۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با برگزاری هفته پنجم رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چندین رکورد جدید به نام بازیکنان مختلف ثبت شد که در این بین، سهم لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسا از بقیه بیشتر و البته پررنگ‌تر بود.

رکوردشکن‌های جدید لیگ قهرمانان اروپا به گزارش خبرورزشی، در همین هفته از رقابت‌ها، دو بازیکن دیگر هم برای کشورهایشان رکوردشکنی کردند؛ یکی نیمار برزیلی و دیگری هم دنیس مرتنس بلژیکی.

دبل رکورد برای لیونل مسی
همان‌طور که عنوان شد رکورددار اصلی این هفته از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا، لیونل مسی، مهاجم تیم بارسلوناست. او با زدن گل اول تیمش در برتری ۲ بر یک برابر آیندهوون تبدیل به بهترین گلزن مرحله گروهی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد. لئو با همان گل ۶۶ گله شد و از همه پیشی گرفت. جالب اینکه او در ۶۶ بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا توانسته ۶۶ گل بزند و این رکورد خارق العاده را ثبت کند. رکوردی که هنوز هم فرصت دارد در هفته ششم این بازی‌ها آن را بهبود ببخشد. به‌غیر از این مورد، مسی یک رکورد دیگر را هم به نام خودش ثبت کرد. او با همان تک‌گل، در همه رقابت‌های این فصل که تا اینجا برای بارسا به میدان رفته توانسته ۱۵ گل بزند. در ۱۳ فصل اخیر، مسی همیشه دست‌کم ۱۵ گل برای بارسا زده که این خودش یک رکورد است.

نیمار، برزیلی برتر
به‌غیر از لیونل مسی، نیمار، ستاره برزیلی پی‌اس‌جی هم توانست در لیگ قهرمانان اروپا برای خودش رکوردی دست و پا کند. او که کشاله اش آسیب دیده بود و مشخص نبود می‌تواند برابر لیورپول به میدان برود یا نه، نه‌تن‌ها بازی کرد بلکه با گرفتن نمره ۸ از ۱۰ از روزنامه اکیپ، بهترین بازیکن تیمش هم شد. نیمار هم در بازی حساس برابر لیورپول گل سه امتیازی پاریسی‌ها را زد تا حالا به‌تن‌هایی بهترین گلزن برزیلی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باشد. او با این گل ۳۱ گله شد و از کاکا، ستاره سال‌های دور فوتبال برزیل که توانسته بود در لیگ قهرمانان اروپا ۳۰ گل بزند فاصله گرفت. پشت سر این دو، ریوالدو، مغز خوش‌فکر برزیلی‌ها هم با ۲۷ گل در رده سوم ایستاده است.

رکوردشکن‌های جدید لیگ قهرمانان اروپا

نوبت به مرتنس رسید
شبیه نیمار که حالا به‌تن‌هایی بهترین گلزن برزیل در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست، دنیس مرتنس بلژیکی هم صاحب رکورد شد. مرتنس در تقابل تیمش با ستاره سرخ دبل کرد تا نقش پررنگی در برتری ۳ بر یک ناپولی مقابل این رقیب صربستانی داشته باشد. با همین دبل، دنیس مرتنس در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ گله شد و از ادن آزار، دیگر بلژیکی موفق این تورنمنت فاصله گرفت. آزار که این فصل با چلسی فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده، در مجموع تا اینجا ۸ گل در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا زده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی