نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قهرمان ۳ دوره رقابت‌های فیتنس اروپا به خبرورزشی گفت: دیدار با خانواده و تبادل اطلاعات با مربیان و مدرسان ایرانی یکی از دلایل حضور چندباره من در ایران بود.

اکبری: فیتنس به ورزش سلامتی در جهان معروف است!
به گزارش خبرورزشی، این روز‌ها برای خودش در آلمان و قاره اروپا اسم و رسمی در کرده است. حالا همه می‌خواهند با این قهرمان، مربی و مدرس ایرانی عکس یادگاری داشته باشند و با افتخار بگویند که بر سر کلاس درس او نشسته‌اند. مهداد اکبری همان چهره محجوب و محبوبی است که به‌رغم جایگاه بسیار بالایی که در ورزش آلمان و اروپا دارد، همواره به ایرانی بودن خود افتخار کرده و می‌کند. قهرمان ۳ دوره رقابت‌های فیتنس اروپا و قهرمان بین‌المللی فیتنس آلمان در سال ۲۰۱۸ و... چندی پیش برای دیدار با خانواده و تدریس در دو کلاس مرتبت با رشته بدنسازی و پرورش اندام به ایران آمد تا آخرین تجربیات و یافته‌های علمی خود را به مربیان ایرانی انتقال دهد، کاری که با موفقیت تمام انجام شد تا مهداد همچنان به اینکه می‌تواند دین خود را به جوانان کشورش به نوعی ادا نماید، خوشحال باشد. مدرس جهانی فیتنس و EMS حالا به روز‌های بهتری فکر می‌کند و می‌خواهد اولین ایرانی باشد که با نام ایران در سراسر جهان رشته فیتنس و EMS را تدریس کرده است.
*صلاح می‌دانید که با معرفی خودتان شروع کنیم؟
مهداد اکبری، فوق‌لیسانس مدیریت بین‌المللی ورزش از دانشگاه کلن آلمان هستم. نفر دوم مسابقات اولین دوره رقابت‌های بادی‌کلاسیک در تهران، نایب‌قهرمان مسابقات جهانی فیتنس آلمان در سال ۲۰۰۷، قهرمان رقابت‌های فیتنس آلمان در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، قهرمان رقابت‌های فیتنس اروپا در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، قهرمان بین‌المللی رشته فیتنس آلمان در سال ۲۰۱۸، مدرس بین‌المللی فیتنس و EMS، مدیر آکادمی فیتنس بین‌المللی IFPE در آلمان و...
*چرا از دنیای قهرمانی فاصله گرفتید؟ مربیگری هم می‌کنید؟
چون به ادامه تحصیل فکر می‌کردم و می‌خواستم دانش علمی خود را افزایش دهم. در مورد کار مربیگری هم باید بگویم که تنها به صورت VIP کار مربیگری را انجام می‌دهم و الان یک سال است که به این کار مشغول هستم.
اکبری: فیتنس به ورزش سلامتی در جهان معروف است!
*کار امروز شما چیست؟
کار اصلی من این روز‌ها تدریس و برگزاری دوره‌های آموزشی و مربیگری تناسب اندام، فیتنس و EMS در سراسر جهان است.
*تعریف فیتنس چیست؟
فیتنس به معنای دستیابی به استاندارد‌های لازم جهت رسیدن به حداکثر سلامتی جسمی و فکری است.
*بدن فیتنسی چه نوع بدنی است؟
به بدنی که دارای هارمونی و تناسب بسیار بالا توأم با فاکتور‌های آمادگی جسمانی باشد، اصطلاحاً بدن فیتنسی گفته می‌شود.
*علت پرطرفدار بودن فیتنس در چیست؟
دلیل آن این است که دستیابی به فیتنس برای همگان کار بسیار سختی نیست بلکه از طریق انجام تمرینات منظم و مستمر توأم با رژیم غذایی علمی در کنار یک مربی آگاه به راحتی امکان‌پذیر است.
*مربی آگاه در موفقیت یک ورزشکار رشته فیتنس تا چه اندازه می‌تواند تأثیرگذار باشد؟
مربی آگاه دقیقاً نقش یک معلم را در یک کلاس درس دارد و اوست که الفبای فیتنس را از طریق تجربیات و آموخته‌های خود به آن‌ها منتقل می‌کند.
*تعریف EMS چیست؟
EMS همان‌طور که از نامش پیداست، انقباضات الکتریکی عضلات است و تأثیرگذاری آن در ابتدای ورود به دنیای فیتنس تنها در باشگاه‌های تخصصی EMS امکان‌پذیر است. EMS برای قشر خاصی از افراد جامعه که زمان آنچنانی برای انجام تمرینات متداول را ندارند، پیشنهاد می‌شود. در دنیای امروز، EMS نقش خود را به عنوان یک ابزار مدرن کمکی در امر بدنسازی به خوبی نشان داده و توانسته است اعتماد عمومی مردم را به دست بیاورد.
*تفاوت EMS با X.BODY در چیست؟
ببینید، X.BADY تنها نام یک برند ورزشی از سیستم‌های تمرینی EMS است و هیچ چیز دیگری هم نیست. EMS یک تکنولوژی در جهت تمرینات ورزشی و همچنین در دوران آسیب‌دیدگی ورزشکاران است، یا بهتر بگویم برای رسیدن به یک اندام ایده‌آل با صرف کمترین زمان ممکن EMS بهترین است.
*مصرف کالری در EMS چگونه است؟
میزان مصرف کالری در تمرینات EMS به خاطر انقباض همزمان تقریباً همه عضلات بدن (فول‌بادی) در بالاترین سطح ممکن است و تا به امروز هم هیچ مدل تمرینی قادر به تمرینات همزمان همه عضلات بدن نبوده است.
*چه کسانی می‌توانند از این سیستم تمرینی استفاده کنند؟
همه می‌توانند از این سیستم استفاده کنند، اما قبل از آغاز تمرینات EMS افراد متقاضی باید فرم معاینات اولیه پزشکی شامل فشار خون، سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، نارسایی کلیوی، ناراحتی‌های مربوط به تیروئید و سابقه عمل‌های جراحی توسط تیم پزشکی را پر کرده باشند تا بعد از آن مربیان EMS بتوانند کار خود را با آن‌ها آغاز کنند. البته این را هم بگویم که EMS همانقدر که می‌تواند مفید باشد، مانند همه رشته‌های ورزشی دیگر در صورت استفاده نادرست، می‌تواند به همان اندازه خطرناک هم باشد.
اکبری: فیتنس به ورزش سلامتی در جهان معروف است!
*شما که در سطح قهرمانی اروپا مسابقه می‌دادید، با نام کدام کشور روی استیج می‌رفتید؟
من در تمامی مسابقات خود با نام ایران حضور داشته و به این موضوع هم افتخار کرده و می‌کنم.
*دلیل مقبولیت فیتنس در دنیا چیست؟
راستش را بخواهید فیتنس در دنیا به ورزش سلامتی معروف است و این همه دلیل مقبولیت فیتنس، در جهان است.
*مهداد اکبری به عنوان مدیر آکادمی فیتنس بین‌المللی IFPE کار این آکادمی را چگونه تعریف می‌کند؟
برگزاری دوره‌های آموزشی و مربیگری رشته‌های فیتنس، بدنسازی و بدنسازی پایه رشته‌های مختلف و همچنین تمرینات EMS با سه سطح مربیگری از جمله کار‌های آکادمی ماست. این آکادمی در حال حاضر عضویت ۵۶۲ مربی را در کارنامه خود دارد، مربیانی که به زودی بر تعداد آن‌ها نیز افزوده خواهد شد.
*نظر جهانیان درباره جایگاه ایران در این رشته چگونه نگاهی است؟
آن‌ها عملکرد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران را فراتر از حد انتظار تلقی کرده و آن را یکی از پرافتخارترین فدراسیون‌های جهان می‌دانند. آن‌ها به درستی ایران را پایتخت پرورش اندام جهان دانسته و اعتقاد دارند رقابت‌هایی که در آن ورزشکاران ایرانی شرکت داشته باشند، از غنای کیفی بسیاری برخوردار خواهد بود.
*دلیل حضور چندباره شما در ایران چه بود؟
دیدار با خانواده و تبادل اطلاعات با مربیان و مدرسان ایرانی یکی از دلایل حضور چندباره من در ایران بود. همچنین تدریس در دو کلاس تمرینات EMS که توسط فدراسیون بدنسازی انجام شد و همچنین کاربرد تمرینات EMS در تمرینات فانکشنال که با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد، از دیگر دلایل حضور من در ایران بود.
اکبری: فیتنس به ورزش سلامتی در جهان معروف است!
*برنامه آینده شما چیست؟
برنامه آینده من در صورت درخواست فدراسیون‌های مختلف، ارائه دوره‌های جدید بدنسازی و یا بدنسازی EMS برای رشته‌های مختلف ورزشی با هدف افزایش مدال‌آوری برای قهرمانان کشور عزیزم ایران است.
*با فوتبالی‌ها هم همکاری دارید؟
بله، با برخی از چهره‌های معروف و معتبر فوتبالی مشغول همکاری هستم و امیدوارم به زودی بتوانم حاصل سال‌ها تجربیات خود را به تیم‌های آن‌ها انتقال دهم.
*چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟
امیدوارم در یک ماه آینده این اتفاق بیفتد و من بتوانم یک اتفاق خوب را در فوتبال ایران رقم بزنم. اتفاقی که خیلی‌ها را سورپرایز خواهد کرد.
*از اینکه به عنوان یک ورزشکار ایرانی موفق در آلمان به شما توجه می‌شود، چه احساسی دارید؟
باور کنید خیلی خوشحال هستم. در آلمان بسیاری از شاگردان در حاشیه کلاس‌های تمرینی درباره ملیت من از من سؤال می‌کنند. از فرهنگ ایرانیان از من می‌پرسند و خیلی از مسائل دیگر که من هم با افتخار تمام از ایران و از تاریخ کهن آن برایشان می‌گویم و می‌گویم که ایران عشق است و ایرانی بودن، یک افتخار.
*به چه اسمی در ورزش آلمان مشهور هستید؟
آلمانی‌ها به من لقب سوپراستار را داده‌اند.
*حرف آخر؟
آرزوی موفقیت برای تمامی ورزشکاران شایسته ایران‌زمین که در هر کجای دنیا که حاضر می‌شوند، باعث افتخار و غنای کیفی و فنی آن مسابقات هستند. ضمن اینکه آرزو می‌کنم ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام ایران همچنان در دنیا بدرخشند و شایستگی‌های خود را نشان دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی