نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سال ۲۰۱۸ رو به پایان است. یک سال خاطره‌انگیز برای ورزش که در آن جام جهانی فوتبال در روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرورزشی، سرنا ویلیامز، ستاره تنیس زنان با داوران درگیر شد و روی جلد روزنامه‌ها رفت و حتی ورزشی مثل کریکت هم سالی جنجالی را به خود دید.
به مناسبت شروع کریسمس و در آستانه سال جدید میلادی نگاهی می‌اندازیم به اتفاقات مهم ۱۲ ماه گذشته در ورزش جهان.
فرانسه فاتح جام جهانی
تیم ملی فرانسه در روز ۱۵ جولای (۲۴ تیر) در مسکو فاتح جام جهانی فوتبال شد و با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل کرواسی، پرگل‌ترین فینال جام جهانی در ۵۲ سال اخیر را رقم زد. کیلیان امباپه که سال ۱۹۹۸ که فرانسه در خانه خود قهرمان جهان شده بود هنوز به دنیا نیامده بود، این بار یکی از گلزنان تیم ملی کشورش در فینال بود.
۲۰۱۸ سال جنجال و آشتی!
تور دو فرانس زیر سلطه توماس
گراینت توماس دوچرخه‌سوار ولزی، در روز ۲۹ جولای (۷ مرداد) ارزشمندترین جایزه رقابت‌های دوچرخه‌سواری را با فتح تور دو فرانس به دست آورد و حریفان بزرگش مثل کریس فروم که قهرمان چهار دوره این رقابت‌ها بوده را کنار زد تا در خیابان شانزلیزه پاریس اولین قهرمانی خود در این رقابت‌ها را جشن بگیرد.
ژوزه مورینیو و طلسم فصل سوم
نحسی فصل سوم دوباره گریبان ژوزه مورینیو را گرفت و او روز ۱۸ دسامبر (۲۷) آذر و بعد از کسب نتایج ضعیف متوالی از تیم منچستریونایتد اخراج شد. او در رئال‌مادرید و چلسی نیز دقیقاً در فصل سوم حضورش به مشکل خورده و به همین شکل اخراج شده بود و این بار نیز همین اتفاق برای او تکرار شد.
جنجال سرنا ویلیامز
تلاش سرنا ویلیامز برای کسب بیست و چهارمین قهرمانی در گرند‌اسلم‌های تنیس زنان در دیدار فینال تنیس اوپن آمریکا به بن‌بست خورد، دیداری جنجالی که این تنیس‌باز زن آمریکایی در آن با سرداور مسابقه کارلوس راموس درگیری شدید لفظی پیدا کرد. ویلیامز داور را دزد خطاب کرد و به همین دلیل از سوی داور جریمه شد و در نهایت در تاریخ ۱۷ شهریور به نائومی اوزاکا از ژاپن باخت و قهرمانی را از دست داد.
۲۰۱۸ سال جنجال و آشتی!
سه‌گانه رئال
تیم رئال‌مادرید در شهر کیف در تاریخ ۵ خرداد با نتیجه ۳ بر یک لیورپول را در فینال لیگ قهرمانان شکست داد و برای سومین بار متوالی زیر نظر زین‌الدین زیدان فاتح این رقابت‌ها شد و در مجموع نیز سیزدهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان برای این باشگاه اسپانیایی ثبت شد. زیدان و کریستیانو رونالدو بعد از این قهرمانی از رئال‌مادرید جدا شدند و این تیم هنوز نتوانسته به روز‌های خوب گذشته برگردد.
پنجمین قهرمانی برای همیلتون
لوئیس همیلتون ستاره بریتانیایی فرمول یک در فصل ۲۰۱۸ حاکم مطلق این مسابقات بود و در ۱۱ گرندپری رتبه اول را به دست آورد و در نهایت نیز پنجمین قهرمانی در این رقابت‌ها را در پایان فصل به نام خود ثبت کرد. این ستاره ۳۳ ساله تقریباً رقیبانی مثل سباستین فتل را در همان نیمه اول سال جا گذاشت و همراه با تیم مرسدس قهرمانی خود را قطعی کرد.
۲۰۱۸ سال جنجال و آشتی!
رسوایی در کریکت
ورزش کریکت که در استرالیا بسیار محبوب نیز هست در سال ۲۰۱۸ با رسوایی تقلب رو‌به‌رو شد و کار به تحقیقات در سطح ملی و دولتی نیز رسید. کاپیتان‌های اول و دوم تیم استرالیا محروم شدند، ضمن اینکه سرمربی تیم نیز از سمت خود استعفا کرد تا یک سال تلخ برای ورزش کریکت در استرالیا رقم بخورد.
آشتی دو کره
المپیک زمستانی در پیونگ چانگ کره‌جنوبی در ماه فوریه برگزار شد و کره‌جنوبی با پذیرش کره‌شمالی در این رقابت‌ها روابطش را با دشمن قدیمی خود، بهبود بخشید که این خبر از نظر سیاسی نیز بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت. طرفداران و حتی مقامات بلندپایه کره‌شمالی نیز به کره‌جنوبی سفر کردند تا اختلافات دیرینه دو کشور بعد از سال‌ها کمی تلطیف شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی