نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی با ژاپن را پیش رو داریم. دو کشور تاریخ‌دار ایران و ژاپن و امارات و قطر هم در طرف دیگر، اینجا حکایت بزرگان را زودتر می‌خوانیم تا برسیم به قصه‌های ساده. از بازی حماسی ایران و ژاپن و نبرد آرش و سامورایی تا امارات و قطر.

خبرورزشی/جهانگیر کوثری؛ ژاپن از آن سوی اقیانوس آرام آمده است در گرم‌ترین نقطه آسیای غربی. یک جزیره‌نشین و محصور در آب‌های ناآرام که دائم خورشید را جست‌وجو می‌کند. کشوری با آتشفشان‌های بی‌رحم و زلزله‌های پیوسته، در سال نزدیک به ۱۵۰۰ زلزله در ژاپن به وقوع می‌پیوندد. دو جنگ جهانی که در هر دو ژاپن به خاکستر نشست، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی می‌توانست ژاپن را از روی کره زمین پاک کند، اما تلاش، پشتکار و اراده آن‌ها و با الهام از فلسفه فلاسفه خود ژاپن را دوباره ساخت. امپراتوری آکی‌هیتو امروز قطب صنعت جهان است و در تمام زمینه‌ها یک کشور پیشتاز به حساب می‌آید. این ژاپن در ورزش نیز سرآمد کشور‌های آسیایی و حتی جهان است. آن‌ها ابداع‌گران سبک‌های کاراته و جودو در جهان شناخته شده‌اند.
در ژاپن همیشه طبقه شگون‌ها یعنی دیکتاتور‌های بزرگ در مقابل طبقه جنگجویان (سامورایی‌ها) قرار داشتند. اراده آنان زبانزد عام و خاص است و پایداری آنان بی‌بدیل! و حالا در مرحله نیمه‌نهایی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به ایران رسیده‌اند. در شانزده دوره قبل ژاپن با چهار قهرمانی و ایران با سه قهرمانی سهم عمده‌ای در کسب این مقام داشته‌اند. ژاپنی‌ها دو قهرمانی را در دو کشور عربی لبنان و قطر به دست آورده‌اند و به نوعی فضای این کشور‌ها را می‌شناسند. ژاپنی‌ها در اولین سالی که در ژاپن قهرمان شدند تیم ما را با یک گل دیرهنگام میورا شکست دادند و کازویوشی میورا در دقیقه ۸۵ عابدزاده را تسلیم کرد. آن تیم را علی پروین هدایت می‌کرد و ایران نتوانست از گروه خود صعود کند. سال ۲۰۰۰ در مرحله دوم و حذفی، کره جنوبی دو بر یک ما را شکست داد و ژاپن در فینال عربستان را برد و قهرمان شد. در سال ۲۰۰۴ در چین، دو تیم ایران و ژاپن در یک گروه قرار گرفتند و به نتیجه مساوی بدون گل رسیدند. در حذفی ما کره جنوبی را بردیم و ژاپن توانست اردن را شکست دهد. ایران به چین باخت و ژاپن در فینال چینی‌ها را درهم شکست. در ۲۰۱۱ در مرحله حذفی به کره باختیم و ژاپن در فینال استرالیا را شکست داد و قهرمان شد. این آمار را آوردم که بگویم ژاپنی‌ها بازی فینال را خوب می‌شناسند و ارزش‌های آن را درک می‌کنند. این بازی برای ایران با بازی‌های قبل بسیار متفاوت است. در سال ۲۰۱۵ ایران به عراق باخت و ژاپن به امارات و هر دو حذف شدند و حالا فرصتی است برای هر دو تیم که چشم به قهرمانی دارند و در آن سویش دو کشور عربی قطر و امارات قرار دارند. بازی با ژاپن را پیش رو داریم. دو کشور تاریخ‌دار ایران و ژاپن و امارات و قطر هم در طرف دیگر، اینجا حکایت بزرگان را زودتر می‌خوانیم تا برسیم به قصه‌های ساده. از بازی حماسی ایران و ژاپن و نبرد آرش و سامورایی تا امارات و قطر، جنگ‌های سرد پنهان سیاسی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی