نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی ایران- ژاپن، جنگ قدرت‌های برتر فوتبال قاره است، قدرت‌های برتر غرب و شرق آسیا که می‌تواند باعث اعتبار فوتبال قاره کهن شود.

به گزارش خبرورزشی، ژاپن در بازی اول با زحمت و با نتیجه ۳ بر ۲ ترکمنستان را شکست داد و سپس با یک ضربه پنالتی عمان را شکست داد و در آخرین بازی مرحله گروهی با نتیجه ۲ بر یک از سد ازبکستان گذشت تا به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کند. آن‌ها در مرحله یک‌هشتم با ارائه یک بازی خوب با نتیجه یک بر صفر عربستان را شکست دادند تا چهارمین برد پیاپی خود با اختلاف یک گل را به ثبت برسانند. این روند در مرحله یک‌چهارم نهایی هم ادامه داشت و سامورایی‌ها با یک گل که از روی پنالتی به ثمر رسید به این مرحله رسیدند.
مربی؛ هاجیمه موریاسو
او دستیار آکیرا نیشینو در جام جهانی ۲۰۱۸ بود و بعد از پایان تورنمنت روسیه ترفیع گرفت. این مربی مجبور شد با بحران مصدومیت بازیکنان کلیدی‌اش کنار بیاید. تا به اینجا نشان داده تاکتیک‌دان باهوشی است.
ستاره؛ تاکهیرو تومیاسو
این بازیکن که در باشگاه بلژیکی سنت ترویدن بازی می‌کند، با ارائه نمایش‌های دفاعی خوب توانسته شهرتش را بیشتر کند. این مدافع که تنها ۲۰ سال دارد از همین حالا یکی از بهترین مدافعان آسیاست.
برگ برنده: انعطاف تاکتیکی موریاسو توانسته تیمی که در حال پوست‌اندازی است و مهاجم برجسته‌ای هم در ترکیب ندارد را تا به این مرحله برساند.
ایران؛ بدون گل خورده
مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی
ایران قبل از آغاز تورنمنت هم یکی از مدعیان قهرمانی بود و کار خود را با برد قاطع ۵ بر صفر مقابل یمن آغاز کرد و سپس ویتنام را ۲ بر صفر برد و در دیدار آخر با عراق به تساوی بدون گل رسید. با این حال توانست به عنوان سرگروه به مرحله بعد برود تا با دو گل در نیمه اول عمان را نیز از پیش رو بردارد و در نهایت با ارائه بهترین نمایش تورنمنت، چین را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد و هنوز هم هیچ گلی دریافت نکرده است.
مربی؛ کارلوس کی‌روش
مربی نام‌آشنای پرتغالی با وجود اختلاف نظر با مسئولان فوتبال ایران از سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد. او توانسته خط دفاعی ایران را به صخره‌ای مستحکم تبدیل کند و در خط حمله نیز با بهره بردن از ستاره‌هایی با‌استعداد به خوبی گلزنی کند.
ستاره؛ سردار آزمون
مهاجم باشگاه روبین‌کازان بعد از پایان جام جهانی از فوتبال ملی خداحافظی کرد، اما در ماه اکتبر به تیم ملی برگشت و تا به حال ۴ گل برای کشورش به ثمر رسانده است.
برگ برنده: ایران از نظر دفاعی یک‌دست، قدرتمند و منضبط است و خط حمله فوق العاده خطرناکی دارد.
امارات؛ استفاده از امتیاز میزبانی
مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی
میزبان، مسابقات جام را با تساوی مقابل بحرین آغاز کرد، اما توانست با دو گل هند را شکست دهد و در نهایت با تایلند به تساوی برسد. آن‌ها در مرحله یک‌هشتم به سختی از سد قرقیزستان گذشتند و در وقت‌های تلف شده با یک پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ قرقیز‌ها را شکست دادند. آن‌ها توانستند در مرحله یک‌چهارم نهایی استرالیا، مدافع عنوان قهرمانی را هم با یک گل شکست دهند و برای دومین بار پیاپی به نیمه‌نهایی برسند.
مربی؛ آلبرتو زاکرونی
مربی ایتالیایی در دوران ۱۵ ماهه حضورش در امارات سختی‌ها و انتقادات زیادی را تحمل کرده و تنها بعد از برد مقابل استرالیا بود که رسانه‌های اماراتی دست به تعریف از او زدند. این مربی در سال ۲۰۱۱ به همراه ژاپن به قهرمانی جام ملت‌ها رسیده است.
ستاره؛ علی مخبوت
این تورنمنت برای مخبوت که در سال ۲۰۱۵ برنده کفش طلای مسابقات شد، چندان خوب پیش نرفته، اما توانسته در ۵ بازی ۴ گل بزند و تک گل این مهاجم در دیدار با استرالیا، امارات را به نیمه‌نهایی رساند.
برگ برنده: نمایش دفاعی خوب همراه با تلاش و روحیه بالا. آن‌ها با وجود مصدومان فراوان نمایش خوبی داشته‌اند و حمایت هواداران و بازی در خانه هم نقشی کلیدی در موفقیت آن‌ها داشته.
قطر؛ شگفتی‌ساز جام ملت‌ها
مسیر رسیدن به نیمه‌نهایی
آن‌ها جام را با برد ۲ بر صفر بر لبنان آغاز کردند و کره‌شمالی را ۶ بر صفر در هم کوبیدند که قاطع‌ترین برد این تورنمنت نیز بود. آن‌ها برای صدر‌نشین شدن عربستان را نیز با دو گل شکست دادند و در مرحله یک‌هشتم مقابل عراق با یک گل پیروز شدند. قطر در دیدار مرحله یک‌چهارم نیز در نبردی سخت با کره‌جنوبی موفق شد با یک گل پیروز میدان شود و بدون گل خورده به نیمه‌نهایی برسد.
مربی؛ فلیکس سانچز
مربی اسپانیایی بیش از یک دهه است که در قطر فعالیت می‌کند و هدایت تیم‌های پایه این باشگاه را بر‌عهده داشته. سانچز از جولای ۲۰۱۷ مربی بزرگسالان قطر است و توانسته تیم خوبی بسازد.
ستاره؛ المعز علی
بعید است کس دیگری به جز او آقای گل این دوره از مسابقات شود. علی ۴ گل از ۷ گل خود را مقابل کره‌شمالی زد، اما در مرحله حذفی مسابقات هنوز گلی نزده است. با این حال مهاجمی سریع و باهوش است.
برگ برنده: خط دفاعی خوب این تیم و درخشش چندین بازیکن نظیر عصیم مادیبو و عبدالکریم حسن می‌تواند برگ برنده این تیم باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی