۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیرحسین بادی جوان‌ترین عضو تیم ملی تنیس به خبرورزشی گفت: من از خیلی چیز‌ها برای تنیس گذشتم و خانواده‌ای داشتم که برای رسیدن به این جایگاه من را حمایت کردند.

برای شروع تنیس یک جفت کتانی هم نداشتم
خبرورزشی/سمیرا قدسی؛ تنیس را در تلویزیون شناخت، مسحور از حرکات جادویی جوکوویچ وقتی باخبر از جوایز کلان رقابت‌های تنیس شد فعالیتش در این رشته را آغاز کرد. تنیس ورزش بچه‌پولدار‌ها بود، اما امیرحسین بادی حتی یک کتانی هم برای شروع نداشت. رؤیاهایش به او قدرت داد، پدر در یک کلاس گروهی ثبت نامش کرد و دیدار با سعید احمدوند مسیر زندگی او را عوض کرد.
با انگیزه جوایز کلان مسابقات، تنیسور شدم
از سن ۱۱ سالگی و زمانی که تلویزیون مسابقات تنیس را پخش می‌کرد، به این رشته علاقه‌مند شدم. جوکوویچ بازیکن مورد علاقه من بود ولی می‌توانم بگویم دلیل توجه من به تنیس جایزه‌های کلانی بود که به بازیکنان برتر تعلق می‌گرفت.
جایگاه امروزم را مدیون سعید احمدوند هستم
من در قم به دنیا آمده و بزرگ شدم. پس از اینکه پدرم متوجه علاقه من به تنیس شد، من را در کلاس‌های گروهی که هزینه کمتری به نسبت کلاس‌های شخصی داشت، ثبت نام کرد و از آن زمان بود که تنیس را به صورت جدی آغاز کردم و هر هفته برای حضور در مسابقات آدینه راهی تهران می‌شدم.
تنیس ورزش بچه بالا شهری‌ها و پولدار‌ها بود و من یادم می‌آید زمانی که می‌خواستم تنیس را شروع کنم، حتی کتانی برای پوشیدن و بازی کردن نداشتم. زمانی که برای حضور در مسابقات راهی تهران می‌شدم با سعید احمدوند سرمربی فعلی تیم ملی آشنا شدم و رسیدن به این جایگاه را مدیون آقای احمدوند هستم.
تمرین کنار بهترین‌های ایران افتخار بزرگی است
حضور یک ساله‌ام در تهران باعث شد خانواده‌ام نیز برای زندگی راهی این شهر شوند. برای نخستین بار و در سن ۱۶ سالگی به همراه احمدوند در مسابقات دیویس کاپ جوانان حضور پیدا کردم. در حال حاضر نیز سابقه ۳ ساله عضویت در تیم ملی را دارم و دو بار با تیم ایران مقابل تیم‌های هنگ‌کنگ و چین‌تایپه به میدان رفتم.
در حال حاضر اردوی آماده‌سازی تیم ملی تنیس در حال برگزاری است و از اینکه بازیکن باتجربه‌ای همچون انوشا شاهقلی که یکی از بهترین‌های ایران به شمار می‌آید تجربیات خود را در زمین تنیس در اختیار ما می‌گذارد، برای من لذت‌بخش است. زمانی که من به دنیا آمدم شاهقلی قهرمان ایران بود و از اینکه کنار این بازیکن تمرین می‌کنم لذت می‌برم و افتخار می‌کنم.
اگر به تیم دیویس‌کاپ دعوت نشوم، قطعاً حقم نبوده است
قرار است تمرینات آماده‌سازی تیم ملی تا زمان اعزام به مسابقات دیویس‌کاپ ادامه داشته باشد و پس از آن در مسابقات فیوچرز شرکت می‌کنیم و قطعاً تا زمان اعزام ترکیب اعزامی تغییر خواهد کرد. در صورتی که من جزو نفرات تیم دیویس‌کاپ نباشم، بدون شک حقم نبوده و من بر این باورم که تیم ملی جای کسب تجربه نیست و کسانی باید در تیم حضور داشته باشند که برای ایران بهترین نتیجه را کسب کنند، اما امیدوارم اگر انتخاب شدم، در این دوره شانس بازی کردن به عنوان بازیکن ثابت را داشته باشم.
به اعتقاد من تیم ملی جای برترین‌ها است و زمانی فدراسیون باید از تیم جوان در رقابت‌های مهمی همچون دیویس‌کاپ استفاده کند که به دنبال نتیجه نباشد.
در دیویس‌کاپ قبلی تیم با آشفتگی از صعود به گروه ۲ جا ماند
متأسفانه سال گذشته تیم با آشفتگی در رقابت‌های دیویس‌کاپ حضور پیدا کرد و پس از شکست مقابل هنگ‌کنگ با چین‌تایپه مسابقه داد. در دومین دیدار ایران بازی بهتری از خود به نمایش گذاشت، اما متأسفانه با شکست در این مسابقه شانس صعود را از دست دادیم. خوشبختانه در این دوره تمرینات تیم ملی با آرامش پیگیری می‌شود و با حمایت‌هایی که از سوی فدراسیون و وزارت شاهد بودیم امکان صعود به دسته دو آسیا را داریم.
برای تأمین هزینه‌ها مجبورم مربیگری کنم
زندگی در تهران هزینه بیشتری به نسبت سایر استان‌ها دارد به همین دلیل من مجبورم برای درآمدزایی و کاهش هزینه‌های تمرین همزمان با بازی کردن، تنیس را آموزش بدهم. یکسری از بازیکنان به دلیل تأمین مالی تنها برنامه‌شان بازی کردن تنیس است و دغدغه مالی ندارند، اما برای من شرایط متفاوت است و به همین دلیل مجبورم کار کنم تا از پس این مخارج بربیام.
مربیگری کردن در تنیس همزمان با بازی کردن حرفه‌ای علاوه بر اینکه زمانی برای استراحت برایم نمی‌گذارد، شرایط آمادگی خودم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث افتم می‌شود.
تا به حال رقابتی را در سطح بازی‌ها آسیایی به عمرم ندیده بودم
یکی از بهترین اتفاقات چند سال اخیر تنیس، مجوز حضور در بازی‌های آسیایی بود. این اتفاق بزرگ با حمایت شایسته وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک محقق شد و ایران توانست پس از ۲۵ سال حضور در این بازی‌ها را تجربه کند و من به شخصه چنین سطح بازی‌هایی را در عمرم ندیده بودم و حضور در این رویداد یکی از بهترین اتفاق‌های زندگی‌ام بود.
تنیس تمام زندگی من است
من از خیلی چیز‌ها برای تنیس گذشتم و خانواده‌ای داشتم که برای رسیدن به این جایگاه من را حمایت کردند. تنیس تمام زندگی من است و به دنبال این هستم که در بین برترین‌های رنکینگ دنیا که کار بسیار سختی است، قرار بگیرم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی