۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ برتر، شهرآورد ۸۹ در تاریخ ۱۰ فروردین ۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، دربی 89 در تاریخ ۱۰ فروردین ۹۸ ساعت ۱۷ در استادیوم آزادی تهران؛ این تاریخی است که تهران تقریباً خالی از سکنه می‌شود. جمعیت عظیمی از تهران شهرستانی هستند که در تعطیلات نوروزی تصمیم می‌گیرند به زادگاه خویش سفر کنند و تهرانی‌ها هم بعد از یک سال سخت و طاقت‌فرسا به شهرستان‌ها سفر می‌کنند تا آب و هوایی تازه کنند.
جدا از مردم، رسانه‌ها به خصوص روزنامه‌های ورزشی در این تایم تعطیل هستند و نمی‌توانند جلوه خاصی به این بازی داده و حساسیت‌های مسابقه را به طرفداران دو تیم انتقال دهند. به واقع شهرآورد در تعطیلات نوروزی جذابیت همیشگی را نخواهد داشت و جای سؤال است چرا سازمان لیگ برتر بازی به این مهمی را در تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کرده است؟
استقلال- تراکتورسازی یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ برتر همیشه درگیر مسائل غیر‌ورزشی است! بازی سپاهان- پرسپولیس هم تحت‌الشعاع محرومیت‌ها قرار گرفته و حال مانده بود بازی استقلال و پرسپولیس که این هم با برگزاری در تعطیلات نوروزی زیر سایه قرار می‌گیرد.
تماشاگر را از فوتبال بگیری فوتبال هیچ می‌شود. رسانه‌ها هم قرار نباشد فوتبال را منعکس کنند رقابت در فوتبال برای فوتبالیست‌ها و مربیان آن لذت همیشگی را نخواهد داشت! شاید سازمان لیگ برتر به این خاطر تصمیم به برگزاری شهرآورد در تعطیلات نوروزی گرفته تا این بازی بی‌دردسر برگزار شود. در صورتی که برای حفظ جذابیت‌های این بازی به راحتی می‌توانست برگزاری آن را بعد از تعطیلات نوروزی برنامه‌ریزی کند.
در فوتبال حرفه‌ای هر اقدامی که منجر به حضور بیشتر تماشاگر در استادیوم شود از آن دریغ نمی‌کنند. حتی شاهد هستیم در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس برای تماشاگر جایزه می‌گذارند، اما در ایران هر اقدامی که به کم شدن تماشاگر بینجامد برنامه‌ریزی می‌شود چراکه در ایران مردم عاشق فوتبال بوده و پیش از فراخوان در استادیوم هستند.
به نظر می‌رسد شهرآورد ۸۹ کم‌تماشاگر‌ترین شهرآورد سال‌های اخیر باشد. حتی تعداد تماشاگران تلویزیونی این شهرآورد هم کمتر از مصاف‌های اخیر دو تیم خواهد بود، چون مردم در تعطیلات نوروزی همان‌طور که اشاره شد درگیر تفریح و مسافرت هستند و دست‌کم در این تایم ترجیح می‌دهند در کنار خانواده باشند.
شاید از این برنامه‌ریزی نباید خیلی تعجب کرد. چون در همین لیگ برتر به دفعات دیدیم که بازی‌ها در روز‌های غیرتعطیل برگزار شد. به بهانه‌های مختلف لیگ برتر تعطیل شد و از سکه افتاد و بار‌ها و بار‌ها ساعت بازی‌ها تغییر کرد. در گذشته‌ای نه چندان دور در همین لیگ برتر سقف قرارداد وجود داشت. حضور دروازه‌بان خارجی در تیم‌ها ممنوع بود و... برگزاری شهرآورد در تعطیلات نوروز اوج هنر سازمان لیگ برتر در برنامه‌ریزی است. بدترین تاریخی که می‌شد برای برگزاری شهرآورد ۸۹ در نظر گرفت دهم فروردین بود.
شاید ما اشتباه می‌کنیم. شاید نباید سازمان لیگ برتر و مسئولان برگزاری مسابقه برای برگزاری این بازی به زحمت بیفتند و دهم فروردین بهترین فرصت برای برگزاری این دیدار بود. چندی پیش صحبت از این بود فدراسیون فوتبال بازی‌های تیم امید را در استادیوم امام رضا (ع) مشهد میزبانی کند، اما به این تصمیم راضی نشد و در نهایت تصمیم گرفت بازی‌ها را در تهران و در جلوی چشم برگزار کند و حالا هم شهرآورد که یک بازی سخت و نفسگیر برای همه است در تعطیلات نوروز برگزار می‌شود تا فدراسیون فوتبال کمتر به چالش کشیده شود؛ و این فوتبال همیشه قربانی برنامه‌ریزی‌های بد می‌شود. شاید به همین دلیل است که در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم و اگر استعداد در فوتبال ایران نبود با این امکانات و این برنامه‌ریزی یکی از تیم‌های درجه دوم و سوم آسیا بودیم.
مسئولان و پیشکسوتان سرخابی پاسخ می‌دهند
آیا تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای برگزاری شهرآورد خواهد بود؟
با اعلام برنامه بازی‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر، زمان برگزاری بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال دهم فروردین ۹۸ در نظر گرفته شده، اما اینکه آیا تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای برگزاری شهرآورد خواهد بود، سؤالی است که آن را با تنی چند از مسئولان و پیشکسوتان سرخابی مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید.
سعید فتاحی: در این شرایط برنامه خوبی بود
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص گفت: برنامه‌ای که برای نیم‌فصل دوم در نظر گرفته و اعلام شد، بهترین برنامه‌ای بود که در این برهه زمانی می‌شد پیاده کرد. قطعاً این برنامه دیگر تغییر نخواهد کرد و در آن تمام شرایط تیم‌ها لحاظ شده است حتی تیم‌هایی که درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد و به هر حال شهرآورد سرخابی‌ها هم طبق برنامه ۱۰ فروردین انجام خواهد شد که فکر می‌کنم زمان مناسبی است.
نصرالله عبداللهی: فشردگی بازی‌ها زیاد است
 مدیر فنی تیم استقلال در این خصوص گفت: بازی‌های نیم‌فصل دوم قطعاً سخت و فشرده‌تر شده است. اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس چه زمانی با هم بازی می‌کنند، زیاد مهم نیست، مهم این است که در مدت زمانی کوتاه باید بازی‌های فشرده و زیادی انجام دهیم و این تیم‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد. استقلال و سایر نمایندگان ایران در آسیا اوضاع سخت‌تری پیدا خواهند کرد و کاش شرایطی وجود داشت که کمی از فشردگی بازی‌ها کم می‌شد و تیم‌ها می‌توانستند تحت فشار کمتری بازی کنند.
عباس کارگر: این اتفاق قبلاً هم افتاده است
هافبک- مهاجم اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم برگزاری شهرآورد در تعطیلات سال نو زیاد هم بد نباشد و قبلاً سابقه داشته که شهرآورد در عید نوروز برگزار شده است. البته شاید به خاطر اینکه مردم به مسافرت می‌روند، این بازی کمتر مورد استقبال هواداران قرار بگیرد و اکثراً ترجیح دهند از طریق تلویزیون شهرآورد را تماشا کنند، با این وجود بازی‌ها فشرده است و طبق اعلام برنامه نیم‌فصل دوم، تیم‌ها باید هر ۳ روز یک بازی برگزار کنند که کارشان سخت خواهد بود.
محمد مؤمنی: فکر نمی‌کنم شهرآورد زمان بدی باشد
مهاجم اسبق استقلال و رئیس آکادمی این باشگاه گفت: از آنجایی که بازی‌های لیگ باید اردیبهشت به پایان برسد، لذا بازی‌های تیم ملی و حضور ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باعث شده شاهد برنامه‌ریزی فشرده‌ای باشیم. زمان برگزاری شهرآورد در دهم فروردین ۹۸ فکر نمی‌کنم بد باشد. بحث اصلی این است که تیم‌هایی، چون استقلال باید درگیر دو جام شوند و بازیکنان تیم تحت فشار قرار بگیرند.
مصطفی قنبرپور: امیدوارم مردم استقبال کنند
سرپرست تیم پرسپولیس در این خصوص گفت: باید قبول کرد بازی‌های نیم‌فصل دوم از حساسیت بالایی برخوردار است، مخصوصاً برای تیمی، چون پرسپولیس که باید در لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام‌حذفی حضور داشته باشد و این فشردگی بازی‌ها به همراه بازی‌های بین‌المللی تیم اوضاع را سخت خواهد کرد. انجام شهرآورد در تعطیلات نوروز بار‌ها اتفاق افتاده و من امیدوارم هواداران استقبال خوبی داشته باشند و شرایط برای انجام یک بازی خوب در تعطیلات نوروز فراهم باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی