نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

می‌گویند هر آدمی ۹ همنوع شبیه خودش دارد، اما به راستی شباهت سرمربی مشهور ایتالیایی و هنرپیشه افسانه‌ای هالیوود غیرقابل تصور است.

خبرورزشی/مهدی یکتا: آنچه امروز من را به نوشتن واداشت تعریف و تمجید کارلوس کی‌روش از مارچلو لیپی است. مردی که مرا یاد یکی ازاسطوره‌ای سینمایی‌ام یعنی «پل نیومن» می‌اندازد. می‌گویند هر آدمی ۹ همنوع شبیه خودش دارد، اما به راستی شباهت سرمربی مشهور ایتالیایی و هنرپیشه افسانه‌ای هالیوود غیرقابل تصور است. خبرنگاران ایتالیایی همواره این پرسش را از لیپی داشته‌اند و او هم با لبخند جواب داده است. امشب قرار است تیم ملی به مصاف «پل نیومن فوتبال» برود. مردی که با اینترمیلان نایب‌قهرمان ایتالیا شد و با یوونتوس به تمام افتخارات ممکن باشگاهی رسید. همچون انزو بیرزوت تیم ملی ایتالیا را قهرمان جام جهانی (۲۰۰۶ آلمان) کرد و همراه گوانگ‌ژو لیگ قهرمانان آسیا را فتح کرد. فلسفه فوتبال مارچلو لیپی آمیزه‌ای از سنت ایتالیایی و دفاع سرسختانه به همراه مدرنیته و پرس از جلو است. در تیم‌های مارچلو لیپی گرچه ستارگان بزرگی توپ زدند، اما او نیز مثل کارلوس کی‌روش ستاره‌محور نیست. تیم‌های لیپی همیشه بر پایه وحدت تیمی و کار‌های گروهی چیده می‌شود و شعار «تیم مهم‌تر از ستاره است» از معروف‌ترین جملات اوست.
حالا تیم ملی کشورمان این فرصت را در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا پیدا کرده که به مصاف این مربی بزرگ برود. تیم ایران در تاریخ فوتبال آسیا و جام ملت‌ها بار‌ها چین را شکست داده، اما این بار یک تفاوت عمده وجود دارد. اینکه ما به پیروزی مقابل چین عادت داریم و شاید شکست دادن «پل نیومن فوتبال» دلچسب‌تر از بردن چشم‌بادامی‌ها باشد. امشب کارلوس کی‌روش که از مارچلو لیپی به عنوان استاد یاد کرده می‌تواند همه فوتبال‌دوستان قدیمی را به یاد تقابل‌های مرد ایتالیایی و الکس فرگوسن بیندازد. به یاد دیدار‌های هیجان‌انگیز یوونتوس و منچستریونایتد که کی‌روش هم کنار فرگوسن می‌نشست. بازی امشب شاید الساندرو دل‌پیرو یا دیوید بکام نداشته باشد، اما تا دلتان بخواهد سوژه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی