نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرد شماره یک جهان با پیروزی برابر نادال با قهرمانی در تنیس اپن استرالیا نخستین گرنداسلم سال را کسب کرد.

جوکوویچ با شکست نادال قهرمان اپن استرالیا شد به گزارش خبرورزشی ، فینال تنیس اپن استرالیا در بخش مردان امروز (یک‌شنبه) بین نواک جوکوویچ و رافائل نادال برگزار شد. مرد شماره یک جهان با یک پیروزی قاطع فاتح نخستین گرند اسلم سال شد. تنیسور صربستانی با نتیجه ۳ بر صفر مرد شماره دو جهان را شکست داد.

جوکوویچ با قدرت بازی را شروع کرد. مرد شماره یک جهان گیم نخست را با نتیجه ۴۰ بر صفر به نفع خود به پایان رساند و در ادامه با وجود اینکه سرویس در اختیار نادال بود توانست پیروز شود و ۲ بر صفر پیش بیفتد. نادال در این گیم یک امتیاز به دست آورد. جوکوویچ گیم سوم را نیز با قاطعیت به نفع خود پایان داد. در گیم بعد شرایط متفاوت بود و تماشاگران برای نخستین بار شاهد یک بازی نزدیک از دو تنیسور برتر جهان بودند. در نهایت تنیسور اسپانیایی نخستین گیم را به نام خود ثبت کرد.

جوکوویچ برتری‌اش را در زمان در اختیار داشتن توپ حفظ کرد و به آسانی نتیجه را ۴ بر یک کرد. در ادامه بازی ۴ بر ۲ شد. نادال در گیم هفتم با کمی بدشانسی روبرو شد و باز هم بدون کسب امتیازی این گیم را واگذار کرد. بالاخره مرد شماره دو جهان توانست قدرت خود را نشان دهد و بدون دادن امتیازی به جوکوویچ برنده گیم هشتم شود. در ادامه بعد از یک رالی که با ۲۱ ضربه همراه بود مرد شماره یک جهان نتیجه را ۶ بر ۳ کرد و پیروز ست نخست شد.

نادال ست دوم را با پیروزی آغاز کرد. مرد شماره دو جهان سرویس‌های بهتری زد و توانست امتیازها را به خود اختصاص دهد. در مقابل جوکوویچ نیز با قدرت به کار خود ادامه داد و دو تنیسور در امتیاز ۲ بر ۲ مساوی شدند. در گیم پنجم که توپ در اختیار تنیسور اسپانیایی بود مرد شماره یک جهان پیروز شد. برتری جوکوویچ ادامه داشت و او سه گیم بعدی را نیز به خود اختصاص داد تا به راحتی در ست دوم نیز پیروز شود.

هفتمین قهرمانی جوکوویچ در گرنداسلم استرالیا

ست سوم را نادال باز هم با پیروزی آغاز کرد اما جوکوویچ توانست بازی را یک بر یک کند. مرد شماره یک جهان در گیم بعدی بریک کرد و نتیجه ۲ بر یک شد. برتری این تنیسور ادامه داشت و او توانست نتیجه را ۳ بر یک کند. نادال فرصت داشت تا بازی را برابر کند اما او پس از پیروزی در گیم پنجم نتوانست گیم ششم را با وجود یک رقابت نزدیک به نام خود ثبت کند. در ادامه بازی ۴ بر ۳ به نفع جوکوویچ شد. نادال در گیم هشتم تلاش کرد تا بازی را به تساوی برساند اما این اتفاق رخ نداد و جوکوویچ نتیجه را ۵ بر ۳ کرد. مرد شماره یک جهان در گیم بعد هم پیروز شد تا عنوان قهرمانی را به دست آورد. او با هفت قهرمانی در این رقابت‌ها پر افتخارترین تنیسور تنیس اپن استرالیا شد و از راجر فدرر پیشی گرفت.

هفتمین قهرمانی جوکوویچ در گرنداسلم استرالیا

هفتمین قهرمانی جوکوویچ در گرنداسلم استرالیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی