نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای محمد صلاح سال ۲۰۱۸ هم مثل ۲۰۱۷ به بهترین شکل ممکن تمام شد و توانست جایزه مرد سال فوتبال قاره آفریقا را برای دومین بار مال خود کند.

به گزارش خبرورزشی، محمد صلاح در سال ۲۰۱۸ کمی هم بدشانسی آورد که عمده اش به جام جهانی برمی‌گردد، اما در مجموع توانست سالی موفقیت‌آمیز را پشت سر بگذارد و با این جایزه به شروعی مقتدرانه در ۲۰۱۹ فکر کند. محمد صلاح با لیورپول در حال رسیدن به افتخاراتی است که می‌تواند برای خودش و باشگاه به یادگار باقی بماند.
آقای گلی جزیره
برخلاف قاره آسیا که برای انتخاب مرد سال فوتبال به درخشش لژیونر‌ها توجه نمی‌کند، آفریقایی‌ها، اما ثابت کردند همه چیز را به طور حرفه‌ای برگزار می‌کنند و یک گام به اروپایی‌ها نزدیک شده‌اند. آقای گلی لیگ برتر در فصل گذشته بهترین دلیل برای آفریقایی‌ها بود تا دوباره صلاح را به عنوان مرد سال فوتبال انتخاب کنند. صلاح مصری در ۳۳ بازی لیگ برتر موفق به زدن ۲۶ گل شد تا عنوان آقای گلی رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. صلاح در این راه از هری کین ۲۱ گله پیشی گرفت.
در خدمت تیم
همه فکر می‌کنند محمد صلاح بازیکنی خودخواه است و دوست دارد خودش گل‌های تیم را به ثمر برساند. آمار، اما می‌گوید او را باید بازیکنی در خدمت تیم دانست. بازیکنی که علیرغم گلزنی، به هم‌تیمی‌هایش هم پاس می‌دهد و آن‌ها را برای باز کردن دروازه رقبا تغذیه می‌کند. او در فصل گذشته با دادن ۱۰ پاس گل نشان داد می‌تواند همچون گلزنی، پاس گل‌های خوبی هم به هم‌تیمی‌هایش ارسال کند.
نایب‌قهرمانی با لیورپول
محمد صلاح در سال ۲۰۱۸ دو بار تلخی را در مرحله آخر تجربه کرد. اولی نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فینال کیف بود. جامی که لیورپولی‌ها برای قهرمانی اش نقشه‌های زیادی کشیده بودند. نه تنها این رؤیا به واقعیت تبدیل نشد بلکه صلاح با مصدومیت از ناحیه کتف مواجه شد و حضورش در جام جهانی نیز به، اما و اگر کشیده شد. اتفاق دوم قهرمان نشدن لیورپول در لیگ برتر بود. آرزویی که سالیان سال در دل هواداران لیورپول مانده و شاید امسال بالاخره محقق شود.
جام جهانی
جام جهانی برای محمد صلاح مصری از فینال کیف (لیگ قهرمانان اروپا) تمام شده بود. ضربه سنگین راموس به شانه صلاح باعث شد حضوری نصفه و نیمه در جام جهانی داشته باشد. صلاح در بازی اول مقابل اروگوئه که حساس‌ترین بازی بود حضور پیدا نکرد و در مجموع ۲ گل برای تیمش به ثمر رساند. مصر از مرحله گروهی حذف شد و صلاح هم تورنمنت را با بدبیاری به اتمام رساند.
رقبای آقای گل
محمد صلاح مصری در شرایطی خودش را به سنگال رساند تا برای مراسم بهترین‌های قاره آفریقا شرکت کند که دو رقیب جدی را کنار خود می‌دید. دو رقیب لیگ برتری که یکی از آن‌ها هم‌تیمی اش یعنی سادیو مانه بود. دیگری هم کسی است که صلاح با او برای آقای گلی امسال جزیره رقابت می‌کند؛ پیر امریک اوبامیانگ. صلاح مجموعاً ۴۴ گل برای لیورپول و مصر در سال ۲۰۱۸ به ثمر رساند. سادیو مانه سنگالی که دوم شد ۲۰ گل در ۴۴ بازی برای لیورپول و کشورش به ثمر رساند و سهم اوبامیانگ برای گابون و آرسنال ۲۶ گل در ۳۹ بازی بود. این در حالی بود که عده‌ای اعتقاد داشتند کالیدو کولیبالی می‌توانست در این فهرست جا داشته باشد.
انگلیسی‌ها در تیم منتخب
شاید اگر قاره آسیا بود هیچ‌کدام از بازیکنان لژیونر تا این حد نمی‌توانستند در مراسم بهترین‌های سال خودنمایی کنند. بعد از معرفی بهترین بازیکن سال، نوبت به انتشار اسامی تیم منتخب سال قاره سیاه رسید. فهرستی که جالب بود هفت بازیکن شاغل در لیگ برتر در آن حضور داشتند. خط حمله سه نفره با حضور مانه، اوبامیانگ و صلاح، خط میانی با حضور کیتا از لیورپول و ریاض محرز از منچسترسیتی و خط دفاع با حضور اریک بایی منچستری و سرجی اوریر از تاتنهام تیم بهترین‌های سال ۲۰۱۸ قاره آفریقا را تشکیل دادند. بن‌عطیه، پارتی، کولیبالی و اونیانگو دیگر بازیکنان حاضر در لیست منتخب یازده نفره بودند.
الماس سفید قاره سیاه
با اجرای حرکات موزون
اما این پایان کار نبود. محمد صلاح وقتی که جایزه اش را دریافت کرد و روی صندلی اش نشست با درخواست خواننده روی استیج آمد و با جایزه اش برای لحظاتی به اجرای حرکات موزون پرداخت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی