲) دیگو سیمئونه از ۲۳ مرتبه‌ای که برابر بارسلونا قرار گرفته فقط ۲ برد داشته، ۱۳ بازی را باخته و در ۸ بازی هم با این تیم مساوی کرده است.
۲۸) لیونل مسی ۲۸ مرتبه برابر اتلتیکومادرید گلزنی کرده و فقط سویا (۳۲ گل) بیشتر از کاپیتان بارسلونا گل خورده است.
صفر) دیگو کاستا ۹ مرتبه برابر بارسلونا بازی کرده و موفق نشده حتی یک گل هم بزند.
۱۱) لوئیس سوارس در ۱۳ بازی برابر اتلتیکومادرید در ۱۱ گل نقش داشته. او ۷ گل به این تیم زده و ۴ پاس‌گل ارسال کرده است.
ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید: اوبلاک، خوانفران، ساویچ، هرناندس، لوئیس، کوکه، سائول، رودری، لمار، کاستا، گریزمن
بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، اومتیتی، آلبا، آرتور، بوسکتس، ویدال، مسی، کوتینیو، سوارس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی