۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آدا هگربرگ اولین زنِ برنده توپ‌طلا پس از کسب این جایزه با «فرانس‌فوتبال» گفت‌و‌گویی انجام داده که خواندنش خالی از لطف نیست.

آدا هگربرگ از توپ طلایی که برده می‌گوید
خبرورزشی/ کارن فیروزی؛ اولین نفری که نامش برای همیشه در تاریخ برای این توپ طلای جدید حک خواهد شد، آدا هگربرگ است؛ مهاجم ۲۳ ساله تیم لیون که مادرزاد گلزن به دنیا آمده است. دوشنبه شب او قبل از لوکا مودریچ بر توپ طلایش بوسه زد و بالاتر از ۱۴ زن فوتبالیست دیگر، این جایزه ارزشمند را از آن خودش کرد. آدا همین امسال با تیم زنان لیون، فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد تا با وجود سن کمش، برای سومین بار طعم قهرمانی در این رقابت‌های ارزشمند را چشیده باشد. به غیر از این افتخار او برای چهارمین بار قهرمان لیگ فرانسه هم شد.
اولین باری که فهمیدی یک توپ طلا هم برای فوتبال زنان ساخته شده است.
به نظرم گام بزرگی است و نشان می‌دهد که فوتبال زنان هم آهسته آهسته رشد کرده است. در آینده، چه زن باشی و چه مرد، اگر سخت تلاش کنی و از کاری که انجام می‌دهی لذت ببری شایسته بردن توپ طلا هستی.
اولین باری که فهمیدی تو اولین زنی هستی که قرار است توپ طلا را ببری.
توضیح دادنش خیلی سخت است! من خیلی از کلمات «افتخار می‌کنم و مایه مباهات» است، استفاده نمی‌کنم ولی فکر می‌کنم افتخار بزرگی در زندگی نصیبم شد. معاون باشگاه لیون زنگ زد و گفت: خودت را مهیای گفتگو کن ولی اصلاً نگفت موضوع گفتگو چیست و قرار است با چه رسانه‌ای صحبت کنم. من به او اعتماد دارم. آنجا که جمع شدیم او به من گفت: توپ طلا را برده‌ام! اشک در چشمانم جمع شده بود. خیلی غیرمنتظره بود. راستش را بخواهید هنوز هم باور نکردم! من لحظات شیرین زیادی را تجربه کرده بودم ولی توپ طلا از همه چیز بالاتر است.
آدا هگربرگ از توپ طلایی که برده می‌گوید اولین باری که فوتبال بازی کردی...
خب باید بگویم که پدر و مادرم هر دو، فوتبال بازی کرده‌اند. برادر و خواهر بزرگم ادرین (بازیکن پاری‌سن‌ژرمن) هم همین‌طور. خب پس دیگر من انتخابی نداشتم. فوتبال اولین ورزشی بود که از همان سن ۶ سالگی انجامش دادم. البته فوتبال مردان را هم از تلویزیون دنبال می‌کردم؛ بازی‌های میلان و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا. با این حال از ۱۰ سالگی بود که من خیلی جدی فوتبال را شروع کردم.
اولین باری که استوک پوشیدی...
در خانواده ما خریدن بهترین چیز‌ها اهمیتی ندارد ولی برادر و خواهرم خیلی تأکید می‌کردند که من مراقب کفش‌هایم باشم. اولیم کفش‌هایم مدل کوپا آدیداس بود ولی نمی‌دانم آن کفش‌ها چه شدند.
اولین باری که پیراهن شماره‌دار پوشیدی.
پیراهن آرسنال بود با شماره ۱۴ تیری آنری. قبل از اینکه کارم را به صورت حرفه‌ای در لیون شروع کنم پیراهن شماره‌دار نپوشیده بودم. قبلاً شماره ۷ و ۹ بودم. البته می‌دانستم شماره ۱۴ شماره بزرگانی مثل کرویف و آنری است ولی وقتی به لیون آمدم شماره ۱۴ آزاد بود، خب من هم انتخابش کردم.
اولین باری که یک بازیکن مرد یا یک بازیکن زن را تحسین کردی.
شخصیت پائولو مالدینی، جنارو گتوزو و پیپو اینزاگی را خیلی دوست داشتم. البته خیلی بازی ژاوی، مسی و اینیستا را هم نگاه می‌کردم؛ البته خب، تیری آنری. فرصت همکاری با کمپ هموطنم اوله‌گنار سولسشیائر هم داشتم. او تأثیر زیادی روی من گذاشت و به عنوان یک مهاجم، چیز‌های زیادی به من آموخت.
اولین باری که گل زدی.
در رقابت‌های نروژ با تیم کولبوتن بود. در خانه بازی می‌کردیم و خیلی خوب یادم است. رفتم به زمین، یک شوت با پای راست زدم و بازی را بردیم! ۱۵ سالم بود. آن زمان می‌خواستم نشان دهم حقم است که بازی کنم.
آدا هگربرگ از توپ طلایی که برده می‌گوید اولین باری که در رسانه‌ها حاضر شدی.
اولین هت‌تریکم در ۱۶ سالگی بود. یک پنالتی، یک گل با پای چپ و یک گل با پای راست. یک هت‌تریک واقعی بود! روزنامه‌ها و تلویزیون با من مصاحبه کردند.
اولین باری که مدیربرنامه گرفتی.
همیشه پدر و مادرم بوده‌اند و آن‌ها مهمترین آدم‌های من هستند. البته برای بیزینس من یک مدیر دارم ولی پدر و مادرم در کنار تصمیمات ورزشی‌ام هستند.
اولین باری که ۵ گل در یک بازی زدی.
در نروژ بود. این را هم خیلی خوب یادم است. برای استابائک بازی می‌کردم. هیچ وقت برایم پیش نیامده برای یک باشگاه ۵ گل در یک بازی بزنم. مورد خاصی بود.
اولین باری که حقوق گرفتی.
در آلمان بود. با باشگاه توربین پستدام قرارداد بستم. خیلی زیاد نبود ولی از آنجا که من آدم مقتصدی هستم خیلی هم بد نبود. خوشحال بودم که به خاطر بازی کردن پول گرفته‌ام.
اولین باری که گولبالن، جایزه بهترین بازیکن فوتبال نروژ را بردی.
سال ۲۰۱۵ بود؛ ۲۰۱۶ را هم بردم. برای رسیدن به این جایزه رقابت مختلط است. هیئتی از خبرنگاران رأی می‌دهند. گرفتن این جایزه لحظه بزرگی برای دخترانی است که فوتبال بازی می‌کنند.
اولین باری که کشورت را ترک کردی تا بروی در یک کشور دیگر بازی کنی.
برای بازی در یک سطح دیگر باید کشورت را تغییر بدهی. در نروژ من بهترین گلزن لیگ زنان بودم. به خودم گفتم وقتش است دیگر چیز تازه‌تری را تجربه کنم و چالش جدیدی را انتخاب کنم. ۱۷ سالم بود؛ درسم هم هنوز تمام نکرده بودم که به آلمان رفتم.
اولین باری که پیراهن تیم ملی بزرگسالان نروژ را پوشیدی.
۱۷ سالم بود و تازه به آلمان رفته بودم. در بازی برابر ایرلند در بلفاست اولین بازی ملی‌ام را کردم. بازی بدی بود، حتی نتوانستم گل بزنم.
اولین باری که در جام جهانی بازی کردی.
سال ۲۰۱۵ در کانادا بود. تجربه فوق العاده‌ای بود. من هرگز به آمریکای شمالی سفر نکرده بودم.
آدا هگربرگ از توپ طلایی که برده می‌گوید اولین باری که با پیراهن لیون گل زدی.
در جریان اولین بازی خانگی مقابل گنگان. توپ سانتر شد و با پای چپ زدم و گل شد. خاطره بسیار خوبی بود، چون اولین دیدار رسمی بود که داشتم برای لیون بازی می‌کردم. آن گل من را از فشار و استرس نجات داد.
اولین حرف بدی که به زبان فرانسوی گفتی.
لعنتی! آن اوایل که به فرانسه آمده بودم دختر‌ها کمی بدجنس بودند. مثلاً به من یاد داده بودند بگویم «خیلی خوش...» به جای اینکه بگویم «خیلی خوش وقتم».
آدا هگربرگ از توپ طلایی که برده می‌گوید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی