نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی آلمانی استقلال به خبرورزشی گفت: به کی‌روش هدیه دادم، اما برانکو باید به من ببازد تا هدیه بگیرد.

 
عکس جدید و خوب از وینفرد شفر به گزارش خبرورزشی، نزدیکی جشن ایرانی یلدا و جشن جهانی کریسمس بهانه خوبی بود برای آنکه سراغ سرمربی آلمانی استقلال برویم و با شفر که از سال گذشته مقیم ایران شده، درباره یلدا و جشن‌های ایرانی و البته درباره کریسمس حرف بزنیم. حالا بماند که در همین شب‌نشینی بحث‌مان به فوتبال کشیده شد و استقلال و تیم ملی و هر آنچه فکرش را بکنید.
حرف‌های فوتبالی شفر را روز‌های آینده در خبرورزشی می‌خوانید و آنچه در ادامه می‌آید، حاصل شب‌نشینی یلدایی با سرمربی استقلال است... 
                                                                             ***
* این دومین سالی است که در ایران هستید، اما فکر کنم اولین یلدایی است که در ایران تجربه می‌کنید.
بله، سال قبل جشن شب یلدای شما با تعطیلات فوتبال همزمان شده بود و من آلمان بودم.
* درباره یلدا چه می‌دانید؟
خیلی دوست دارم درباره مراسم‌های شما بیشتر بدانم. الان در ایران زندگی می‌کنم و دوست دارم بیشتر با رسم شما آشنا شوم. می‌دانم مردم ایران طولانی‌ترین شب سال را کنار هم جشن می‌گیرند.
* با خوراکی‌های یلدا مشکلی نداری؟ اکثرش قرمز رنگ است (خنده).
نه، این‌ها خوراکی هستند و فقط برای خوردن... از شما هم ممنونم که این هندوانه شیرین و خوشرنگ را برای من آوردید. رنگ قرمز خوشمره است (خنده).
* ما این هندوانه را به نیت شما بریدیم. خیلی‌ها معتقدند هندوانه قرمز شگون دارد و خوش‌شانسی می‌آورد. این هندوانه هم که خیلی قرمز است.
امیدوارم شانس به همه رو کند. بعد از مصاحبه حتماً این هندوانه را می‌خوریم.
* امسال کسی شما را به شب‌نشینی یلدا دعوت نکرد؟
چرا، اتفاقاً مدیرعامل استقلال دعوتم کرد، ولی نتوانستم بروم، چون جای دیگری قرار داشتم (شفر تلویزیون دعوت بود). امیدوارم سال بعد هم در ایران باشم و مدیرعامل استقلال دوباره دعوتم کند و من هم بتوانم به مهمانی او بروم. خیلی دوست دارم بدانم خانواده‌های ایرانی در این شب چه مراسمی دارند.
* خانواده‌ها کنار هم جمع می‌شوند، شعر می‌خوانند، فال می‌گیرند و برای هم آرزوی خوشبختی می‌کنند و خوراکی‌های خوشمزه هم سر میز است...
پس لازم است به تمام خانواده‌های ایرانی این شب را تبریک بگویم. (شفر به زبان فارسی می‌گوید: یلدا مبارک و ادامه می‌دهد) می‌دانم در گذشته، شما کشور پهناورتری داشتید و فکر می‌کنم الان در برخی کشور‌های همسایه ایران، جشن شب یلدا برگزار می‌شود. پس لازم است از طرف من به آن‌ها هم تبریک بگویید و به تمام فارسی‌زبان‌های عزیز در سراسر جهان...
* اطلاعات خوبی درباره ایران دارید... جشن‌های آلمانی هم به اندازه جشن‌های ایرانی خوشمزه است؟
نه، در آلمان به این اندازه سخت نمی‌گیرند که خیلی روی خوراکی‌ها متمرکز شوند. در انگلیس چرا، آن‌ها حتماً برای هم غذا می‌پزند و بابت غذا‌ها از همه تشکر می‌کنند، ولی در آلمان مهم کنار هم بودن است. مثلاً هدایایی که در کریسمس به هم می‌دهیم زیاد دنبال ارزش مادی‌اش نیستیم، مهم هدیه دادن است و این که به یاد هم بوده‌ایم.
* خب، شما چه هدیه‌ای به برانکو می‌دهید؟
هدیه برانکو را وقتی در شهرآورد تهران او را بردم، می‌دهم. یعنی این بار بعد از این که او را شکست دادم، حتماً به او شام می‌دهم. البته برانکو مربی بزرگی است و رابطه خیلی خوبی با او دارم و باید ببینم او چه هدیه‌ای به من می‌دهد (خنده).
* به کی‌روش چی؟
رابطه‌ام با کی‌روش هم عالی است. من برای کی‌روش احترام خاصی قائلم و آرزو می‌کنم موفق باشد. من ملی‌پوشان استقلال را به او هدیه دادم، بازیکنانی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. البته می‌توانستم دو هدیه بیشتر به کی‌روش بدهم، یکی فرشید اسماعیلی برای الان و دیگری صیادمنش برای آینده فوتبال ایران... برای کی‌روش آرزوی موفقیت می‌کنم.
* و هدیه شما برای هواداران استقلال؟
دوست‌شان دارم. آن‌ها در قلب من هستند و برای آن‌ها هدایای خوبی دارم. به ایران آمده‌ام تا ستاره سوم را به آن‌ها هدیه بدهم. این هدف بزرگ من است. ستاره سوم در آسیا هدیه شفر به آنها! (گفت‌وگوی مفصل ما و شفر را در شماره‌های بعدی خبرورزشی بخوانید.)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی