نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیکارى در پیش است که با همه نبردهاى قبلى فرق دارد! چین مارچلو لیپى، چین دیگرى است!

خبرورزشی/اردشیر لارودی: ١- دوباره رسیده‌ایم به زمین سفت! دوباره خورده‌ایم به حریف سخت! براى راهیابى به مسابقه نیمه‌نهایى، باید یقه چین را بگیریم! باید تسمه از گردن چین برآریم!
حریف‌آزارى و بازى خراب کنى و زمین را مین‌گذارى کردن- براى ایستا کردن و کند کردن و از سرعت انداختن بازى- ویژگى و بلکه هنرلیپى و مردان اوست!
تیم چین، تیم رندان «مفت‌بر» است. تیمى که ستاره اش بیرون از زمین، مى‌نشیند و مى‌ایستد و نیش مى‌زند به اعصاب حریف، نیشى پر از زهر! زهر اژدها!
‌کى‌روش، راه مقابله با این نوع بازى‌ها را خوب بلد است! کى‌روش، خودش هم مثل لیپى، بسیار مار خورده تا افعى همه فن حریف شده است!
‌کى‌روش به خوبى مى‌تواند مثل مربى چین، ترفندباز هم باشد و حیله‌هاى لیپى را به تیم او برگرداند!
ویژگى‌هاى چین
٢- برابر چین لیپى که با فیزیکى‌ترین، خشن‌ترین، پرفول‌ترین و حتى مى‌توان گفت قالتاق‌ترین نفرات فوتبال چین، به امارات آمده است که قادرند داور را هم تحت تأثیر قرار دهند، چگونه باید بازى کرد؟ علیه تصمیم‌ها و دخالت‌هاى حین بازى لیپى که تیمش را در برابر حریف قوى و آسیب‌پذیر مى‌کند، چه باید کرد؟
پاسخ این پرسش را، فقط باید از کى‌روش خواست! تنها اوست که مى‌داند ترکیب خط دفاع تیم ایران را چگونه باید چید و هر مدافع را مأمور چه کارى کرد تا مهاجمان سریع و پرتحرک و ماهر در بازى با توپ و شوتزن را، از کار بیندازند!
آرى باید مردان خشن و عکس‌العمل‌گراى خط حمله چین را که خوب «فرادا» بازى مى‌کنند، از کار انداخت! نباید مثل بازى با عمان، پنالتى داد و مدافعان تیم ملى، نباید به هواى حفظ توپ و بازیسازى و آغاز کردن حمله، توپ را لو بدهند!
... توپ را لو ندهیم! در خط دفاع، این اولین دستور است! ... مهار کردن و از کار انداختن وینگر راست چین، دومین دستور مى‌تواند باشد! یقین داریم که کى‌روش، در آنالیز خود، از ارزیابى نقطه به نقطه و نفر به نفر اژدهاى بیدار شده، غفلت نخواهد کرد!
مأموریت ویژه، براى مردان ویژه
٣- بیرانوند بزرگ، کارش را در کمال بزرگى پى مى‌گیرد! دروازه را قفل مى‌کند، ١٨ قدم را تیول خود مى‌داند و پاس‌هاى عالى مى‌دهد! اگر لازم شد- که یک‌بار لازم شد- پنالتى را هم مهار مى‌کند!
خیال همه از دروازه و دروازه‌بان راحت است، اما در لحظه‌هاى تمام کردن بازى، معلوم نیست چرا بازى به بازى فرصت‌هاى ٩٠ درصدى و ٩٥ درصدى را الکى خراب مى‌کنیم؟
مهدى طارمى، چرا خوب جا نمى‌گیرد تا خوب‌تر ریباند کند و خیلى خوب‌تر بغل پا بزند! طارمى کم بود، حالا سردار هم سر به هوا شوت مى‌زند! نکن سردار! نزن مهدى! شما مأمورید به گل زدن! نه، اوت زدن!
‌کى‌روش باید روى تمرکز دفاع تیمش هم کار کند! پنالتى دادن، حتى اگر بسیار هم تصادفى باشد، خوب نیست!
و هافبک‌ها: ... باید تکنیکى‌ترین نقش خود را به نمایش بگذارند و پاسورهاى دقیقى باشند! جانشین امیرى- لابد قدوس- و دژاگه و جهانبخش، عجب باید زیبا بازى کنند! زیبایى کشنده! زیبایى تمام‌کننده!
لیگ یک، جام آزادگان؛ صعود آقاى وینگو
صعود مقاومت‌ناپذیر آقاى وینگو بگوویچ و تیم گل‌گهر سیرجان، تا کجا ادامه‌دار خواهد بود؟
این هفته، شاگران وینگو با ٩٠ ارومیه در سیرجان مچ مى‌اندازند! گل‌گهر، فرصت فرار را از دست نمى‌دهد!
در لیگ یک، پاکدشت را هم داریم که باید با قشقایى دست به یقه شود! تیم فرهاد کاظمى را، مردم پاکدشت به پیش مى‌رانند!
مثل مس کرمان که کارش وارونه شده یا شاهین بوشهر که در تبریز باید با شهردارى بازى کند! حریف مسى‌ها در کرمان، آلومینیوم اراک است. یک مدعى!
بادران که هفته پیش خوش درخشید، امروز میزبان گل ریحان-اکسین سابق- کرج است. فجر سپاسى، مهمانى دارد به نام خونه به خونه!
بازى ویژه هفته را، در بندر انزلى خواهیم دید! ملوان برابر مس رفسنجان! تنها تیمى که در نیم‌فصل اول، بازى خانگى اش را به ملوان باخت! و حالا، احمدزاده باید استارت یک برد دیگر را بزند! ملوان که «دسته دومى» نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی