نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت‌های نیم‌فصل دوم لالیگا در شرایطی برای بارسلونا از فردا و بازی برابر ختافه شروع می‌شود که همه منتظر درخشش مجدد لیونل مسی، ستاره و کاپیتان این باشگاه هستند.

۱۰ چالش مسی برای سال ۲۰۱۹ به گزارش خبرورزشی، لیونل مسی که در این فصل نشان داده به روز‌های خوبش بازگشته و به نظر می‌رسد برای رسیدن به توپ طلای ششم دندان تیز کرده، آمار خوبی سال ۲۰۱۸ به‌جا گذاشت. او علاوه بر اینکه از لحاظ تیمی خوب کار کرده از لحاظ انفرادی هم دستاورد‌های قابل قبولی داشته است. مسی در سال ۲۰۱۸ به همراه بارسا توانست فاتح لالیگا، کوپا دل‌ری و سوپرجام اسپانیا شود. جوایز انفرادی اش هم کم نبود؛ ال‌پیچی‌چی لیگ شد و بعد هم کفش طلای اروپا را از آنِ خودش کرد. حالا که چند روزی از شروع سال جدید میلادی می‌گذرد، لئو انگیزه فراوانی دارد که به دستاوردهایش اضافه کند. در واقع در فصل جدید، لئو ۱۰ چالش جدید دارد که برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند.

بردن پنجمین لیگ قهرمانان اروپا
در این فصل همه می‌دانند بارسلونا برای بردن لیگ قهرمانان اروپا خیز برداشته؛ این همان جمله‌ای است که مسی پیش از شروع رقابت‌های این فصل در جمع هواداران در ورزشگاه نوکمپ به زبان آورد. لئو در سال ۲۰۱۵ می‌خواهد پنجمین لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد آن هم در ورزشگاه واندا متروپولیتانو.

۱۰ چالش مسی برای سال ۲۰۱۹

* سومین کفش طلای متوالی و ششمین ال‌پیچی‌چی
لئو خیلی خوب می‌داند برای رسیدن به اهدافی که در سر دارد باید آمار گلزنی اش را از چیزی که هست بالاتر ببرد. در واقع اگر او برای بارسلونا جام‌های رنگارنگ می‌خواهد باید خودش هم در این امر شراکت گسترده‌ای داشته باشد. اگر او به روند گلزنی‌هایش ادامه بدهد در همین سال ۲۰۱۹ می‌تواند برای سومین بار متوالی کفش طلای اروپا را ببرد. البته می‌تواند برای ششمین بار در طول دوران حرفه‌ای اش هم ال‌پیچی‌چی که جایزه برترین گلزن لالیگاست را هم مال خود کند.

* تبدیل شدن به دومین بازیکن با بیشترین آمار بازی
زمان زیادی از مثلث خاطره‌انگیزه بارسلونا نمی‌گذرد؛ مثلثی که یک ضلعش ژاوی بود، ضلع دیگرش اینیستا و ضلع سومش مسی. حالا دو ضلع اول از بارسلونا رفته‌اند و مسی تنها مانده. دست بر قضا دو بازیکنی که رفته‌اند بیشترین بازی را هم برای بارسلونا دارند. ژاوی ۷۶۷ بازی کرد و رفت. پشت سرش اینیستا ایستاده که ۶۷۴ بازی برای بارسلونا دارد. مسی، اما فعلاً با ۶۵۷ مسابقه در رده سوم است و فقط به ۱۸ بازی دیگر نیاز دارد تا به رکورد اینیستا برسد و تبدیل شود به دومین بازیکن تاریخ باشگاه که بیشترین بازی را دارد.

* برابری با گیگز و عبور از ویتور بایا
بارسا امسال در سر دارد همه جام‌ها را ببرد؛ این را تقریباً همه می‌دانند. اگرچنین اتفاقی بیفتد آن وقت مسی می‌تواند با رکورد رایان گیگز، اسطوره باشگاه منچستر‌یونایتد برابری کند. لئو فعلاً در بارسلونا ۳۳ جام دارد. اگر سه جام دیگر به دست بیاورد به همراه رایان گیگز تبدیل به اسطوره‌هایی می‌شوند که توانسته‌اند در یک باشگاه ۳۶ جام به دست بیاورند. او با همین جام‌ها می‌تواند از رکورد ۳۵ جام ویتور بایا هم عبور کند.

* هت‌تریک کردن با زدن ایستگاهی
جنبه جدیدی از بازی مسی که در رقابت‌های نیم‌فصل اول هم پدیدار بود دقت و بالارفتن مهارت‌های او در زدن ضربات ایستگاهی است. اوج این کار را می‌تواند در بازی برابر اسپانیول دید که او دبل کرد؛ دبلی که هر دو تایش روی زدن ضربات ایستگاهی بوده؛ وقتی مسی توانسته با ضربات ایستگاهی در یک بازی دو گل بزند، چه دلیلی دارد که نتواند روی همین ضربات در یک بازی هت‌تریک کند؟

* بیشترین برد در لالیگا
برای مسی هر مسابقه‌ای که با بردن بارسلونا به پایان می‌رسد نزدیک شدن به رکورد یک بازیکن از تیم دشمن، یعنی رئال‌مادرید است. در واقع رکورد رسیدن به پیروزی در رقابت‌های لالیگا تا اینجا در اختیار ایکر کاسیاس دروازه‌بان سابق رئال‌مادرید است. ایکر ۳۳۴ پیروزی در لالیگا دارد. مسی حالا فقط به ۱۱ برد دیگر نیاز دارد تا از ایکر عبور کند و تبدیل به بازیکنی شود که بیشترین برد را در تاریخ رقابت‌های لالیگا دارد.

۱۰ چالش مسی برای سال ۲۰۱۹

* رسیدن به مرز ۴۰۰ گل در لالیگا
این یکی دیگر دم دستی‌ترین چیز‌هایی است که شاید در عرض یک هفته برای مسی محقق شود؛ شماره ۱۰ افسانه‌ای بارسلونا فعلاً ۳۹۸ گل در رقابت‌های لالیگا زده و فقط به دو گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد ۴۰۰ گل زده در رقابت‌های لیگ اسپانیا برسد. رکوردی که چه‌بسا در همین بازی فردا برابر ختافه برای لیونل مسی به دست بیاید.

* ثبت هت‌تریک پنجاهم
این هم یکی دیگر از همان مواردی است که هر لحظه برای لیونل مسی ممکن است اتفاق بیفتد. در واقع لئو تا به الان به همراه تیم‌های بارسلونا و آرژانتین توانسته چهل و نه بار هت‌تریک کند. اگر یکبار دیگر هت‌تریک کند می‌تواند در همین سال ۲۰۱۹ تعداد هت‌تریک‌هایش را به عدد ۵۰ برساند و آن وقت برای رسیدن به پنجاه و یکمین هت‌تریکش تلاش کند.

* نزدیک شدن به پله
پله، اسطوره فوتبال برزیل توانسته در بازی‌های رسمی به همراه باشگاهش سانتوس ۶۴۳ گل بزند. رکوردی که لیونل مسی خیلی نزدیک به شکستن آن است و چه‌بسا در همین سال میلادی بتواند به آن برسد. مسی فعلاً ۵۷۳ گل برای بارسلونا زده و می‌تواند به پله، اسطوره گلزنی دنیا نزدیک و نزدیک‌تر شود.

* پنجاهمین گل در کوپا دل‌ری
وقتی صحبت از گلزنی در رقابت‌های مختلف باشد همیشه می‌شود به توانایی‌های لیونل مسی امیدوار بود. لئو در رقابت‌های کوپا دل‌ری یا جام‌حذفی اسپانیا تا به الان ۴۸ گل زده؛ او فقط به دو گل دیگر در این تورنمنت نیاز دارد تا شماره گل‌های زده اش را رُند کند و به ۵۰ گل برساند. موردی که بعید است که در سال ۲۰۱۹ محقق نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی