نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی موفق تیم پدیده به خبرورزشی گفت: اگر وضعیت به همین منوال که هست، باقی بماند و تیم بی‌صاحب باشد، من به مشهد برنمی‌گردم!

خبرورزشی/ناصر قراگزلو؛ یحیی گل‌محمدی سرمربی موفق تیم پدیده که در تیم مشهدی عملکرد بسیار خوبی در نیم‌فصل ارائه داد و تیمش فقط به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در جایگاه دوم قرار گرفت، در رابطه با آخرین وضعیت خودش، پیشنهادات پیش‌رو و بسیاری از مسائل روز فوتبال ایران با ما صحبت کرد.
*آقایحیی، سرمربی پیکان شده‌اید؟
نه آقا، من سرمربی پیکان نشدم و اصلاً این خبر صحت ندارد! در این چند روز حرف‌های زیادی در مورد مربی پیکان مطرح شده و مثلاً من هم شنیدم بحث جواد نکونام و پیکان جدی شده!
*بگذریم! شما گفته‌اید که دیگر سرمربی پدیده نمی‌مانید و به مشهد برنمی‌گردید؟
واقعاً اگر وضعیت به همین منوال که هست، باقی بماند و تیم بی‌صاحب باشد، من به مشهد برنمی‌گردم!
*به نظر با تیم دیگری به توافق رسیده‌اید که حرف از برنگشتن به پدیده می‌زنید.
اگر قرار بود جایی بروم، همان موقع که استعفا دادم، به یک تیم جدید می‌رفتم. تیم فولاد در آن مقطع سخت دنبالم بود، اما من ماندم و تا جایی که می‌توانستم برای تیمم با جان و دل کار کردم. اتفاقاً در نیم‌فصل اول فشار زیادی هم روی تیم آوردم، اما مسئولان شهر و باشگاه نه پول تزریق می‌کنند، نه بدهی بازیکنان خارجی را می‌پردازند، نه زمین تمرین مناسب مهیا می‌کنند. با این وضعیت من کجا برگردم زمانی که می‌بینم تیم بی‌صاحب است؟
*اما گفته‌اند امتیاز پدیده به «شهر خودرو» واگذار می‌شود!
قرار بود این کار انجام شود، اما آقای انتظاری مانع این کار شده‌اند. این همه زحمت، این همه تلاش در رابطه با انتقال انجام شده، اما نمی‌دانم چرا مالک شرکت پدیده اجازه انتقال را نمی‌دهند! مسئولان شهر مشهد به فکر ورزش و فوتبال نیستند. بنده خدا شهردار هم وظیفه‌ای نداشت، اما بالاخره روی حس ورزشی که نسبت به پدیده داشت، در چند نوبت به کمک تیم ما آمد. چیزی که من در این مدت فهمیدم، این بوده که مسئولان شهر مشهد دوست ندارند مردم این شهر شاد باشند و از نتایج تیم محبوب‌شان لذت ببرند.
*از طرف باشگاه پیکان با شما صحبت کردند؟
حدوداً دو هفته پیش و بعد از پایان نیم‌فصل که آقای جلالی از پیکان رفتند، از طرف باشگاه پیکان پیشنهادی از طریق واسطه‌ها به من ارائه شد، اما این بحث‌ها در ادامه خیلی جدی نشد!
*فکر نمی‌کنید پیکان تیم مناسبی برای مربیگری شما باشد؟
گفتم که پیکانی‌ها بعد از صحبت‌های اولیه دیگر جدی با من حرف نزدند. از سوی دیگر من ۶ ماه در پدیده خیلی زحمت کشیدم و با این تیم هفته‌ها در صدر قرار داشتم بنابراین حیف است به خاطر زحمتی که کشیدم، راحت تیم را کنار بگذارم!
*اما به هر حال خودتان می‌گویید مسئولان پدیده پای کار نمی‌آیند و حمایت نمی‌کنند!
بله، به هر حال مسئولان نیستند و نمی‌آیند و واقعاً این مسئله احساس خوبی به من نمی‌دهد.
*بالاخره شنبه به مشهد می‌روید و کارتان را با این تیم شروع می‌کنید؟!
واقعاً نمی‌دانم. اصلاً حس و حال خوبی ندارم و اگر اوضاع به همین شکل باشد، به مشهد می‌روم و اثاثم را جمع می‌کنم و به تهران برمی‌گردم!
*اما معمولاً تجربه نشان داده در لحظه آخر شما را یک‌جوری راضی می‌کنند و به کارتان در پدیده ادامه می‌دهید!
نه، این سری واقعاً شرایط فرق می‌کند. نیم‌فصل دوم سخت است. همه تیم‌ها مسلح می‌آیند، اما ما باید با چه ابزاری به مصاف حریفان برویم؟
*در نقل و انتقالات کاری انجام ندادید؟
هیچ کاری! وقتی کسی کنارم نیست و حمایتم نمی‌کند، من چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟
*فعلاً از پدیده جدا شویم، تیم ملی ما در جام ملت‌ها چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟
قرعه خوبی به ما خورده و قطعاً قهرمانی دور از دسترس نیست و به نظرم امسال و این دوره سالی است که ما می‌توانیم قهرمان شویم.
*اما آقای کی‌روش در مصاحبه‌ای گفته به نیمه‌نهایی فکر می‌کند.
آقای کی‌روش به نظرم این طور حرف زده که انتظارات را پایین بیاورد. بار روانی روی دوش بازیکنان و کی‌روش است، اما به نظرم تیم ما شایسته قهرمانی است. کی‌روش ۸ سال مربی تیم ملی بوده و نتیجه‌ای جز قهرمانی نمی‌تواند مردم ما را راضی کند.
*آقایحیی، در رابطه با درگذشت استانکو چه نظری دارید؟
استانکو یکی از مربیان خوب و بااخلاق فوتبال ما بود. ایشان انسان بسیار شریفی بودند که از صمیم قلب خیلی دوست‌شان داشتم و یکی از بهترین مربیان خارجی بودند که وارد فوتبال ما شدند.
*اما استانکو در تیم ملی موفق نبود.
دلیل عدم موفقیت تیم ملی را در بازی‌های هیروشیما نمی‌دانم، چون مرا قبل از آن مسابقات در روز آخر خط زدند، اما به هر حال، چون در پرسپولیس با استانکو کار کردم، ایشان را مربی بزرگی می‌دانم و به هواداران پرسپولیس، فوت استانکو را تسلیت می‌گویم.
*در رابطه با سیستم ۱-۶-۳ و بحث‌های فنی استانکو چه صحبتی دارید؟
سیستم ۱-۶-۳ استانکو فوق‌العاده بود. جدا از آن، آقای استانکو روی بحث بدنی خیلی تمرکز و تأکید داشتند. در اوایل حضورشان در پرسپولیس از ما دو تست گرفتند که همه افتضاح بودیم، اما بعد از ۱۵، ۲۰ روز با کار‌های بدنی که ایشان روی بازیکنان انجام دادند، همه روی هوا بودیم و همان سال هم قهرمان شدیم. در زمان استانکو تیم خیلی خوبی داشتیم. مهارت مربی کروات فوق‌العاده بود به شکلی که همه تیم‌ها را با قدرت شکست می‌دادیم و گل خورده بسیار کمی هم داشتیم و با قدرت دو سال قهرمان ایران شدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی