۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی ایران- ژاپن، جنگ قدرت‌های برتر فوتبال قاره است، قدرت‌های برتر غرب و شرق آسیا که می‌تواند باعث اعتبار فوتبال قاره کهن شود.

خبرورزشی/مهدی هژبری؛ برای کارلوس کی‌روش که حرف از هفت فینال تا فتح آسیا زده بود، امروز ششمین فینال برگزار می‌شود؛ یک فینال قبل از فینال... و به نوعی حساس‌ترین بازی ایران در جام ملت‌های آسیا... بازی ایران- ژاپن، جنگ قدرت‌های برتر فوتبال قاره است، قدرت‌های برتر غرب و شرق آسیا که می‌تواند باعث اعتبار فوتبال قاره کهن شود.
اگرچه به خاطر قدرت برابر دو تیم و حساسیت بازی نیمه‌نهایی، این نگرانی وجود دارد که ایران و ژاپن با احتیاط مطلق به مصاف هم بروند و با محافظه‌کاری بیش از حد، یک بازی سطح پایین فنی را به نمایش بگذارند، اما این بازی با تمام حساسیت‌هایش، به خاطر اندیشه‌های کارلوس کی‌روش که در هر بازی یک شیوه جدید رو کرده و تیم آنالیز ژاپنی‌ها که با وجود ارائه فوتبال اقتصادی، در حریف‌شناسی زبانزد هستند، می‌تواند جذاب باشد و از فوتبال آسیا در جهان دفاع کند. فقط کافی است بازیکنان تکنیکی دو تیم، روز خوب‌شان باشد آن‌وقت حتی اروپایی‌ها هم از این بازی لذت می‌برند.
بازی امروز ایران و ژاپن، خارج از حس ناسیونالیستی و تعصبی که ما به تیم ملی کشورمان داریم، جنگ شیر و شمشیر است. شیری به نام ایران که با غیرت و تعصب، همه کمبود‌ها را خورده و بر مشکلات غلبه کرده تا آقایی‌اش را بر آسیا ثابت کند، مقابل سامورایی‌ها که خودشان را به شمشیر تکنولوژی مسلح کردند و با امکانات، ابزار، برنامه‌ریزی درست، دانش‌افزایی و استراتژی روی ضعف‌هایی که از لحاظ استعداد و نیروی انسانی در فوتبال داشتند سرپوش گذاشتند و تبدیل به قدرت برتر قاره شدند.
این درست که هیچ‌گاه در صنعت خودروسازی، پیکان و پراید به تویوتا و نیسان نمی‌رسند و در صنعت لوازم صوتی و تصویری، شهاب و پارس ما به سونی و توشیبای ژاپنی‌ها می‌بازند، ولی قصه فوتبال فرق دارد. فوتبال فقط تکنولوژی نیست، غیرت و قدرت و استعداد نیروی انسانی هم هست. ما روی این ویژگی‌های شیر مقابل شمشیر حساب کرده‌ایم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی