نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی کاراته به خبرورزشی گفت: بازخوردی که از آمادگی کاراته‌کا‌ها در لیگ می‌گیریم برای ادامه راه مفید است.

تکاپوی کاراته برای سهمیه‌های المپیک
خبرورزشی/فتح الله فتحی؛ ماراتن نفسگیر لیگ‌های جهانی برای سهمیه المپیک، اهمیت بالایی دارد و تلاش کادر فنی رسیدن به سه سهمیه المپیک است. شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته می‌گوید‌: «کاراته‌کا‌های ما در سه وزن شرایط خوبی برای سهمیه دارند، ولی برای قطعی کردن سهمیه‌ها باید رقابت‌ها را با جدیت دنبال کنیم. همه ملی‌پوشان از اهمیت مسابقات سال ۲۰۱۹ باخبر هستند و در اردو‌ها سخت تمرین می‌کنند تا با آمادگی در این مسابقات شرکت کرده و جایگاه خود را در رنکینگ جهانی ارتقا دهند.»
سرمربی تیم ملی با اشاره به لیگ جهانی پاریس ادامه می‌دهد‌: «اولین برنامه ما در سال جدید میلادی، لیگ جهانی پاریس است و پس از آن مسابقات امارات و اتریش را پیش رو داریم که در هر سه تورنمنت حضور پیدا می‌کنیم تا به مدال رسیده و شرایط خود را جدول امتیازات بهبود ببخشیم.»
هروی به تغییر وزن امیر مهدی‌زاده اشاره می‌کند‌: «امیر در رقابت‌های فرانسه و امارات در همان وزن ۶۰- کیلوگرم مبارزه می‌کند. حضور او در وزن ۶۷- کیلوگرم برای امتیازات مسابقات چین است و از این پس مهدیزاده در همان وزن قبلی اش مبارزه می‌کند.»
سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به سختی انتخابی المپیک ادامه می‌دهد‌: «همه مدعیان جهانی با آمادگی بالا به مسابقات می‌آیند و بدون شک در سطح کمی و کیفی بسیار بالایی برگزار می‌شود که رسیدن به مدال در هر مسابقه سخت‌تر می‌شود و ما این موضوع را به تک‌تک ملی‌پوشان گوشزد کرده‌ایم. تا برای رسیدن به موفقیت در مسابقات پیش رو هیچ فرصتی را از دست ندهند.»
او درباره روند آماده‌سازی ملی‌پوشان می‌گوید‌: «در حال حاضر در حال پیگیری مرحله دوم اردو‌ها هستیم. دو مرحله دیگر اردو داریم که مرحله آخر متصل به اعزام است. ملی‌پوشان شرایط خوبی دارند و فدراسیون نیز تمهیداتی را انجام داد تا با تمام ظرفیت در کاراته‌وان فرانسه حاضر شویم. امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم در همه مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنیم تا هر سه سهمیه را بگیریم.»
هروی درباره کاراته‌کا‌هایی که جواز حضور در کاراته وان را گرفته‌اند، حرف می‌زند‌: «در سه مرحله کاراته‌کا‌ها می‌توانند در رقابت‌های کاراته وان پاریس شرکت کنند. در مرحله اول فدراسیون در هر وزن می‌توانست حداکثر تا دو نفر از کاراته‌کا‌هایی که رنکینگ زیر ۵۰ دارند را ثبت‌نام کند. در مرحله دوم اگر هر کشوری بازیکنی با رنکینگ کمتر از ۵۰ داشت و او را ثبت نام نکرده بود، سایر کاراته‌کا‌ها می‌توانند با هزینه شخصی ثبت نام کنند؛ البته به شرطی که فدراسیون دو بازیکن خود را ثبت نام نکرده باشد. در مرحله سوم نیز در صورتی که جدول ۶۴ نفری پر نشده باشد عملاً ۱۴ نفر فرصت حضور خواهند داشت و هر فدراسیونی که زودتر اقدام کرد می‌توانست نفرات خود را ثبت نام کند. در واقع فدراسیون جهانی این شانس را به نفراتی که رنکینگ زیر ۱۰۰ داشتند داد تا در کاراته وان پاریس حضور داشته باشند که کاراته ایران به نحو احسن از این موقعیت استفاده و بازیکنان را ثبت‌نام کرد تا با تمام پتانسیل دراین رقابت‌ها حاضر شود.»
سرمربی تیم ملی کاراته‌کا‌های لیگی را محک می‌زند‌: «مبارزه ملی‌پوشان در سوپرلیگ می‌تواند ارزیابی خوبی برای کادر فنی باشد. بازخوردی که از آمادگی کاراته‌کا‌ها در لیگ می‌گیریم برای ادامه راه مفید است و کادر فنی خیلی بهتر می‌تواند نقاط ضعف و قوت بازیکنان را شناسایی کند.»
هروی با ابراز امیدواری به مدال‌آوری تیمش در لیگ‌های جهانی می‌گوید‌: «سربازانی در اردوی تیم ملی داریم که برای اهتزاز پرچم سه رنگ و مقدس ایران اسلامی با اتکا به خداوند و توسل به ائمه اطهار بدون خستگی و با قدرت، پرانرژی و با اتحاد و همدلی برای تحقق اهداف بزرگ سرسختانه مبارزه می‌کنند تا رؤیا‌های کاراته در المپیک به واقعیت تبدیل شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی