نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیمار در حال حاضر با ۳۵ برند قرارداد دارد و جزو پرتبلیغات‌ترین بازیکنان دنیا به حساب می‌آید.

خبرورزشی/ علیرضا روش: حضور در تبلیغات برای یک بازیکن فوتبال در سراسر دنیا اتفاقی مرسوم است. معمولاً ستاره‌های فوتبال برای اینکه از نام و آوازه خود استفاده لازم را ببرند به تبلیغات روی می‌آورند تا از این طریق بتوانند درآمدزایی کنند. در واقع این یکی از شروط باشگاه‌های بزرگ برای استفاده تبلیغاتی از بازیکن موردنظرشان است. البته در بعضی باشگاه‌ها به واسطه قراردادی که با بازیکن بسته می‌شود درآمدی که از تبلیغات به دست می‌آید به صورت درصدی بین طرفین تقسیم می‌شود. نیمار برزیلی هم یکی از بازیکنانی است که این روز‌ها فعالیت فراوانی در دنیای تبلیغات دارد. نیمار در حال حاضر با ۳۵ برند قرارداد دارد و جزو پرتبلیغات‌ترین بازیکنان دنیا به حساب می‌آید. کسی که با برند‌های مختلف در بخش‌های جدا از هم فعالیت می‌کند و سالانه پول خوبی را به حساب خود و مدیربرنامه اش (پدرش) واریز می‌کند.
درآمد ۱۴ میلیون پوندی
خیلی‌ها اعتقاد دارند حضورش در پاری‌سن‌ژرمن علاوه بر رقم قراردادی که عایدش شد جنبه‌های تبلیغاتی هم داشت. تبلیغاتی که نیمار را سرگرم پول درآوردن کرد و او را از مسیر اصلی اش که فتح توپ طلا بود دور کرد. نیمار برزیلی در سالی که رو به اتمام است نزدیک به ۱۴ میلیون پوند از تبلیغات درآمدزایی کرده تا ۲۰۱۸ را پر پول به اتمام برساند. به هر حال هواداران دوست دارند تا نوشیدنی محبوب الگوی‌شان را بنوشند، از هدفون مخصوص ستاره‌شان استفاده کنند، مثل او لباس بپوشند و در کل از او الگوبرداری کنند.
از نایکی تا مک دونالد و ژیلت
در بین مدل‌ها و همچنین چهره‌های مطرح یک قانون نانوشته وجود دارد که آن‌ها در هر تولیداتی نباید با بیش از یک برند کار کنند. به طور مثال نمی‌شود که بازیکن موردنظر هم تبلیغ برند آدیداس را انجام دهد و هم با نایکی کار کند. هر شخص معرف یک برند در حوزه خاص خودش است و این قانون در مورد نیمار هم صدق می‌کند. نیمار اگرچه با ۳۵ برند مختلف در سال ۲۰۱۸ همکاری داشت، اما قانون عدم تداخل آن‌ها را رعایت کرد تا چهره اش برای مخاطب یادآور همان برند خاص باشد. از برند نایکی گرفته تا مک دونالد، ژیلت، مسترکارت، ردبول، هدفون بیتس، هوندا، کافه پیلائو، بانک ملی قطر و خیلی‌های دیگر امسال با تبلیغات نیمار شناخته‌تر شدند.
با نایکی تا ۲۰۲۲
برند نایکی از جمله کمپانی‌هایی بود که توانست نیمار را در همان جوانی کشف کند و با او قرارداد ببندد. مدل قراردادی نایکی با نیمار طوری بود که او و پدرش را برای همکاری تا سال ۲۰۲۲ راضی کرد. مقامات کمپانی آمریکایی نایکی درصدد هستند از نیمار تا سال ۲۰۲۴ نیز استفاده کنند.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
جردن
نیمار برزیلی در سال ۲۰۱۶ توانست یک قرارداد خوب با برند جردن نیز امضا کند. قراردادی که او را به اولین فوتبالیستی تبدیل کرد که این برند را به تن می‌کند. نیمار با البسه برند جردن توانست فروش این کمپانی را بالا ببرد و در فضای مجازی برایش تبلیغات کند.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
هدفون بیتس
شاید برایتان جالب باشد که بازیکنان از چه راه‌های عجیب و غریبی این روز‌ها می‌توانند پول دربیاورند. نیمار از فاصله پیاده شدن از اتوبوس تا رسیدن به رختکن تیم در هر مسابقه از هدفون بیتس استفاده می‌کند و از این برند پول دریافت می‌کند. اصلاً لازم نیست او موسیقی گوش کند، همین که هدفون بیتس روی گوش یا گردنش باشد برای آن برند بهترین تبلیغ است.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
مک دونالد
طبیعتاً هیچ فوتبالیستی را پیدا نمی‌کنید که در رژیم نباشد و به خوردن فست فود عادت کند. کمپانی مک دونالد که در همه جای دنیا شعبه دارد در بخشی از تبلیغات خود در خاور میانه از نیمار استفاده کرده تا فروشش را بیشتر کند. چهره بامزه نیمار روبه‌روی همبرگر بزرگ مک دونالد هر آدمی را برای امتحان کردن آن وسوسه می‌کند. مک دونالد از مخاطبانش خواسته با اشتراک‌گذاری ویدئو از خود در این رستوران فرصت ملاقات یک روزه با نیمار و غذا خوردن با او را به قید قرعه تجربه کنند.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
شلوار جین
پوشاک همیشه از مهمترین تبلیغات برای بازیکنان بوده است. نیمار برزیلی با اینکه با برند‌های ورزشی نایکی و جردن همکاری دارد، در بخش لباس مردانه نیز با کمپانی ریپلای قرارداد بسته است. ریپلای تولید‌کننده پوشاک خاص به ویژه شلوار جین است و به خوبی از نیمار برای فروش ست‌های مخصوصش استفاده کرد.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
گاگا میلانو
دستبند و جواهرات هم جزو تبلیغات اصلی این روز‌های مدل‌ها و چهره‌های مطرح به حساب می‌آید. چیزی که نیمار را بر این وا داشته تا با برند گاگا میلانو قرارداد ببندد و برایش تبلیغ کند. گاگا میلانو که برندی برزیلی است به جز پولی که در ازای تبلیغات به نیمار می‌دهد محصولاتش را هم برای تبلیغ هرچه بیشتر به نیمار ارائه می‌کند.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
ردبول
کمپانی ردبول شاید در فرمول یک تیم داشته باشد و تبلیغ کند، شاید در لیگ حرفه‌ای آمریکا باشگاه داشته باشد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه تبلیغی که نیمار برای‌شان کرد مؤثر نبوده است. ویدئوی تبلیغاتی و عکس‌های نیمار در حال نوشیدن انرژی‌زای ردبول در اینترنت قابل مشاهده است.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
ژیلت
زمانی که دیوید بکام در اوج بود با کمپانی ژیلت قرارداد داشت. در واقع ژیلت نام برندی بود که محصولات آرایشی بهداشتی به ویژه تیغ اصلاح را برای مردان تولید می‌کرد. حالا آن‌ها با نیمار برزیلی که اکثر مواقع بدون ریش در زمین حاضر می‌شود قرارداد بسته‌اند.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
بانک ملی قطر
قرارداد این آخری اخیراً توسط پدرنیمار تأیید و به امضا رسیده است. قطری‌ها که برای جام جهانی ۲۰۲۲ برنامه وِیژه‌ای دارند از حالا برای شناساندن برند‌های خود دست به کار شده‌اند. بانک ملی قطر برای افزایش مبادلات خود سراغ نیمار رفت و او را همراه با پدرش برای امضای قرارداد و کار‌های تبلیغاتی به قطر کشاند.
نیمار، آقای تبلیغات دنیا
بند‌های ستاره‌دار
اگر فکر می‌کنید تیم نیمار و پدرش فقط برای تبلیغات پول دریافت می‌کنند سخت در اشتباه هستید. بند‌هایی در قرارداد‌های تبلیغاتی نیمار پسر گنجانده شده که می‌تواند پول بیشتری را نصیبش کند. به طور مثال قهرمانی در جام جهانی، فتح توپ طلا، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و از این قبیل عناوین تیمی و انفرادی هرکدام درصد پول تبلیغاتی نیمار با برند مربوطه را افزایش خواهد داد.
قرارداد‌های تبلیغاتی نیمار
نایکی
جردن
بانک ملی قطر
بیتس
ردبول
مک دونالد
ویش
هندی کپ
تی سی ال
دیگیبل
مستر کارت
پرویبیدا
کافه پیلائو
ریپلای
سی‌اند‌ای
گل
اوپو
گاگا میلانو‌ای اسپورت گیمز
هوندا
ژیلت
ام آر زی
اینبو
آرکو
مائوریسیو دسوزا
اسکیل لب
پانینی
ماتل
رومانسر
یونیورس دوس لیورس
ایر
ریکو
هیلار
سیدنی اولیویرا
پروهیبیدیا
نیمار، آقای تبلیغات دنیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی