نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

صحبت‌های ساری خاطره مربیان قبلی را زنده کرد، مثل ژوزه مورینیو که حتی بازیکنانش را به خیانت هم متهم کرده بود، اما بازیکن‌هایی که ساری را عصبانی کرده‌اند و دور از انتظار ظاهر شده‌اند چه کسانی هستند؟

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند! به گزارش خبرورزشی، بعد از شروع بسیار خوب و امیدوار‌کننده در استمفوردبریج که تا ماه نوامبر هم ادامه‌دار بود، به یکباره در چلسی انفجاری رخ داد، اما تا پیش از شکست برابر آرسنال، مائوریتسیو ساری از بازیکنانش حمایت می‌کرد. شکست برابر توپچی‌ها باعث شد ساری از دست بازیکنانش کلافه شود و با عصبانیت گفت انگیزه دادن به این دسته بازیکن دشوار است. صحبت‌های ساری خاطره مربیان قبلی را زنده کرد، مثل ژوزه مورینیو که حتی بازیکنانش را به خیانت هم متهم کرده بود، اما بازیکن‌هایی که ساری را عصبانی کرده‌اند و دور از انتظار ظاهر شده‌اند چه کسانی هستند؟

مارکوس آلونسو
وقتی در نقش مدافع-هافبک در ترکیب تیمِ آنتونیو کونته بازی می‌کرد فوق العاده بود. او به چلسی کمک زیادی کرد تا در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ قهرمان لیگ برتر شود. زمانی که کونته رفت و ساری آمد دیگر آلونسو به خوبی قبل نبود. او به اندازه کافی برای پست دفاع چپِ در تاکتیک ساریسمو مناسب نیست. البته او هم شروع خوبی در این فصل داشت و در ۴ بازی ابتدایی یک گل زد و ۲ پاس گل ارسال کرد. آلونسو وقتی جلو می‌رود سریع برنمی‌گردد تا فضای پشت سر او مکان مناسبی برای ضدحمله رقبا باشد.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

ژورژینیو
به دنبال ساری از ناپولی به چلسی آمد و بسیاری او را یکی از موفقیت‌های نقل‌و‌انتقالاتی آبی‌های لندن می‌دانستند. به نظر می‌رسید او یک مهره کلیدی برای تیمی باشد که می‌خواهد قهرمان لیگ برتر شود، اما در نیمه ابتدایی فصل راضی‌کننده نبوده است. بازی برابر آرسنال هم احتمالاً بدترین بازی فصل او بود که رمزی هر وقت اراده کرد از او گذشت. با ۸۵ درصد پاس سالم برابر آرسنال سومین عملکرد بدش را در این فصل به جای گذاشت. او ۲۰۷۷ پاس این فصل ارسال کرده که بیش از هر بازیکنی در لیگ برتر است، اما فراموش نکنید فقط ۲۵۱ پاس او در یک‌سوم زمین حریف بوده است و ۸۴۶ پاس در نیمه زمین خودی.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

متئو کواچیچ
هافبک توانایی که برای اثبات خودش این فصل تصمیم گرفت مادرید را به مقصد لندن ترک کند، اما این هافبک کروات آن‌طور که ساری انتظار دارد در حمله‌ها شرکت نمی‌کند. در خط هافبک سه نفره چلسی هر بازیکنی وظایف متفاوتی دارد، ژورژینیو بیشتر کار‌های دفاعی را انجام می‌دهد و دیگر هافبک‌ها باید بیشتر نفوذ کنند، اما کواچیچ خیلی عقب بازی می‌کند و حضورش در دفاع و حمله توازن ندارد. از طرفی کواچیچ نشان داده به اندازه کافی خلاق هم نیست. از ۹۰۶ پاس سالمی که کواچیچ ارسال کرده فقط ۹۹ پاس در یک‌سوم دفاعی رقبا بوده، تنها ۱۹ شانس خلق کرده و ۲ پاس‌گل برایش به ثبت رسیده است.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

ادن آزار
هم ساری و هم آزار در افت ستاره بلژیکی مقصر هستند. ساری در ابتدای حضورش در چلسی گفت انتظار دارد ادن آزار در یک فصل ۴۰ گل بزند که انتظار بی‌جایی از بازیکنی بود که بیشتر خلاقیتش را در راه گل‌سازی صرف می‌کند. حتی حضور در ترکیب تیم به‌عنوان مهاجم کاذب هم او را گلزن‌تر نکرده است. از طرفی خودِ ادن آزار با مصاحبه‌های بدموقع دائم از علاقه‌اش به رئال مادرید گفت و به نوعی نشان داد در فکر تیم دیگری است. شاید با ادامه این روند منطقی‌تر باشد چلسی او را به رئالی‌ها بفروشد.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

ویلیان
هافبک باتجربه برزیلی، خودش را در روز‌های بد چلسی هم به عنوان یکی از بهترین بازیکن‌های تیم معرفی کرده بود، اما آمار گلزنی و گلسازی او هم مثل گذشته نیست. در ۳۳ بازی اخیر در نقش وینگر راست و چپ فقط ۵ گل زده و ۵ پاس‌گل داده است. در سمت راست ویلیان بیشتر به عقب می‌آید تا اینکه در حمله‌ها شرکت کند. البته نمی‌توان ویلیام را متهم بزرگی در روز‌های بد چلسی دانست چراکه او تلاش خودش را کرده است. ۵۵ شانس‌گل ایجاد کرده، اما این این تعداد فقط ۷ شانس گل مهم نصیب هم‌تیمی‌هایش شده است.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

راس بارکلی
جانشین کواچیچ در ترکیب چلسی در برخی بازی‌ها در ابتدای فقط با عملکرد خوبش انتظار‌ها را بالاتر برد. او زمانی که کونته مربی تیم بود تلاش می‌کرد دقایق اندکی بازی کند، اما در ماه اکتبر با ۳ گل و ۳ پاس‌گل تبدیل به ستاره آبی‌ها شد، اما از آن پس بارکلی هم بدجور افت کرد و دیگر روی هیچ گلی نقش نداشت، چه وقتی در ترکیب اصلی قرار گرفت و چه زمانی که ساری برای تغییر روند بازی او را به میدان فرستاد. به نظر می‌رسد این هافبک سابق اورتون باز هم اعتمادبه‌نفس خودش را از دست داده است.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

آلوارو موراتا
چلسی از ابتدای فصل با چالشی جدی در خط حمله روبه‌رو بوده است. بخش بزرگی از این مشکل به آلوارو موراتا برمی‌گردد که شاید آمار ضعیف گلزنی‌اش باعث شود پس از ۱۸ ماه استمفوردبریج را ترک کند. آلوارو این فصل در ۲۴ بازی در تمامی رقابت‌ها فقط ۹ گل زده است که برای مهاجمی در سطح لیگ برتر راضی‌کننده نیست. او از لحاظ ذهنی آماده نیست و نمی‌تواند خودش را زیاد در موقعیت گل قرار دهد. پیش از هر انتقادی از هر بازیکن دیگری ساری گفته بود در خط حمله تیمش مشکل دارد. شاید به زودی ایگواین جانشین موراتا شود.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

اولیویه ژیرو
اگرچه اولیویه ژیرو، مهاجم اول چلسی نیست، اما وقتی موراتا عملکرد خوبی نداشت هم ساری حاضر نشد او را در ترکیب اصلی تیم به میدان بفرستد. ژیرو یک مهاجم نوک خوب به شمار می‌رود، اما آنچنان گلزن نیست که ساری برای ترکیب اصلی تیمش به او دل ببندد. زمانی که چلسی با دفاع بسته مواجه می‌شود و نیاز به ارسال‌های بلند دارد ساری او را به میدان می‌فرستد. فصل قبل عملکرد خوبی داشت و بازیکن مؤثری بود، اما این فصل ۱۸ مرتبه در لیگ برتر در ترکیب تیم بازی کرده و فقط موفق شده یک گل بزند.

ستاره‌هایی که ساری را دیوانه کردند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی