نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وسط جام ملت‌ها، در گرماگرم این که به کدام حریف می‌خوریم و با کدام تیم بازی می‌کنیم، کارلوس کی روش یک بار دیگر دغدغه‌های‌مان را تغییر داد...

پرونده| در امارات بجنگ آقای کی‌روش
به گزارش   خبرورزشی ، کارلوس کی‌روش حالا زلزله تازه‌ای به پا کرده است... پنج‌شنبه همه منتظر بودند ببینند تیم ملی در مرحله یک‌هشتم با عمان بازی می‌کند یا با لبنان؟ خیلی‌ها هم دوست داشتند هر دو بازی عمان- ترکمنستان و لبنان- کره شمالی مساوی تمام شود تا ایران با فلسطین بازی کند و نبرد تیم بدون گل خورده ما و تیم بدون گل زده حریف، تیم ملی ما را راحت به یک‌چهارم بفرستد، اما مصاحبه انتحاری کارلوس کی روش که نارنجک به خودش بست و به وزیر ورزش حمله کرد، همه را به تعجب واداشت و دغدغه فوتبال‌دوستان را تغییر داد.
این اولین باری نیست که کی‌روش از وزارت ورزش انتقاد می‌کند. کارلوس تقریباً به این باور رسیده که وزیر ورزش مخالف ادامه همکاری‌اش با تیم ملی است و حالا اگر صد نفر هم به او بگویند وزیر دخالتی در فدراسیون فوتبال ندارد، نگاه کارلوس تغییر نمی‌کند. کی‌روش وزارت را مخالف خودش و حامی برانکو می‌داند، ولی حتی اگر این نگاهش درست باشد که نیست، باز هم زمان بدی را برای انتقاد از وزیر ورزش انتخاب کرده و بدتر از همه بی‌دلیل پای برانکو و پرسپولیس را به این وادی کشیده است.
اصلاً بر فرض که وزارت به خاطر مخالفت با تمدید قرارداد کی‌روش از فدراسیون فوتبال حمایت نکرده باشد، این چه ربطی به برانکو و پرسپولیس دارد؟ شاید کی‌روش نمی‌داند بخش عمده طرفداران تیم ملی همان طرفداران پرسپولیس هستند که با انتقاد از تیم محبوب آنها، پرسپولیسی‌ها را علیه تیم ملی می‌شوراند!
دعوای او با برانکو واقعاً بی‌مزه شده است. برانکو در دوحه سرگرم آماده‌سازی پرسپولیس است و کاری با تیم ملی ندارد. شاید باورتان نشود، اما برانکو حتی نتوانسته برخی بازی‌های ایران را ببیند چرا که در هتل محل اقامت‌شان، شبکه‌ای که امتیاز پخش بازی‌های جام ملت‌ها را خریده قابل دسترسی نیست و او و بازیکنان پرسپولیس ناچارند از طریق لینک‌های متفرقه و با مشقت به تماشای بازی‌های تیم ملی بنشینند.
دعوای کارلوس با وزیر ورزش هم منطق ندارد... اصلاً الان چه وقت دعواست؟ تیم ملی ما هیچ وقت تا این حد مدعی قهرمانی جام ملت‌ها نبوده و واقعاً دلیلی ندارد درست فردای روزی که معاون وزیر با ۶۰۰ هزار دلار پول نقد به اردوی تیم ملی رفته و پاداش ملی‌پوشان را پرداخت کرده، کارلوس کی روش وزیر ورزش را از دم تیغ بگذراند.
اینجاست که فدراسیون فوتبال باید ورود کند و جلوی ادامه این رفتار را بگیرد. مهدی تاج که دیروز بابت رفتار کی‌روش از مردم عذرخواهی کرد و از سرمربی تیم ملی خواست فقط در حیطه فنی حرف بزند، این چند روز تا پایان جام ملت‌ها واقعاً سرمربی تیم ملی را مدیریت کند و اجازه ندهد تنش و تشنج شانس موفقیت ما را پایین بیاورد. بار‌ها از همین ناحیه ضربه خورده‌ایم و نباید اجازه بدهیم حواشی دوباره به تیم ملی لطمه بزند.
کی‌روش باید باور کند دشمن او در ایران نیست، باید قبول کند رقیب تیم ملی هم برانکو و پرسپولیس نیستند که در دوحه اردو زده‌اند. ما باید در امارات با رقیبان تیم ملی بجنگیم. تیم ملی در جام ملت‌ها و در امارات می‌تواند جام بگیرد، نه در تهران و دوحه... آقای کی‌روش لطفاً در امارات بجنگ، لطفاً به پرچم صلح که خودت بلند کردی وفادار باش و مثل شخصیت‌های منفی فیلم‌های وسترن، ناگهان از جیب بغل هفت‌تیر کوچک بیرون نکش و بی‌هوا شلیک نکن... اسلحه را به سمت رقبا بگیر، به سمت عمان، چین، ژاپن و رقیب آخری که در فینال مقابل ما قرار می‌گیرد.
البته این حقیقت را هم نباید نادیده گرفت که کی‌روش حرفی درباره گرسنه بودن مردم ایران نزد و ترجمه اشتباه و ناقص مترجم که تاج هم به آن اشاره کرد (رئیس فدراسیون در عذرخواهی‌اش از مردم ایران تأکید داشت حرف‌های کی‌روش مشکلاتی هم در ترجمه داشت) باعث ایجاد سوءتفاهم شد و میلیون‌ها ایرانی را به منتقد کارلوس کی روش تبدیل کرد.
کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
در این مقطع که درگیر جام ملت‌ها هستیم، برخورد درست با کی‌روش چه می‌تواند باشد؟
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی بعد از بازی با عراق و صدرنشینی ایران، دوباره اقدام به انجام مصاحبه جنجالی این‌بار علیه وزیر ورزش کرد و عوامل این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال را زیر سؤال برد و صحبت‌های تندی انجام داد. اینکه در این مقطع که درگیر جام ملت‌ها هستیم، برخورد درست با کی‌روش چه می‌تواند باشد، سؤالی است که آن را با تنی چند از مسئولان و کارشناسان مطرح کردیم. این پاسخ‌هارا بخوانید:
مصطفی هاشمی‌طبا: کی‌روش دیگر قابل تحمل نیست
رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در این خصوص به خبرورزشی گفت: کی‌روش بر فدراسیون فوتبال مسلط شده و من نمی‌دانم چه دلایلی دارد که مسئولان فدراسیون حرفی به او نمی‌زنند و برابرش کوتاه می‌آیند. من خودم به این قضیه مشکوک هستم. مرد پرتغالی دیگر قابل تحمل نیست و همیشه هم گفتم او را باید کنترل می‌کردند و اجازه نمی‌دادند خارج از حیطه اختیاراتش رفتار کند. الان هم چاره‌ای نیست. باید تحمل کرد و اجازه داد تیم ملی کارش را انجام دهد، پس از جام ملت‌ها باید نشست و تکلیف این مربی همیشه ناراضی را روشن کرد.
حسن حبیبی: کی‌روش فوتبال‌بلد بی‌اخلاق است
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص به خبرورزشی گفت: هیچ کاری نمی‌شود با کی‌روش کرد. او همیشه مسلط بر فدراسیون فوتبال بوده و حرف هیچ‌کس را گوش نمی‌کند. عین خیالش هم نیست که کسی جوابش را بدهد. تازه خوشش هم می‌آید و وارد دعوای جدید می‌شود. کی‌روش فوتبال‌بلد، ولی بی‌اخلاق است. ما باید این چند مدت را هم تحمل کنیم و پس از پایان جام ملت‌ها تکلیف او را روشن کنیم. تیم ملی ان‌شاءا... قهرمان می‌شود، ولی این باعث نمی‌شود که بی‌اخلاقی‌های کی‌روش فراموش شود.
عبدالحمید احمدی: برخی حرف‌ها با بی‌انصافی زده می‌شود
 معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این خصوص گفت: ما برای تیم ملی هر کاری لازم بوده است، انجام داده‌ایم. فدراسیون فوتبال متولی تیم ملی است و مسائل و مشکلات تیم ملی را فدراسیون رتق و فتق می‌کند و ما هم تا جایی که در توان داشته‌ایم، از تیم ملی، بازیکنان و کادر فنی حمایت کرده‌ایم و برخی حرف‌ها واقعاً با بی‌انصافی زده می‌شود و وزارت ورزش دخالتی در مسائل داخلی تیم ملی ندارد و به نظرم سرمربی تیم ملی نباید ناآگاهانه برخی مسائل را مطرح کند. در حال حاضر تیم ملی نیاز به آرامش دارد و شخص کی‌روش خودش باید در این مسئله پیشقدم شود.
بیژن ذوالفقارنسب: فعلاً باید صبوری کرد
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: من بار‌ها گفته‌ام کارلوس کی‌روش بیشتر موقع‌ها خارج از حیطه اختیاراتش حرف می‌زد و متأسفانه از سال‌ها قبل در این خصوص کسی جلوی او را نگرفته و باعث شده کی‌روش هر بار با مصاحبه‌های تند، اهالی ورزش و فوتبال ما را زیر سؤال ببرد. او بعد از بازی با عراق هم به شدت علیه وزارت ورزش و فدراسیون جبهه گرفت و اظهارات نادرستی را مطرح کرد. از بخت بد شرایط تیم ملی در جام ملت‌ها به مرحله حساسی رسیده و باید صبوری کرد و به قول معروف، کی‌روش را کنترل کرد تا تیم ملی لطمه نخورد و پس از این رقابت‌ها تکلیف این موضوع را روشن کرد.
امیر حاج‌رضایی: واقعاً نمی‌دانم به کی‌روش چه بگویم
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص به خبرورزشی گفت: من واقعاً نمی‌دانم در این شرایط خاص تیم ملی چه نظری درباره اظهارات کی‌روش داشته باشم. این موضوعی است که بار‌ها تکرار شده و نمی‌دانم آیا باید بگویم جامعه فوتبال صبور باشند یا جواب کی‌روش را بدهند. واقعاً جای ناراحتی دارد. ما دوست نداریم آرامش تیم ملی به هم بخورد، ولی آیا اگر نقدی بکنیم، یعنی شرایط تیم ملی را متزلزل کرده‌ایم؟ من همواره سعی کرده‌ام با اغماض در این خصوص نظر بدهم، ولی نمی‌دانم آیا حالا هم باید صبوری کرد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی